Seattle. Kolijevka grungea i grad u kojem su ponikli Nirvana, Pearl Jam i Alice in Chains. Ali, isto tako i grad iz kojeg nam stiže i Sucker Punch Productions. A obzirom da im je Seattle već bio pred nosom, zašto u njega ne bi smjestili novi nastavak svoje Infamous franšize, mora da su se zapitali u Sucker Punchu. I, kao odgovor na to pitanje, dobili smo Infamous Second Son, treći nastavak njihove superherojske open world sage.

Second Son u neku ruku predstavlja pravi mali zaokret u Infamous serijalu, jer je prvi nastavak smješten na neku lokaciju iz stvarnog svijeta, ujedno i prvi nenumerisani nastavak, ali i prvi Infamous u kojem glavni lik ima više od jedne super moći. Štaviše, u Sucker Punchu su bili toliko samouvjereni u izbor novih super moći da su u svim promotivnim materijalima prikazali tek dvije od njih – dim i neon – kako bi igračima ostavili da nešto i sami otkriju. A slijedeći se njihovim primjerom, to ćemo uraditi i mi u recenziji koja je pred vama, jer bi spoilanje moći koje u igri stižu poslije dima i neona bilo potpuno nepotrebno. Dovoljno je reći kako su sve preostale potpuno neočekivane, jako maštovite i, što je najvažnije, itekako zabavne za koristiti.

Ali, dok su u Sucker Punchu sebi dali oduška sa novim super moćima, neke stvari su ipak ostale iste kao u prethodnim nastavcima –Infamous Secodn Son je tako i dalje open world akciona avantura sa standardnim glavnim i ne pretjerano maštovitim sporednim misijama, collectiblesima koje koristite za unaprijeđivanje svojih moći, te mogućnošću izbora da li ćete biti dobar ili loš. I ne, mehanika izbora između dobre i loše "karme" se nije promijenila u odnosu na Infamous i Infamous 2, pa ćete još uvijek biti ograničeni na jednu od dvije krajnosti, a pokušaji ostajanja u "sivoj zoni" se neće isplatiti, jer je za igranje određenih misija neophodno biti isključivo dobar ili isključivo loš.

Dim i neon su odlični, a sve preostale super moći su potpuno neočekivane, jako maštovite i, što je najvažnije, itekako zabavne za koristiti

No, izostanak bilo kakve značajne evolucije Infamous gameplaya i nije toliko loša stvar, jer upravo taj gameplay nikada nije bio zabavniji nego u Second Sonu. Kao što smo već rekli, super moći koje su na raspolaganju Delsinu Roweu, glavnom liku novog Infamousa, su raznolike, neočekivane i jako zabavne za koristiti. Tako će se vaša prva moć u igri bazirati na dimu, zahvaljujući kojem ćete moći prolaziti kroz ograde, dezorijentisati protivnike dimnim bombama, ali i penjati se na zgrade u sekundi kroz ventilaciju, što vam ni u jednom trenutku neće dosaditi.

1/1

Sa druge strane, kada otkrijete super moć baziranu na neonu, shvatićete kako dotična sa dimom (ali i ostalim moćima) dijeli tek nekoliko karakteristika – svaka nudi vlastitu verziju lebdenja, osnovnih projektila i melee napada, kao i brzog kretanja. Neonske moći tako umjesto izmicanja (smoke dasha) nude neon run, odnosno pretvaranje u brzu zraku svjetlosti koja će se bez problema kretati i uz zidove nebodera. Isto tako, umjesto standardnih projektila, prilikom korištenja neona možete usporiti vrijeme kako bi protivnike mogli precizno pogoditi u nogu i tako ih zarobili i zaradili dobru karmu, odnosno u glavu, ako želite bodove za negativnu karmu.

Naravno, skoro svaka od super moći ima i nekoliko unikatnih oblika ofanzivnih i/ili defanzivnih skillova, kao i po jedan ultimativni ofanzivni sa kojim ćete u sekundi srediti na desetine protivnika, a koji možete koristiti tek kada napunite posebnu skalu. A nju ćete puniti onesposobljivanjem protivnika i pažljivim i preciznim izbjegavanjem civila ukoliko ste dobrica, odnosno mahnitim ubijanjem svega što se miče, ukoliko se odlučite za antikrist pristup.

Skoro svaka od super moći ima i nekoliko unikatnih oblika ofanzivnih i/ili defanzivnih skillova, kao i po jedan ultimativni ofanzivni sa kojim ćete u sekundi srediti na desetine protivnika

I što je najbolje u svemu tome je činjenica da su kontrole dodatno usavršene, pa su kretanje i borba u novom Infamousu čisti užitak. Tako za korištenje bilo kakvih dalekometnih projektila više nije neophodno "nišaniti" koristeći lijevi trigger, već je dovoljno samo pritisnuti desni trigger. Također, izmjena aktivne moći je izvedena vrlo jednostavno – dovoljno je prići izvoru neonske svjetlosti ili dima (odnosno osnovnom elementu respektivne moći), pritisnuti touchpad na DualShocku 4, uživati u par sekundi fenomenalnih particle efekata na ekranu i voila – možete početi sa korištenjem potpuno novog seta super moći. I neće vam dugo trebati da se uštelite i krenete trčati po Seattleu koristeći neon run, na brzinu sredite nekoliko protivnika na koje ste upravo naišli, "pokupite" dim iz zapaljenog automobila, kroz ventilaciju na obližnjoj zgradi se "ispalite" na njen vrh, odakle ćete skočiti i odlebdjeti na drugi kraj grada. Drugim riječima – kretanje uz korištenje super moći nikada nije bilo zabavnije i, usudio bih se reći, uspijeva nadmašiti čak i genijalni Saints Row IV.

Što se tiče priče, nemojte očekivati ništa spektakularno, ali sumnjam da ćete ostati razočarani – radnja Second Sona se fokusira na Delsina Rowea, mladog nativnog Amerikanca iz Akomish plemena, koji na početku igre spletom okolnosti otkrije kako je Conduit, što je u Infamous univerzumu zapravo druga riječ za osobu sa super moćima. I to Conduit sposoban "upijati" moći drugih Conduita, čime je Sucker Punch pametno opravdao korištenje više različitih moći koje ćete otključavati tokom igre. Čak je i glavni negativac prilično zanimljiv, iako bi nakon što otkrijete motivacije koje se kriju iza njegovog (da budemo precizniji – njenog) proganjanja ostalih Conduita, mogli ostati blago razočarani. Međutim, uprkos tome, u igri je vrlo lako uživati, čak i ukoliko se odlučite odigrati je dva puta i sa dva različita pristupa.

Infamous nikada nije bio bolji, ljepši i zabavniji

Na kraju, ne mogu a da se ne dotaknem i audio-vizuelne prezentacije igre i to iz vrlo jednostavnog razloga – Infamous Second Son izgleda bolesno dobro. Od tekstura visoke rezolucije, preko ogromnog viewdistancea, fenomenalnih modela likova i facijalnih animacija, pa do vrhunskog anti-aliasinga kakav do sada vjerovatno nikada niste vidjeli u nekoj konzolaškoj igri, ova igra ima skoro sve zamislive slatkiše za oči koje bi mogli poželjeti. Pogotovo ako su vam među omiljenim slatkišima čestični efekti u kojima ćete uživati u skoro svakoj sekundi igre. Jer, koju god od dostupnih super moći budete koristili, Delsin će skoro konstantno biti okružen predivnim čestičnim efektima – bilo da lebdite zrakom koristeći dimne moći, bilo da trčite koristeći neon run, bilo da ste upravo aktivirali neki od ultimativnih ofanzivnih skillova. I koliko god ona stara izreka kako "slika govori hiljadu riječi" ovdje bila primjenjiva, samo sačekajte da Second Son vidite u pokretu i sami zaigrate...

Sve u svemu, ukoliko ste jedan od sretnih vlasnika nove PlayStation 4 konzole i ukoliko želite novi slatkiš za oči, ali i jako zabavnu super herojsku avanturu, sa Second Sonom nećete pogriješiti, jer Infamous nikada nije bio bolji, ljepši i zabavniji.

Second Son Official Site

zabavne i raznolike moći, fenomenalna grafika;

gameplay se nije previše odmakao od stare Infamous formule;