Na prvi pogled, Never Alone bi vam mogao djelovati kao samo još jedan pretenciozni moderni platformer, koji je svoj nedostatak suštine zamaskirao stilom: zgodnim kooperativnim elementom,  ponekom zagonetkom, lijepom audio-vizuelnom cjelinom i sa dva igriva lika - djevojčicom Nunom i njenom polarnom lisicom - koje zatičemo u priči o misterioznoj oluji koja je zadesila njihovo selo. No, Never Alone je mnogo više od “samo još jednog pretencioznog modernog platformera” upakovanog u nešto drugačiju atmosferu.

Naime, Never Alone je inspirisan kulturnom baštinom nativnih plemena sa Aljaske, te igra koja na odličan način kombinuje njihov folklor sa gameplayom puzzle-platformera. I to ih kombinuje tako da će svaki njen element biti savršeno smislen i povezan sa narodnim predanjima i tradicijom Inupiata, a igra će vam sve to objasniti u serijalu kratkih dokumentarnih videa koje ćete otključavati napredovanjem kroz priču.

I upravu ste ako ste pomislili da razvoj ovakve igre nije bio lagan zadatak - izdavačka kuća E-Line Media i ekipa iz razvojnog tima Upper One Games su na njoj  radili preko dvije i po godine, tokom kojih su surađivali sa skoro 40 pripadnika nativnih plemena sa Aljaske (kompletna naracija u igri je snimljena na jeziku Inupiata), te njihovim  umjetnicima i pripovjedačima, čije su priče i djela na kraju završili u igri.

A isto tako ste upravu i ukoliko ste pomislili kako Never Alone zahvaljujući  tome krasi predivna i nesvakidašnja atmosfera.

***

Priča igre počinje sa misterioznom olujom koja pogađa selo djevojčice Nune, koja će ubrzo nakon izlaska iz sela, u želji da otkrije uzrok oluje i spasi svoje bližnje, upoznati simpatičnu polarnu lisicu. I tu će vam igra dati do znanja kako možete upravljati i sa djevojčicom i sa lisicom - štaviše, to će tokom igre biti neophodno kako bi riješili određene zagonetke i uspješno prošli brojne platformerske segmente.

Ubrzo potom, postat će vam očigledna i namjera razvojnog tima da poveže narativne i gameplay elemente igre, u čemu su itekako uspjeli, a čemu je prvi dokaz upravo gore spomenuta oluja koja će direktno utjecati na gameplay - između ostalog, usporavat će likove, te ih čak i obarati sa litica ukoliko na vrijeme ne zalegnu i čvrsto se uhvate za tlo, koliko god to bilo moguće na snijegom i ledom okovanoj Aljasci.

I tu negdje ćete naići i na prvi od preko dvadeset dokumentarnih videa koji će vam objasniti historijsku i kulturološku pozadinu likova i situacija koje ćete sretati u igri. Duhovi koji vam u igri služe kao platforme za penjanje i skokove? Objašnjeni vjerovanjem starih Inupiata u prijateljski nastrojene duhove prirode i prirodnih pojava. Grubo nacrtane animacije između nivoa? Inspirisane tradicionalnim crtežima starih Inupiata. I jedan od čudnijih i meni dražih elemenata priče - polarna svjetlost pretvorena u neprijateljske duhove? Objašnjena starim predanjem Inupiata koje su generacijama pričali svojoj djeci, a koje tvrdi kako polarna svjetlost zapravo predstavlja duše mrtve djece koje će otkinuti glave živoj djeci i sa njima se igrati na nebu, sa čime su ih zapravo željeli naučiti da im je kapuljača najbolji prijatelj na izuzetno niskim temperaturama u divljini Aljaske.

Osim što su poučni, svi ti videi su i odlično režirani i isproducirani, a obzirom da će vas upoznati sa historijom i kulturom Inupiata, te vam objasniti svaki element igre, preporučio bih vam da svaki od njih pogledate čim ga otključate tokom svog prvog prelaska Never Alonea.

1/1

Stavljanjem fokusa na priču i želju da igrače upozna sa kulturom i tradicijom starih Inupiata, Never Alone se vrlo lako mogao pretvoriti u još jedan od “walking simulatora”, u kojem bi se sav gameplay svodio na šetanje okolo i pasivno slušanje ili otkrivanje elemenata priče. No, Upper One Games je sve te narativne elemente na odličan način isprepleo sa platformerskim gameplayom koji možete igrati sami, ali i u društvu... što je možda i bolja opcija, obzirom da ćete ionako morati upravljati i sa djevojčicom i sa njenom lisicom u određenim dijelovima igre, pri čemu će AI preuzeti kontrolu nad likom kojim vi ne upravljate u tom trenutku (npr. sa lisicom ćete se morati popeti na visoku liticu, odakle ćete spustiti konopac djevojčici, nakon čega morate preuzeti njenu ulogu i sami se popeti uz konopac).

I to ne bi bio nikakav problem da je AI na visini zadatka u svakom trenutku igre, što ovdje nažalost nije slučaj - AI će povremeno biti sporiji od vas ili će fuliti skok koji je trebao izvesti, što će vas pak vratiti na prethodni checkpoint. Srećom, checkpointi su dovoljno česti, a i Upper One Games je već izbacio nekoliko patcheva za PC verziju igre (konzolaške verzije još uvijek čekaju najnovije patcheve sa ispravkama sitnih bugova i poboljšanim AI-em), tako da vam povremeni problemi sa AI-em ne bi trebali predstavljati neku posebnu prepreku uživanju u igri. Baš kao ni kontrole u određenim dijelovima igre kada se treba penjati po različitim pokretnim dijelovima nivoa.

A pored klasičnih platformerskih sekcija, povremeno obogaćenih i elementima karakterističnim za priču igre (poput već spomenute oluje), Never Alone nudi i nekoliko zagonetki baziranih na pomjeranju i pozicioniranju različitih objekata, koje nikada neće biti preteške, ali bi vas tu i tamo mogle usporiti i natjerati da se na trenutak zamislite i skontate kako proći tu sekciju igre.

***

Kada sve navedeno uzmemo u obzir, ono što me posebno impresioniralo je način na koji je Upper One Games sve te narativne i gameplay elemente inkorporirao u jedinstvenu cjelinu. Sami po sebi, svi oni - počevši od priče, preko grafike, muzike i gameplaya, pa do videa koji nas upoznaju sa kulturom i tradicijom starih Inupiata - su dovoljno interesantni, zabavni i poučni, da bi igra i bez nekog od njih bila prilično zanimljiva.

Ali kada su svi oni ovako kvalitetno realizirani i na zanimljiv i smislen način isprepleteni u jednu cjelinu, Never Aloneu je vrlo lako oprostiti povremene probleme sa kontrolama i umjetnom inteligencijom, te uživati u vrhunskoj atmosferi koja ga krasi i kakva se u igrama ne sreće svaki dan.

kulturološka pozadina igre, povezanost narativnih i gameplay elemenata, priča, atmosfera;

povremeni problemi sa kontrolama i AI-om, problemi sa V-Syncom u PS4 verziji;

Žanr: puzzle platformer