Posljednjih nekoliko dana, na TV-u redovno nalijećem na epizode Dr. Housea koje sam već gledao i od kojih se uprkos tome ne mogu odvojiti - i svaki put se uhvatim u razmišljanju kako nemam ideju kako početi recenziju novog LittleBigPlaneta.

“Ček, ček, kako si povezao Housea i LittleBigPlanet?” čujem vas kako pitate, jer očigledno niste upratili vijest da će Hugh Laurie tumačiti jednu od glavnih uloga u LittleBigPlanetu 3. Nego, vratimo se Houseu, koji me svaki put podsjeti na to kako sam spomenutu recenziju trebao davno napisati.

***

Nakon dva nastavka na PlayStationu 3, iza kojih stoji Media Molecule i u kojima sam prilično uživao (pogotovo u LittleBigPlanetu 2), te jedne igre na PSP-u (koju nisam isprobao) i odličnog nastavka sa Vite (koji je odli… oh, to sam već rekao), LittleBigPlanet se vraća na PS3, ali i prvi put stiže na PS4, samo što igru ovaj put potpisuje Sumo Digital, svestrani razvojni tim koji je u svojoj historiji napravio poveću gomilu solidnih igara. I budite bez brige - i njihova najnovija igra je više nego solidna, iako ima svojih mana.

Naime, ubjedljivo najveći problem igre je izuzetno kratka singleplayer kampanja, koju sam završio za svega nekoliko sati. Istina, u periodu kada smo zatrpani naslovima poput gigantskog Far Crya 4 i epskog Dragon Age: Inquisitiona, kraće igre mogu poslužiti kao odličan predah. Ali, nakon što sam odigrao LittleBigPlanet 3, shvatio sam koliko mi nedostaje barem još nekoliko većih “glavnih” nivoa obogaćenih sa po nekoliko manjih tajnih područja i mini-igara.

Klasične LittleBigPlanet trke su u novom nastavku obogaćene sa kreativnim elementom kreiranja vlastitih vozila od različitih dijelova, tako da ćete nerijetko morati eksperimentisati sa različitim vozilima kako bi pobijedili protivnike. A, ako bude sreće, sve to vas možda i zainteresuje za kreiranje novih nivoa...

No, isto tako sam svjestan da bi u neku ruku bilo sebično očekivati nešto veću igru kada je Sumo Digital u LittleBigPlanet 3 ubacio omanju gomilu noviteta, pored već standardnih elemenata kakvi su singleplayer kampanja, opcionalni nivoi za jednog i više igrača, kao i ko zna koliko igrivih tutoriala za onu kreativniju stranu igre, u kojoj će maštoviti i talentovani igrači moći kreirati vlastite nivoe i možda čak cijele igre…

...što me dovodi do jedne jako bitne napomene: recenzija koju čitate je bazirana isključivo na LittleBigPlanet 3 singleplayer kampanji, obzirom da se nisam posebno osvrtao na gore spomenute elemente igre za kreiranje novih nivoa. Isto tako, od nivoa koje je kreirala igraća zajednica, isprobao sam ih tek nekoliko i pri tome nisam bio posebno impresioniran, iako vjerujem da će igrači nakon nekog vremena kreirati i nešto bolje i zanimljivije stvari.

Najvažniji noviteti koje LittleBigPlanet 3 donosi u serijal su svakako potpuno novi igrivi likovi koji će se pridružiti dobrom starom Sackboyu u njegovim avanturama - tu su tako Oddsock, maleno stvorenje nalik na simpatičnog psa koji se može kretati prilično brzo i usput penjati po određenim vertikalnim površinama, zatim Swoop, ptica koja može letjeti okolo i nositi stvari (i druge likove), kao i Toggle, svojevrsni div koji se na pritisak tipke može pretvoriti u patuljka.

Stephen Fry je i dalje tu u ulozi naratora (iako mi je iz nekog razloga djelovao mrvicu manje entuzijastično nego ranije), a ovaj put mu se pridružio i Hugh Laurie u ulozi glavnog negativca Newtona. Laurie je svoj posao odradio jednostavno fenomenalno i bilo ga je užitak slušati u svakom trenutku Newtonovog boravka na ekranu.

I svi oni su izuzetno zabavni za kontrolisati, bilo da je riječ o Swoopu i njegovom letenju i… pa, swoop manevru, bilo da je riječ o Toggleu i njegovom rješavanju zagonetki baziranih na težini, poput sekcija pod vodom u kojima će njegova divovska varijanta tonuti, a patuljasta varijanta trčati po vodi.

Naravno, Sackboyevi skokovi su i dalje “floaty”, tako da svi oni koji su se ranije žalili na kontrole ovdje ne trebaju očekivati nikakvu revoluciju. Što se mene tiče, nekih većih zamjerki na kontrole nemam, jer od LittleBigPlaneta 3 nisam ni očekivao drastično drugačije kontrole kada je Sackboy u pitanju, dok su mi kontrole za preostala tri igriva lika bile potaman (iako me je jedna podvodna sekcija sa Toggleom malčice iznervirala, jer nisam mogao procijeniti kada da se iz diva pretvorim u patuljka kako bih zaobišao smrtonosne šiljke, što me je pak podsjetilo na ludi VVVVVV).

1/1

No, jedan drugi novitet u igri, odnosno problemi koje je isti prouzrokovao, su me znatno više iritirali - umjesto tri sloja dubine po kojima smo se kretali u prethodnim LBP igrama, novi nastavak je donio čak šesnaest slojeva zahvaljujući kojima sam povremeno imao problema sa kretanjem i skokovima kada bi igra pogrešno procijenila na koji sloj sam zapravo htio skočiti, što u prethodnim nastavcima nisam nikada primjetio (a i ako jesam, ne sjećam se da me je ikada iznerviralo kao u Trici).

Što se tiče drugih noviteta vrijednih isticanja, tu su i novi gadgeti, koje ćete sada uvijek imati sa sobom nakon što ih otključate i ubacite u inventar. A iako nisu toliko upečatljivi kao neki iz LittleBigPlaneta 2 (ili ja jednostavno previše volim kolače i The Cakeinator), novi gadgeti su prilično zabavni za koristiti i u igru donose dašak Metroidvanie, jer ćete povremeno nailaziti na dijelove nivoa kojima nećete moći pristupiti prije nego u nekom od kasnijih dijelova igre otključate neki novi gadget.

Sami nivoi su više-manje odlični, očekivano maštoviti (jeste li ikada zamišljali močvaru sačinjenu od filmskih materijala i celuloidne trake?) i relativno izazovni, tako da igra neće biti prelagana, a na nekim sekvencama i boss borbama bi mogli izgubiti i sve živote nakon čega ćete biti prisiljeni restartovati cijeli nivo. No, u tim situacijama će vam obično postati očigledno gdje ste pogriješili i nivo ćete ubrzo završiti bez puno problema.

I tu se vraćam na priču o (pre)kratkoj singleplayer kampanji, zbog čega sam i dalje pomalo razočaran. A kako i ne bi bio - kada smo već dobili ovako dobre i zabavne nivoe, solidne gadgete i još zabavnije nove likove, zašto u njima nismo dobili priliku uživati nešto duže? I zašto nismo dobili više nivoa prilagođenih upravo tim novim likovima?

***

No, da ne ispadne kako se previše žalim, mislim da bi na kraju recenzije bio red reći kako je LittleBigPlanet 3 prilično dobar i kako je ono što donosi dovoljno zabavno i vrijedno vaše pažnje ukoliko ste iole zainteresovani za ovaj serijal. Samo budite spremni na (pre)kratku kampanju i nešto više bugova nego smo na to navikli u prethodnim nastavcima.

A ukoliko vam navedeni problemi ne smetaju, ocjenu podignite na 4 i uživajte.

novi igrivi likovi, zabavni nivoi, Hugh Laurie je odlično odglumio Newtona, The Heavy na soundtracku;

prekratka singleplayer kampanja, bugovi, iritantna učitavanja;