Ukoliko ste fan avio-simulacija i ukoliko su vas gornji naslov i uvod uvrijedili... bilo bi krajnje vrijeme da pronađete smisao za humor. Kojeg izdavačkoj kući Devolver Digital svakako ne nedostaje, kao što im ne nedostaje ni kvalitetnih igara u njihovom portfoliju, koji je prije nekoliko dana obogaćen i najnovijom igrom indie studija Vlambeer. I to kakvom samo igrom!

Luftrausers, baš kao i ostatak naslova koje potpisuje dvojac iz Vlambeera, krasi vrlo jednostavna premisa – riječ je o arkadnoj shoot'em'up pucačini u kojoj upravljate malenim avionom i uništavate na stotine protivničkih aviona, nosača aviona, podmornica i borbenih brodova. I sve to pomoću kontrolne sheme koja nije mogla biti jednostavnija – triggeri ili strelica gore na D-padu će kontrolisati pogon aviona, stelice lijevo i desno će vam poslužiti za skretanje, dok će vam X poslužiti za napucavanje. A kada vam zdravlje postane kritično, dovoljno je na nekoliko sekundi prestati sa pucanjem, uspješno izbjeći nadolazeće protivničke projektile i spremni ste za povratak u akciju. I to je to – gameplay minimalizam u svom izvornom obliku.

No, gameplay i kontrole u Luftrausersu nisu jedini minimalistički elementi – takvi su i grafika i HUD. Kao što i sami možete vidjeti na screenshotovima u našoj galeriji, Luftrausers krasi pikselizirani retro look, čiju je bež-bordo-žućkastu shemu boja najlakše uporediti sa kakvim sepia filterom. Sa druge strane, skupljanjem bodova, levelovanjem i završavanjem raznoraznih misija (koje se uglavnom svode na uništavanje određenog broja određenog tipa protivnika na, pogađate, određeni način) ćete otključavati i alternativne sheme boja, koje bi se trebale pobrinuti da izgled igre ostane svjež i nakon dužeg igranja.

1/1

Što se tiče HUD-a, dotični se svodi tek na Combo Meter, prikazan u gornjem desnom uglu ekrana, te prikaz osvojenih bodova koji ostaje iza svakog uništenog protivnika, dok je nivo oštećenja vašeg aviona vrlo jednostavno pratiti u samoj igri – što ste više oštećeni, to se oko vas sve više smanjuje krug izvan kojeg je akcija na ekranu nešto svjetlija, ali nikada ne i nepregledna. Tako jednostavno, a tako efikasno!

Luftrausers je, jednom riječju, prezabavan

I uprkos minimalističkoj grafici, u svakom trenutku je moguće prepoznati ključne karakteristike aviona kojim upravljate na osnovu njegovog izgleda. Naime, Luftrausers nudi vrlo zanimljiv način modifikacije vaših letjelica – svaka se sastoji iz 3 ključna dijela: pogona, šasije i oružja. Same dijelove ćete otključavati zarađivanjem bodova i levelovanjem, a broj mogućih kombinacija prelazi cifru od 120. I svaka od njih ima vlastito ime – Batman i Food Poisoning su svakako naši favoriti – i, što je još bolje, vlastiti soundtrack, koji ovisi od dijelova koje ste odabrali prilikom modifikacije aviona.

Naravno, od izabranih dijelova će ovisiti i karakteristike samog aviona, a zahvaljujući ogromnom broju mogućih kombinacija, u Luftrausersima će svako pronaći i sastaviti avion za sebe. Tako ćete u igri uživati bilo da preferirate kontinuiranu lasersku paljbu koja može prolaziti kroz više protivnika, dok istovremeno ispaljujete hice iza sebe zahvaljujući pogonu na metke, bilo da vam je draže koristiti kombinaciju koja ispaljuje spore i razorne rakete, otporna je na vodu (e da, igrivi prostor je ograničen oblacima na vrhu i morem na dnu) i prilikom uništenja aktivira atomsku bombu koja donosi zavidnu količinu bodova u finalnim trenucima igre.

Od izabranih dijelova će ovisiti i karakteristike samog aviona, a zahvaljujući ogromnom broju mogućih kombinacija, u Luftrausersima će svako pronaći i sastaviti avion za sebe

A ako se pitate kako se minimalistički gameplay, modifikacije aviona i dinamički soundtrack ponašaju tokom same igre, odgovor će vas itekako obradovati. Luftrausers je, jednom riječju, prezabavan. Istina, u početku će vam vjerovatno trebati nekoliko minuta da se naviknete na kontrole – ja sam recimo od igre očekivao klasični twin stick shooter, pa mi je trebalo vremena da se priviknem na kretanje bazirano na pametnom doziranju potiska i skretanja korištenjem D-pada i pucanja korištenjem face tipki. Ali, kada savladate kontrole i pronađete nekoliko kombinacija aviona koje odgovaraju vašem stilu igranja, Luftrausers će vas uzeti pod svoje i od igre ćete se teško odvojiti. Pogotovo ukoliko je zaigrate na PS Viti, iako je podjednako zarazna i zabavna čak i na velikim ekranima i PC monitorima.

Nego, trk na SteamHumble Store ili PlayStation Store, gdje vas čeka Luftrausers, a mi se vidimo na leaderboardsima!

akcija, stil, soundtrack, gomila mogućih kombinacija aviona;

bullet hell shoot'em'up;