Zamislite da morate provaliti u zgradu u prometnom dijelu grada i ukrasti neki dokument. Da li biste to uradili usred bijela dana, dok je ona nakrcana ljudima? Naš protagonist, brbljivi goblin Styx, očigledno bi, uprkos tome što je "Gospodar sjenki".

Ova igra je čudna mješavina dobrih stealth ideja i pomodarskog kvazi-stealtha po uzoru na onaj Square Enixov užas od Thiefa. S jedne strane imate stražare koji su u stanju izvući vas ispod stolova i sanduka ako ih uznemirite i upaliti ugašene baklje, a s druge strane su tu grind i ogavne reakcije AI-a, kao što je ova ispod:

Styx je gospodar sjenki onoliko koliko je i prosječna rotkva vozač autobusa.

Priča je vrlo razrađena, s mnogo dijaloga, informativnih i dugih cutscena i likova, pa je tim tužnije što je ona naprosto dosadna. Vi, naime, trebate provaliti u niz nevjerovatno visokih i prostranih zgrada kako biste stigli do srži nekakvog divovskog magičnog drveta kojeg ugnjetava ljudska rasa u saradnji sa elfovima. Drvo je izvor supstance koja svima donosi blagodet i neizrecivu sreću, pa tako i vama u vidu sposobnosti da aktivirate nevidljivost i proizvedete klona samoga sebe, što ćete koristiti pri prolasku iznad, ispod i kroz grozdove protivnika.

Da ne dužim, pošto je za istinskog ljubitelja stealtha ova igra nahypeana daleko više nego što je zaslužila, najbolja osobina Styxa je vrlo prostran i nelinearan dizajn nivoa. Zamkovi i druge građevine preko kojih vam valja prevaliti put imaju obilje alternativnih ruta, od greda na plafonima, preko ventilacijskih otvora i brojnih hodnika, pa do mogućnosti vješanja od nekakve hvataljke na zidovima, postavljene baš na ona mjesta na kojima bi jednom agilnom goblinu i trebala za zaobilaženje patrola.

Upravo je to jedna od tih pomodarskih stvari s kojima se nikako ne mogu pomiriti – u starim stealth igrama poput Thiefa ili Hitmana, dizajneri su se trudili napraviti uvjerljive levele koji ohrabruju improvizaciju. Dakle, ako negdje imate drvenu površinu na koju možete okačiti strijelu s užetom, to je zato što je ta drvena površina dio konzistentne arhitekture lokacije; npr. ako je u pitanju drveni plafon u kompletnoj zgradi. Na taj način, konopac možete protraćiti njegovim zabijanjem u potpuno pogrešnu drvenu površinu.

Prostora za takve greške u Styxu nema. Ako imate dvorište ili dvoranu nakrcanu protivnicima, tu negdje sa strane garant možete pronaći hvataljke za uspinjanje na zidove. Imate li ispod usku prostoriju sa stražarima, ne brinite – tu će vjerovatno biti debeli tepih koji će prigušiti vaš pad dok jednog stražara gađate nožem, a drugom lomite vrat na tepihu. U jednoj šunjalici, ovo ima isti efekat kao eksplozivne bačve pored neprijatelja u pucačinama.

Druga stvar, Styx je jedna od onih igara koje imaju gomilu lažnog sadržaja u vidu nekakvih medaljona, relikvija i poena za nadogradnju sposobnosti (ako smatrate da niste dovoljno tihi kada neprimjećeni skakućete po mermeru metar od protivnika, svoju nečujnost možete poboljšati), tako da dizajneri mogu reći da vi IMATE SLOBODU da izvučete desetke sati iz igre ako hoćete, ali da se ne bunite ako to ne uradite. A, inače, stvar je prazna kao boca kečapa poslije roštiljade. Zaboravite na voajerizam, misterije i osjećaj da se zaista nalazite na nekom mjestu na kojem ne biste trebali biti, zbog kojeg i volimo stealth žanr. Nijedan zanimljiv dokument, nijedan zanimljiv dijalog, nijednu zanimljivu ličnost nećete pronaći na Styxovim lokacijama.

1/1

Svijetli momenti uključuju prvih par misija, kada su autori Styxa ispucali svoj najbolji sadržaj i dizajn, odvlačenje pažnje protivniku svojim poganim gmizećim klonom dok mu se prikradate s leđa da ga prikoljete, kao i trenutke kada eliminacije napravite tako da izgledaju kao nesretni slučajevi. Trovanje, guranje u provaliju ili puštanje sanduka od tri tone na nečiju glavu? Izbor je na vama.

Međutim, čak i to je pokvareno reciklažom određenih nivoa mudro postavljenih u kasniju fazu igre (da igrači i recenzenti ne polete pljuvati igru prije nego što stuku 8 sati na nju), koje valja proći unazad tik nakon što ste ih završili. Ljudi koji ovo nazivaju konkurencijom Thiefu nemaju pojma šta je Thief. Big razočarenje.

Cijena: 30 eura

Scenografija povremeno, šunjanje povremeno, AI povremeno, otvoren dizajn, kloniranje

Repetitivnost dizajna i gameplaya, manjak maštovitog dizajna i tekstura kasnije u igri, odsustvo zanimljivih stvari za otkriti na lokacijama, određene AI reakcije, priča, misije, likovi