U moru HD remakeova i remastera, malo je ko očekivao da će na red za osvježavanje doći i Binding of Isaac, naizgled mala indie igra kreirana u Flashu. Ali opet, malo je ko očekivao i da će se Edmund McMillen nakon uspjeha postignutog sa Super Meat Boyem baciti na nešto potpuno drugačije i luđe kao što je Isaac... a da i ne spominjem kako niko nije očekivao da će Rebirth u prvih nekoliko dana od izlaska na Twitchu biti popularniji od brojnih novih AAA igara.

***

Za neupućene, Binding of Isaac predstavlja twin-stick shooter kombinovan sa roguelike elementima –randomiziranim nivoima, opremom i protivnicima, te permadeath mehanikom. Drugim riječima, svaki put kad u igri poginete, vraćate se na početak, dok će svaki nivo u igri biti drugačiji od onog prethodnog, tako da nikad nećete znati šta vas čeka u idućoj prostoriji.

A najbolje u svemu tome je upravo raznolikost protivnika i opreme na koju nailazite i koji čine srž gameplaya – svaki protivnik će zahtijevati drugačiji pristup, dok će vam predmeti koje pronalazite nekada pomoći, nekada odmoći, a nekada jednostavno nećete znati šta i da li uopšte išta i rade. Tome dodajte i nekoliko različitih igrivih likova i ljepota Binding of Isaac gameplaya vam možda i bude jasnija.

Jedan od igrivih likova i moj favorit je Azazel, leteći demon koji umjesto regularnog, ima "Evil" health, a koji mu omogućava da automatski  ubije sve protivnike nakon što izgubi jedno cijelo "srce". No, isto to srce se ne može izliječiti kao standardna. A tu je i znatno manji domet njegovog osnovnog napada, tako da ni sa njim niste totalno "overpowered".

I, kao što se moglo naslutiti iz imena igre, gameplay je ovdje upakovan u radnju baziranu na istoimenoj biblijskoj priči o Isaacu, samo što ga u igri ne pokušava žrtvovati otac, već majka – i to nakon što dobije poruku od Boga u kojoj joj biva naređeno da ubije Isaaca kako bi dokazala svoju vjeru u Njega. Naravno, u igri preuzimate ulogu Isaaca, kojem trebate pomoći da pobjegne od mame i usput pobijedi brojne spodobe u svom podrumu – i to svojim suzama (ne šalim se – u ovoj igri su suze vašeg lika osnovni tip "projektila").

Osim religije, McMillen je inspiraciju crpio i iz svoje lude mašte, pa su tako protivnici i bossovi na koje nailazite, ali i oprema sa kojom poboljšavate svog lika, prilično groteskni – od biblijskih likova poput jahača apokalipse, Sotone i raznih demona, pa do kojekakvih fetusa, deformisanih beba i ekstremiteta, u Binding of Isaacu ćete se boriti sa svim i svačim. Doslovno.

1/1

I, baš kao što je i obećao, McMillen je originalnog Isaaca u Rebirth verziji digao na jedan sasvim novi nivo. Za početak – igra više ne radi u Flashu, već je kreirana u potpuno novom engineu, tako da možete zaboraviti na padove frameratea i iritantna usporavanja u prostorijama sa većim brojem protivnika.

Također, tu su i svi predmeti, protivnici i bossovi iz originalne igre i njene Wrath of the Lamb ekspanzije, kao i gomila poptuno novih – i sve njih ćete pronalaziti od samog početka, tako da se fanovi originala ne trebaju brinuti o tome da li će i kad uopšte naići na neke od novih protivnika ili primjeraka opreme.

Igra će vas i dalje sa vremena na vrijeme počastiti sa ludom kombinacijom predmeta sa kojima ćete postati skoro-pa-nepobjedivi, nakon čega se možete opustiti i potamaniti sve pred sobom bez puno muke.

Još jedan od noviteta koje je Rebirth donio u Binding of Isaac formulu su i prostorije veće od standardnih kojima smo se kretali u originalu – tako ćete sada nailaziti na ogromne kvadratne i pravougaone prostorije koje nećete vidjeti u cijelosti, što će zahtijevati prilagođavanje taktike zbog straha od onoga šta bi vas moglo čekati u njihovim udaljenim krajevima. I, kao da to nije bilo dovoljno, Rebirth je u neke od tih prostorija smjestio i po dva identična bossa, što će obradovati sve ljubitelje dobrog izazova.

A kada sam već kod izazova, vrijedi istaći i to kako je Rebirth donio i mogućnost izbora nivoa težine – Normal je nešto lakši u odnosu na original, iako i dalje potežak, dok će u Hardu uživati svi hard-core fanovi starog Isaaca.

I kao šlag na tortu, igra donosi i lokalni co-op multiplayer, 20 dodatnih izazova sa predefinisanim likovima (koje i dalje možete unaprjeđivati igranjem), nativnu podršku za gamepad kontrolere na PC-u i još omanju gomilu drugih noviteta koje u recenziji nisam ni stigao spomenuti.

***

Prije nego recenziju privedem kraju, moram se dotaći i novih audio-vizuelnih elemenata igre – naime, Rebirth donosi novi, 16-bitni pixel-art stil grafike, kao i potpuno novi soundtrack, što se nekim fanovima originala i neće svidjeti. Da budem iskren, ni sam nisam bio ljubitelj novog izgleda igre kada sam vidio prve screenshotove, iako se nakon nekog vremena moguće navići i u igri uživati kao i prije. Plus, tu je i poseban "filter" koji možete aktivirati u opcijama, a koji će zaobliti pikselizirane ivice likova i okruženja, što bi moglo utješiti neke igrače kojima se ne sviđa Isaacov novi izgled.

Rebirth je donio i Seeds sistem, koji vam omogućava da sa drugim igračima podijelite nivo koji ste upravo odigrali (ili ga još uvijek igrate) – sve što trebate je poslati im posebni alfanumerički kod, vidljiv u glavnom meniju kada pauzirate igru.

Usput, pikselizranost grafike i nije toliko primjetna na Viti, pa ukoliko niste ljubitelj Isaacovog novog izgleda na velikim ekranima – Vita verzija igre je vaš prijatelj (plus, podržava i Cross Save, pa svoj napredak možete prebaciti sa i na PS4 verziju igre).

Sa druge strane, novi soundtrack mi se prilično svidio već na prvo slušanje njegovog teasera – dovoljno da ga preorderujem na Bandcamp stranici Ridiculona i prije izlaska igre. A ono što mi je prodalo novi soundtrack su epske i mračne numere prepune zloslutnog klavira (orgulja?) i vokala – poput fenomenalne Everlasting Hymn (Cathedral).

***

I, da ne dužim – ako ste voljeli original i ukoliko vam ne smeta nova 16-bitna pixel-art grafika i novi, ali podjednako kvalitetan soundtrack koje donosi Rebirth, velike su šanse da ćete voljeti i novog, preporođenog Isaaca.

gameplay, novi protivnici, bossovi i oprema, soundtrack;

pikselizirana grafika bi vam mogla zasmetati;

Žanr: roguelike dungeon crawler