Ako zanemarimo solidni Need for Speed: Rivals, ljubitelji arkadnog utrkivanja se na novim konzolama i nisu baš imali priliku naigrati. No, situacija se u posljednjih mjesec dana znatno poboljšala – Xbox One je dobio zanimljivu kombinaciju arkade i simulacije u vidu mediteranske Forze Horizon 2, dok su vlasnici PlayStationa 4 konačno dočekali Driveclub, prvobitno najavljen još za novembar prošle godine.

***

Na prvi pogled, Driveclub je jedna od onih old-school trkaćih arkada kakve se danas rijetko viđaju – ovdje možete zaboraviti na open-world mape, ganjanje sa policijom, izbjegavanje saobraćaja i na stotine automobila od kojih ćete provozati tek njih tridesetak. Umjesto toga, pripremite se za klasično utrkivanje sa drugim vozačima na zatvorenim stazama, još zanimljivije time-trial utrke, poneki drift event, te na izbor od 50 vrhunskih četverotočkaša.

Osjećaj brzine i ubrzanja je u Driveclubu zaista fenomenalan, kako u sporijim automobilima sa kojima ćete početi singleplayer kampanju, tako i u onim koje ćete voziti u njenim finalnim stadijima.

I odmah vam mogu reći kako su najbitniji elementi igre – njen vozni model i osjećaj brzine – odrađeni savršeno. Naravno, pri tome podrazumijevam kako je vozni model u igri odrađen savršeno za jednu arkadu – svaki od 50 automobila u igri će biti pravi užitak provozati,  bilo da je riječ o najnovijem Golfu ili Bubi kojima je prilično lako upravljati, bilo da je riječ o Pagani Zondi koja voli "zaplesati" nakon što dodate previše gasa prilikom izlaska iz krivine. A da i ne spominjem Ariel Atom, svojevrsnu formulu sa kojom će nespretni vozači više vremena provesti okrećući se na stazi, nego utrkujući se sa drugim vozačima.

A kada shvatite koliko uživate u voznom modelu i brzini, primjetit ćete još jedan maestralan element igre – njenu grafiku. Naime, ako zanemarim nedostatak kvalitetnijeg anti-aliasinga, Driveclub je jedna od najljepših, ako ne i najljepša trkaća igra koju sam ikada imao priliku zaigrati. Dinamičko osvjetljenje i izmjena dana i noći su dostupni na svakoj stazi, a svaki od automobila izgleda fenomenalno kako izvana, tako i iznutra.

Pred sami kraj singleplayer kampanje, u Driveclubu ćete naići na trku koja počinje tokom oblačnog vremena, da bi se nebo u zadnjih par krugova razvedrilo na način koji mogu opisati jedino kao fotorealističan.

Sve to ćete moći primjetiti u jako zabavnoj singleplayer kampanji, sa gomilom različitih trka koje su prošarane različitim osvjetljenjem i dijelovima dana tokom kojih ćete ih voziti. Počevši od prvih nekoliko trka sa nešto sporijim automobilima u Indiji, tokom kojih će vam Sunce udarati u oči, preko time-trial trka po norveškim planinama okovanim snijegom dok vani pada mrak, pa do trka po škotskim stazama sa bezbroj oblaka iznad vas – u izgledu Drivecluba je nemoguće ne uživati.

1/1

No, na moju veliku žalost, igra pati i od nekoliko problema. A najmanji od njih je za moj ukus previše agresivna umjetna inteligencija drugih vozača, koji će se tu i tamo nasloniti na vas u krivini, a nešto rjeđe (iako nimalo manje iritantno) vas čak i zakačiti i okrenuti na stazi pred sam kraj trke, nakon čega vam ne preostaje ništa drugo nego da restartujete cijelu utrku (srećom, učitavanja u igri su i više nego brza – prvo učitavanje staze traje maksimalno 15 do 20 sekundi, dok je restartovanje trke skoro instantno).

PS Plus verzija igre (sa 10 automobila, 11 staza i svim igrivim modovima iz pune verzije) je trebala izaći još početkom oktobra, međutim, usljed problema sa serverima i bugovima u online segmentima igre, Sony je njen izlazak odgodio na neodređeno.

A drugi i puno veći problem od kojeg igra trenutno pati je online prirode – naime, online segment igre je čak i danas, mjesec dana od njenog izlaska, bugovit i ne radi kako je zamišljeno.

Za početak, Challenges je dio igre koji još uvijek nikako ne radi i koji je još uvijek zatamnjen u glavnom meniju, tako da vam o njemu ne mogu reći apsolutno ništa (iako bi u teoriji trebao biti zanimljiv i ponuditi način asinhronog takmičenja sa drugim igračima i klubovima).

Dalje, u multiplayeru ćete moći odvoziti tek nekoliko utrka prije nego vas igra izbaci sa servera, iako nisam 100% siguran da li je ovdje problem u net-codeu ili jednostavno u činjenici da previše igrača napusti lobi između dvije trke.

Pored PS Plus verzije igre, još uvijek čekamo i izlazak patcha koji će u igru donijeti i promjenjive vremenske uvjete (kišu i snijeg). A sudeći prema do sada objavljenim videima, Driveclub bi nakon tog patcha mogao postati još ljepša i zanimljivija igra.

Na kraju, vrijedi spomenuti i face-off izazove koji iskaču na svakoj stazi i omogućavaju asinhrono natjecanje sa drugim igračima (u tome ko će bolje driftati u određenoj krivini/krivinama, čija će prosječna brzina biti veća na određenom dijelu staze ili ko će bolje savladati neku šikanu) – super su kada rade kako treba i kada vas igra ne diskonektuje sa servera u totalno random trenucima, jer zaista nude priliku da unaprijedite svoje vještine i da bolje naučite staze po kojima se vozite. Međutim, tu i tamo ćete naletjeti i na face-off izazov koji će od vas zahtijevati da prestignete igrače sa prosječnom brzinom od nekoliko hiljada kilometara na sat, što dovoljno govori samo za sebe.

***

Ali, uprkos svim tim problemima, u Driveclubu sam itekako uživao. Fenomenalan vozni model, još bolji osjećaj brzine, super automobili (iako moram primjetiti kako igri očajno nedostaje barem jedan Lamborghini) i fantastična audio-vizuelna prezentacija su mi bili i više nego dovoljni da u igri provedem – i još uvijek provodim – nebrojene sate, te da vam je preporučim kao jednu od najboljih, ako ne i najbolju trkaću arkadu u posljednjih nekoliko godina.

No, ukoliko igri ipak ne možete oprostiti sve njene online probleme (na što imate potpuno pravo, obzirom da njeni pojedini online segmenti još uvijek ne rade), ocjenu slobodno smanjite sa 4 na 3.

odličan vozni model i osjećaj brzine, fenomenalna grafika, face-off izazovi (kada rade), brojni detalji koji uljepšavaju kompletno iskustvo;

online segment igre ne radi kako treba, (previše) agresivan AI;