Nakon što su nas sa Hard Resetom podsjetili na neke stare dane FPS žanra, Poljaci iz razvojnog tima Flying Wild Hog su se bacili na razvoj još jedne old-school pucačine. No, ovaj put su umjesto novog univerzuma odlučili posjetiti jedan stari i donijeti nam reboot Shadow Warriora, pucačine originalno objavljene još 1997.

Zapravo, da budem precizniji, Flying Wild Hog je svoju viziju Shadow Warriora na PC-u predstavio još u septembru prošle godine, ali sada je konačno došlo vrijeme da nam Lo Wang pokaže šta zna i na konzolama nove generacije.

***

Sa tehničkog aspekta, koji bi mogao biti zanimljiv svima koji su igru već odigrali na PC-u, Shadow Warrior donosi 1080p rezoluciju (bar na PlayStationu 4; Xbox One verzija se vrti u 900p), te framerate koji se uglavnom drži idealnih 60 sličica u sekundi. Međutim, framerate će u haotičnim bitkama povremeno opasti, te sa sobom povući i V-sync, zbog čega će slika na momente pucati po horizontali – no nikada toliko da vam pokvari užitak igranja.

Sa druge strane, igra donosi nekoliko za konzole nesvakidašnjih opcija – kada ste zadnji put vidjeli podesivi Field of View ili opciju za isključivanje motion blura u nekoj konzolaškoj igri? Usput, tu je i nekoliko uvijek korisnih opcija, poput onih za isključivanje HUD-a i detaljno podešavanje nišana.

1/1

Što se pak tiče same igre, Shadow Warrior predstavlja prilično osvježenje u FPS žanru i na nove konzole donosi dašak old-school igara. Ogromni nivoi krcati tajnim područjima, solidan arsenal zanimljivih oružja, raznoliki protivnici i nekoliko gigantskih bossova će vam praviti društvo barem nekih 15-ak sati, što je i više nego impresivno u vrijeme kada prosječne pucačine traju koliko i posljednji Call of Duty.

Štaviše, neki nivoi su bili čak i predugi za moj ukus, iako Flying Wild Hogu moram odati priznanje na njihovoj raznolikosti – od idiličnih orijentalnih bašti, preko luka okupanih kišom i talasima, pa do dvoraca u planinama i nivoa koji kao da su ispali iz kakvog horora, u Shadow Warrioru sam se nagledao zaista svakakvih okruženja. Još kada im dodate i Shadow Realm nivoe, u kojima ćete posjetiti dimenziju iz koje stižu svi ti demoni koje ubijate u ostatku igre i shvatit ćete koliko je Shadow Warrior šarolik i zanimljiv.

Tajnih područja u igri ima koliko vam duša želi, a tokom prvog prolaska sam redovno uspijevao fuliti barem po nekoliko njih na svakom nivou, uprkos detaljnom istraživanju. Također, za razliku od nekih modernih igara, skrivena područja i bonusi su ovdje zaista sakriveni, te ćete se morati prilično potruditi kako bi ih pronašli, čak i kada su blizu vaše glavne rute. A pogotovo kada su nešto dalje od nje.

Zanimljivosti igre doprinose i raznoliki protivnici, kojih ćete se rješavati na različite načine, ovisno od kombinacija u kojima vas budu napadali – što me dovodi i do priče o zaista odlično balansiranoj težini. Naime, Shadow Warrior će vam od početka do kraja igre nuditi i više nego solidan izazov. Bossovi sa početka igre će vas tako u kasnijim stadijima napadati u znatno većim brojevima, ali ćete vi u tim trenucima na raspolaganju imati i Rocket Launcher. Koji, by the way, izgleda kao da je ispao iz Unreal Tournamenta, a tako se i ponaša kada otključate njegovu alternativnu paljbu.

A osim Rocket Launchera, u igri ćete koristiti i kojekakva druga oružja – od klasičnog revolvera i automatske puške, pa do nešto manje klasičnih samostrela i bacača plamena. I sve njih ćete tokom igranja moći unaprijediti sa nekoliko različitih bonusa i modova alternativne paljbe – moji favoriti su svakako akimbo automati i sačmarica koja umjesto dvije, nudi čak četiri cijevi koje možete koristiti istovremeno!

Kao i svaka retro igra koja drži do sebe, Shadow Warrior krije gomilu referenci na druge igre. Moj favorit je svakako bila referenca na originalni Half-Life, a o čemu se radi – biće vam jasno čim dođete do *tog* dijela igre.

No, zvijezda arsenala u Shadow Warrioru je svakako katana koju ćete koristiti tokom cijele igre i koja, osim što predstavlja okosnicu priče, nudi i gomilu zanimljivih poteza sa kojim ćete moći začiniti ionako zabavan FPS gameplay – pored standardnih vidova sjeckanja protivnika u različitim smjerovima (nažalost, ovdje možete zaboraviti na slobodu rezanja poput one iz Metal Gear Risinga), tu je i nekoliko poteza iz okreta ili čak napada na daljinu, a sve ih možete nadograditi bonusom koji vam sa vremena na vrijeme vraća dio izgubljenog healtha.

I što je najbolje od svega, sva ta akcija je upakovana u prilično zanimljivu priču o demonima iz Shadow Realma i Lo Wangu, plaćeniku koji se voli razbacivati one-linerima dostojnim najboljih (ili možda ipak ne?) filmova 90-ih godina prošlog stoljeća.

Wangu će društvo u igri praviti i demon Hoji, a njihovo prepucavanje će tokom singleplayer kampanje postepeno ustupati mjesto prijateljstvu, čineći ionako interesantnu priču još zabavnijom i zanimljivijom.

***

Pa, ukoliko na svom novom PlayStationu ili Xboxu tražite kakav old-school FPS uz koji ćete se odmoriti od modernih pucačina i trendova, ne tražite dalje od Shadow Warriora. A ako ne vjerujete meni i mojim preporukama, samo pitajte PC igrače.

old-school fps gameplay, katana, raznolikost protivnika i nivoa, zanimljiva priča i solidan humor;

neki nivoi su predugi, povremeni problemi sa framerateom i v-syncom;

Žanr: old-school FPS