Ne znam za vas, ali ja se ne mogu sjetiti nijednog propalog gaming projekta sa Kickstartera koji je na kraju ipak ugledao svjetlo dana i još se pri tome pokazao kao sasvim solidna igra. No, za sve postoji prvi put – ako ne da se ja toga sjetim, onda barem da neki takav projekat zaista i ugleda svjetlo dana.

I uopšte nije bitno u kojoj će od tih kategorija završiti Defense Grid 2, nastavak relativno popularnog tower defense naslova kojeg je Hidden Path Entertainment izdao... prije šest godina?! Čovječe, smio sam se zakleti da je igra stara najviše tri-četiri godine...

Nego, vratimo se Defense Gridu 2, koji je na ljeto 2012. započeo život kao Kicksterter projekat – i  to neuspješan Kickstarter projekat, kojeg su na kraju spasili upornost Hidden Path Entertainmenta, te privatni investitor Steven Dengler (i njegov Dracogen Inc.) zajedno sa izdavačkom kućom 505 Games.

***

Defense Grid: The Awakening je jedan od boljih tower defense naslova koje sam imao priliku igrati u posljednjih nekoliko godina, a igra je pored odličnog gameplaya imala čak i solidno prezentiranu priču. Istina, dotične se uopšte ne sjećam, ali zar je ikome potreban poseban razlog da na mapi ispred sebe poreda gomilu tornjeva sa kojim će spriječiti omražene orke/vanzemaljce/templare/ili-koga-već da se dokopaju svog cilja?

I baš poput originala, Defense Grid 2 na naše ekrane donosi solidno prezentiranu priču, sa kvalitetno odglumljenim likovima koji će tokom singleplayer misija konstantno čavrljati i praviti vam društvo. Sa druge strane, ostatak radnje je ispričan u gomili teksta koja će se na ekranu ispisivati tokom učitavanja i u meniju prilikom odabira misije.

Međutim, uprkos očiglednom trudu Hidden Path Entertainmenta da i u svojoj novoj igri ispriča neku zanimljivu priču sa raznoraznim AI savjetnicima koji pokušavaju pomoći glavnom liku da spasi univerzum od misterioznih vanzemaljaca, moram priznati da me ista nije uopšte zaintrigirala, niti sam je pratio sa nekom pretjeranom pozornošću nakon prvih par misija.

1/1

Srećom, gameplay je i dalje na zavidnom nivou za jedan tower defense naslov – vanzemaljci će se ponovo pokušati dočepati dijelova vašeg Corea te ih iznijeti sa mape, u čemu ćete ih vi pokušati spriječiti izgradnjom raznoraznih tornjeva.

Samih tornjeva u igri ima desetak tipova, s tim da ćete za svaki sada moći otključati i dodatne bonuse. Missile tornjeve ćete tako npr. moći nadograditi sa raketama koje pored nanošenja štete usporavaju protivnike, Inferno tornjeve sa bacačima plamena koji nanose više štete na manjem području, a Concussion tornjeve sa bonusom koji im omogućava da nanose trostruko veću štetu protivnicima sa štitom.

Iako sam bio skeptičan po pitanju kontrola u PS4 verziji igre, Hidden Path Entertainment je posao odradio vrhunski – lijevi analog će vam poslužiti kao zamjena za kursor miša, sa desnim ćete rotirati i zumirati pogled na mapu, dok su face tipke i triggeri poslužili za sve ostale kontrole, na koje ćete se navići nakon par minuta igre

Osim bonusa za tornjeve, u Defense Gridu 2 ćete moći otključati i alternativne skillove za svog komandira – ako se dobro sjećam, u originalu smo imali tek orbitalni laser sa kojim smo svakih nekoliko minuta mogli potamaniti sve protivnike u određenom području, dok Defense Grid 2 donosi nekoliko novih opcija poput usporavanja protivnika, privremenog pojačavanja tornjeva i sl.

Naravno, sve tornjeve i dalje možete nadograditi tokom igranja, sa čime ćete povećavati štetu koju nanose ili im recimo omogućiti da protivnike još više uspore. Također, ukoliko misije želite uopšte završiti, a da i ne spominjem osvajanje više bodova i takmičenje na leaderboardsima, u igri će biti neophodno pametno rasporediti tornjeve na svim težinama većim od Easy (u kojoj će moći uživati svi oni koji samo vole da gledaju talase i talase protivnika koji padaju pod njihovom odbranom).

A još jedan element igre koji Defense Grid 2 preuzima iz originala su i raznolike mape na kojima ćete se braniti od vanzemaljaca – na nekima su mjesta za izgradnju tornjeva izuzetno ograničena, dok ćete na drugim mjesta imati u izobilju, što će vam omogućiti i da izgradite posebne "staze" kojima će se protivnici morati kretati, a na kojima ćete im nanositi najveću moguću štetu.

***

Sve to je iskombinovano u jednu prilično zabavnu cjelinu u kojoj ćete moći uživati i u klasičnoj singleplayer kampanji, ali i u multiplayeru. Pored toga, svaka od 20 mapa iz singleplayera nudi i po nekoliko dodatnih modova u kojima ih možete isprobati – na nekim mapama je dostupno i po desetak različitih, koji nude relativno drugačije iskustvo jer vam ograničavaju resurse, tipove tornjeva koje možete praviti ili vas jednostavno zatrpavaju sa puno više talasa protivnika.

Nažalost, većinu tih dodatnih modova nisam stigao isprobati, baš kao ni multiplayer (u teoriji zvuči jako zanimlivo: jedan od modova npr. nudi da vanzemaljce koje potamanite sa svojim tornjevima pošaljete na protivničkog igrača), zbog čega i tekst koji upravo čitate i ne treba posmatrati kao klasičnu recenziju.

No, uprkos tome, mislim da neću puno pogriješiti ako Defense Grid 2 preporučim kao više-manje obavezno štivo za sve ljubitelje tower defensea željne kvalitetnog gameplaya i igara jako bogatih sadržajem.

http://www.hiddenpath.com/games/defense-grid-2/

SPECIFIKACIJE:
Žanr: tower defense
Razvojni tim: Hidden Path Entertainment
Izdavač: 505 Games
Platforme: PC, PlayStation 4 (testirano), Xbox One