Dobro se sjećam kada je ova igra prvi put najavljena sa pompeznim obećanjima dubine i otvorenosti gameplaya. Zanimljivo je u finalnom proizvodu vidjeti da se to ne odnosi na veličinu lokacija i broj sumnjivaca s kojima Holmes može razgovarati, nego na broj mini-igara kojima ćete se morati baviti pri rješavanju slučajeva. I to ne posebno kvalitetnih mini-igara, molim lijepo.

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments je za razliku od prošlih dijelova napravljen na Unreal Engineu 3, a misija njegovih autora da svaku lokaciju učine fotorealističnim koliko god je to moguće rezultirala je time da one često djeluju previše skučeno i prazno kako bi se uštedila memorija za teksture, shadere i ostale grafičke rabote.

Čak i uz povremenu slobodu trčkaranja po nešto većim prostorima željezničke stanice i dvoranama velike vile, bolno je očigledna iscjepkanost svijeta igre na male krpice sadržaja. Ako je, recimo, potrebno istražiti obalu jezera, to ćete uraditi na predefinisanom dijelu obale dugom 10 metara i to je to. Željeznička stanica je smještena među naseljenim kućama, ali niti jednoj ne možete prići da priupitate mještane da li je grupa meksičkih batinaša nedavno ulazila u lokalnu krčmu na kobasice i pivo. Svemu tome ne pomaže ni Dr. Watsonovo često odbijanje da vam se makne s puta u uskim prostorima. Ah, taj AI.

Ova igra, međutim, ima dvije sjajne karakteristike koje će vas uhvatiti za gušu i vući da je završite u jednom cugu. Prvo, slučajevi. Uglavnom su odlično napisani i čak i kada pomislite da su prejednostavni u odnosu na priče Arthura Conana Doylea i legendarnu seriju, poslije se stvari zakomplikuju do te mjere da nećete znati gdje vam je glava.

Drugo, razrađen sistem spajanja dokaza u mrežu različitih zaključaka koji dovode do izbora od nekoliko mogućih ishoda začinjen je sjajnim moralnim dilemama. Dotične će uticati na vašu reputaciju i u određenim, uglavnom nepredvidljivim momentima vas staviti u nezavidne situacije tokom igranja. Sistem funkcioniše na sljedeći način: nakon prikupljanja svih mogućih dokaza, odlazite u Deduction ekran, gdje ih sparujete i izvodite zaključke. Zaključci se zatim uvezuju u mrežu koja vodi do onih osoba koje su najviše povezane motivima i dokazima sa zločinom. Pojedine tačke u toj mreži imaju suprotstavljene zaključke – na vama je da izaberete one koji vam djeluju logično. Ako ste istinski ljubitelj Sherlocka Holmesa, na biranje krivca između nekoliko sumnjivaca ćete najvjerovatnije trošiti najveću količinu vremena, kako ne biste pogriješili u izboru. Sumnjivce možete brutalno osuditi ili tiho, diplomatski riješiti slučaj, što ponekad uključuje i njihovo puštanje. S obzirom na kompleksnost slučajeva i slaganja dokaza, iz igre možete izvući dosta zabave – pri prvom prolasku glatko 90 minuta po jednom slučaju, a njih ima šest.

Nažalost, sve ostalo je namijenjeno casualcima koji ne mogu podnijeti da pogriješe ili poginu u igri. Dijalozi se, recimo, zasnivaju na "ispucavanju" opcija jedne za drugom dok likovi ne istrtljaju sve što imaju (za to vam je često potrebno proučavanje likova izbliza kao u modernim Sherlock Holmes filmovima). Obijanje brava je mini-igra u stilu labirinata u starim zabavnicima za osnovce, dok spajanje dokaza predstavlja uvredu za inteligenciju: pogrešno spajanje ne rezultira pogrešnim zaključkom nego jednostavno obavještenjem da dvije stavke ne idu jedna uz drugu. Stoga je potrebno naprosto nasumično klikati okolo kako bi se sve samo spojilo u zaključke. U Crimes & Punishmentsu su interaktivne nevjerovatne stvari – ubacivanje vrećice u džep i spuštanje objekata na tlo kontekstualnim akcijama, ali zato sa zadanog puta ne možete skrenuti ni pola metra zbog nevidljivih barijera.

Također, likovi su statični, tj. ne miču se nigdje po posjećenim lokacijama zbog čega one imaju svu živost jednog Černobila. Na primjer, skretničar koji popravlja bicikl će u čučećoj pozi očigledno da ostane do kraja života. Izuzetak od ovoga su, naravno, Dr. Watson i inspektor Lestrade, čija uloga i jeste da u ključnim momentima izniknu iz zemlje kao gljive poslije kiše i ponude svoje usluge vrijednom Sherlocku.

Sherlock Holmes: zločine i kazne definitivno se isplati odigrati radi slučajeva ako ćete ga posmatrati kao interaktivnu mini-seriju. Čak je tu i pozadinska radnja koja od igre stvara jednu narativnu cjelinu (da ne spoilamo – intrigantna je). Ali, daleko je ovo od Gabriel Knighta 3 i uvlačenja u tuđe hotelske sobe preko kuhinjskog lifta dok su ostali posjetioci na izletu.

1/1

Cijena: 40 eura

Slučajevi, prekrasna grafika, moralne dileme