Htjeli mi to sebi priznati ili ne, visokobudžetne ekskluzive za najnoviju Sonyjevu prenosnu konzolu su postale stvar prošlosti. I koliko god vlasnici Vite uživali u igrama kakve su Killzone: Mercenary ili Tearaway (obavezna lektira!), izgleda kako će ubuduće na njoj moći igrati "samo" multiplatformske igre, indie naslove i rijetku ekskluzivu čiji budžet se neće mjeriti u desecima miliona dolara.

No, da se razumijemo – to i nije tako loše. Pogotovo kada ionako odlična ponuda igara na konzoli postane bogatija za neku od ekskluziva manjeg budžeta, koje će pažnju igrača umjesto marketingom, privući zanimljivim stilom, gameplayom ili atmosferom. A Murasaki Baby je upravo jedna od takvih igara.

***

Iza igre stoji Ovosonico, studio čiji članovi ga nazivaju "avangardnim game studiom" i kojima je Murasaki Baby prva zajednička igra. Ali, prije nego pomislite kako se radi o samo još jednom indie timu bez ikakvog pedigrea, vrijedi istaći kako je glavni dizajner igre Massimo Guarini, čiji developerski opus uključuje nekoliko prilično zanimljivih igara – između ostalog, Killer7, No More Heroes i Shadows of the Damned.

Vizuelni stil igre je inspirisan djelima Edwarda Goreya – sve izgleda kao da je nacrtano i sjenčeno olovkom, a crno-bijele nijanse su odlično iskombinovane sa šarenim pozadinama koje su pak direktno povezane sa gameplayom

Pored toga, vrijedi istaći kako je na muzici za odjavnu špicu igre radio Akira Yamaoka, dok je ostatak soundtracka potpisao Gianni Ricciardi, koji je odradio odličan posao – što me dovodi do priče o glavnim karakteristikama igre.

Naime, Murasaki Baby se prije svega ističe svojim audio-vizuelnim stilom – cijela igra izgleda i zvuči potpuno bizarno (likovima su oči na dnu, a usta na vrhu lica), svugdje naokolo su razbacani razni pipci i strašila, svi likovi i pozadine izgledaju kao da su crtani i sjenčeni najobičnijom olovkom, dok su crna i bijela preovladavajuće boje. Zapravo, da budem precizniji, crno-bijeli su likovi i neke pozadine, dok većinu nivoa krase pozadine drugačijih boja, što je pak direktno povezano sa samim gameplay mehanikama.

1/1

Za razliku od brojnih drugih avantura i platformera (što su žanrovi u koje bi, okvirno, mogli smjestiti Murasaki Baby), ovdje nećete preuzeti direktnu kontrolu nad glavnim likom. Umjesto toga, naslovnu Bebu ćete morati voditi za ruku i pomoći joj da prođe kroz nekoliko nivoa i pronađe svoju mamu koja je na početku igre misteriozno nestala, usput riješavajući nekoliko jednostavnih, ali zanimljivih zagonetki.

Pri tome, Bebu ćete za ruku voditi korištenjem Vitinog touchscreena – dovoljno je držati prst nekoliko milimetara udaljen od nje kako bi je vodili u željenu stranu, dok će ona sama preskočiti obične prepreke. Naravno, nije sve ni tako jednostavno – prije svega, konstantno morate paziti na Bebin ljubičasti balon, koji ćete morati sačuvati od opasnog trnja, ali i jakih vjetrova koji pušu na nekim nivoima, kada ga je potrebno uhvatiti i vratiti Bebi (što ćete obaviti jednostavnim tapkanjem i swipe pokretima po ekranu).

Također, brzinu kretanja je potrebno prilagoditi uslovima na nivou, pa ćete tako nekada morati da usporite tempo ili ga ubrzate kako bi, na primjer, izbjegli zube (!) kojima vas gađaju stanari iz obližnjih zgrada. I ne samo to – ukoliko previše ubrzate tempo, Beba će se spotaknuti i pasti, što bi moglo rezultirati neželjenim povratkom na posljednji checkpoint.

Zagonetke u igri su lake za riješiti, ali prilično zanimljive: pretvori balon u kamen pa zatim ponovo u balon kako bi Beba skočila sa štrika na kojem stoji, zaledi spomenuti štrik pa potom pretvori balon u kamen kako bi ga razbio, okreni Vitu naopako kako bi Beba skočila sa poda na plafon...

No, srž igre svakako čine pozadine nivoa, koje ćete mijenjati po želji. Naime, Beba će u svojoj avanturi nailaziti na druge likove i svaki od njih će imati vlastiti balon koji morate probušiti kako bi otključali novu pozadinu za nivo na kojem se trenutno nalazite. Same pozadine pak mijenjate swipe pokretom na stražnjem touchpadu, dok svaka od njih ima i neku posebnu funkciju koju aktivirate tapkanjem po touchpadu. Jedna će vam tako omogućiti da sa neba "prizovete" munje i tako aktivirate određene sklopke, druga će vam omogućiti da upalite televizore koji će omesti Bebine "protivnike", a treća će njen balon pretvoriti u kamen koji će vam poslužiti za aktiviranje pressure-sensitive sklopki.

I upravo u tome se krije i ljepota Murasaki Baby gameplaya – nakon što se upoznate sa osnovnim funkcijama nove pozadine, igra će vas počastiti sa zagonetkama u kojima trebate iskoristiti naučeno, te pravilno i pravovremeno iskombinovati više različitih pozadina kako bi došli do kraja nivoa.

Ali, nije sve ni tako idealno – obzirom da su kontrole ograničene na touchscreen i touchpad, nerijetko sam se znao naći u situaciji kada je istovremeno kontrolisanje Bebe i balona, te mijenjanje pozadina i aktiviranje njihovih posebnih funkcija bilo prekomplikovano (pokušajte vi držati Vitu i istovremeno sa nekoliko prstiju kontrolisati akciju na touchscreenu, dok tapkate po pozadinskom touchpadu). Također, obzirom da je za kontrolisanje Bebe i balona neophodno držati prste na ekranu, Murasaki Baby će od vas tražiti i da se naviknete na povremeno nezgrapne kontrole, ali i na činjenicu da ćete prstima prekriti dijelove ekrana i tako sebi pokvariti užitak posmatranja predivno nacrtanih likova i pozadina.

***

Kada se sve sabere i oduzme, Murasaki Baby je sasvim solidna igra. Istina, kontrole jesu nezgrapne sa vremena na vrijeme, priča koju igra priča nije nešto posebno (iako je tu nekoliko zanimljivih ideja i narativnih niti koje ćete primjetiti ako budete obratili pažnju), a i checkpoint sistem je ponekad iritantan. Ali, igra isto tako nudi odličan i prilično bizaran audio-vizuelni stil kombinovan sa neobičnim gameplayom i zanimljivim zagonetkama, što rezultuje interesantnom cjelinom u kojoj bi mogli uživati svi koji na Viti žele zaigrati nešto drugačije.

Cijena: 8 funti / 10 eura

vizuelni stil, zanimljiv gameplay i zagonetke, muzika;

touch kontrole i nisu baš idealne, checkpoint sistem;