Dodatna slika

Igranje Gran Turisma je uvijek bilo posebno iskustvo za mene. Prezirao sam RPG-ove jer mi je suludo utrpavati gomilu sati u njih i grindati do besvijesti da bih dobio još samo toliko XP-a koji će mi omogućiti nošenje armora lvl. 21 i tabananje sa finalnim bosom. Međutim, u Gran Turismu mi nikada nije bio problem da potrošim 100+ sati igranja i da grindam jedne te iste utrke do besvijesti samo da bih imao prilike sjesti za volan nekog od preskupih metalnih ljubimaca koje vozite u zadnjem tieru utrka. Šta ćete, i ja sam samo ljudsko biće sa duplim standardima, pogotovo kad su automobili u pitanju.

S obzirom da sam bio dosta strog prema GT5 kad je izašao, i ovaj put sam mislio da ću razmišljati jednako, pogotovo kada sam shvatio u kakvom sam stanju dobio igru i šta se tu sve (ne) nudi. Ipak, moje razmišljanje o svemu tome se promijenilo otkad sam shvatio da je GT vizija koja nikada neće biti “potpuna”, te da je pomalo nefer nazivati ovaj serijal “poluproizvodom”. Jer, konstantne nadogradnje i ubacivanje novih stvari kojih nužno (ne) morate imati jednostavno predstavlja svijet Gran Turisma na koji morate pristati. Ipak, krenimo od onoga što već jeste tu, bilo ono dobro, loše ili Honda Fit.

Vožnja u zabavnom parku

S malim Japancem ćete krenuti u novi GT Mode, koji sada nudi dosta bolje strukturiranu karijeru i smislenije napredovanje. Za razliku od prijašnjih izdanja, sada će vas GT6 odmah baciti za volan i natjerati vas da se utrkujete. Da, opet je tu Twin Ring Montegi i Autumn Ring, ali od nečeg se mora početi. Ipak, kroz ove prve male i jednostavne utrke ćete skrpiti malo love za neki bolji automobil i poneki tuning upgrade, a u svakoj utrci sada pored trofeja i novca dobivate i zvjezdice. Zanimljivo je vidjeti da je tako velika igra odlučila prihvatiti sistem ocjenjivanja kakav najčešće viđamo na mobilnim igrama. Ipak, te zvjezdice su u GT6 prijeko neophodne, jer s njima otvarate nove utrke, Coffe Break i Special Events utrke, kao i same licence. 

Ovaj put, licence dolaze kao “nagrada” na kraju nekoliko nivoa utrka, a polaganjem tih licenci otvarate sljedeći stepen težine i kvaliteta utrka. Svakako je vrijedno hvale to što licence više nisu toliko naporne, te se sada drže jednostavnih i malobrojnih načina testiranja vašeg vozačkog znanja. S druge strane, Coffee Break utrke nude tako potrebni predah od konstantnog utrkivanja i maltretiranja vašeg metalnog ljubimca. Razbijanje čunjeva u određenom vremenu, testovi upravljanja i (ne)kontrole automobilom, vožnja samo sa jednom litrom benzina i slične vozne pauze podsjećaju da je u pitanju igra koja treba biti i zabavna, makar bilo frustrirajuće što vam fali još pet čunjeva ili tri milisekunde za zlatni trofej. Konačno, kako napredujete kroz igru, dobivat ćete i pozive za određene Evente koji zahtijevaju ili posjedovanje tačno određenog automobila ili samo utrkivanje u tačno određenim uslovima. Ove druge utrke su me iznimno radovale, jer predstavljaju savršen način kako da isprobate Alpine A1100 bez da ga kupujete, te da vidite kakav je osjećaj voziti jedan bezvremenski klasik na zavojitim brdima iza britanskih imanja.

Ali vožnja! To je osjećaj koji naprosto definiše GT6 i sve što ga okružuje, jer je podatak da u igri imate preko 1.200 metalnih ljubimaca, od kojih se svaki ponaša tek malo ili mnogo više drugačije, naprosto zapanjujući. Količina vremena neophodna da ih sve skupite i odvozite je sigurno veća nego potraga za svim Pokemonima - to vam garantujem. I zaista, apsolutna je uživancija imati priliku da probate toliko automobila na jednom mjestu, da se kroz iznimno ugodnu karijeru probijate od autića iz Koreje i Japana koji imaju po 50 konjskih snaga, pa do vanserijskih vozilica koja dolaze iz najprestižnijih svjetskih tvornica. Naravno, ne treba zaboraviti ni ekstravagancije poput lunarnih misija gdje ćete imati priliku voziti lunarni rover u uslovima slabe gravitacije, te uživati u punom obrtnom momentu modela Tesla S i pitati se zašto Elon Musk nije predsjednik čitavog svijeta.

Vožnja u nezabavnom parku

Međutim, nije Ferrari sve što ide na četiri točka. Gran Turismo 6 ima itekako mnogo propusta, a na neke od njih je postalo pomalo smiješno zatvarati oči. Prvi je svakako problem sa vrlo sterilnim zvukom motora, gdje se sva ljepota voznog modela apsolutno ne vidi u ovom kontekstu. I dok će razlika između Nissana 350Z i njegovog pogona na zadnje točkove biti sasvim drugo iskustvo u odnosu na prednji pogon RUF 911 modela, njihov zvuk će biti skoro pa identičan. Naravno, ovo je tek jedna od stavki koja očekuje svoju prepravku u nekom novom updateu, ali je svejedno moram istaći. Drugi problem mi je i dalje trn u oku, a to je nedostatak fizičkog modela oštećenja. Dragi Polyphony, znam da je to 1.200 automobila, ali s obzirom da imate toliko vremena da ih izmodelirate, detaljišete, sklopite i prezentujete, mogli biste napraviti i model u kojem će moj Pagani Huayra imati tek nešto više od male ogrebotine nakon što se pri brzini od 270 km/h zabijem u potporni stub na Nordschleifeu. Presmiješno i pretužno.

1/1

 

Konačno, listu zamjerki zatvaram sa pomalo neizbalansiranim grafičkim izgledom, gdje su određene staze i automobili bolje ispolirani i prezentovani nego neki drugi. Međutim, ovome se još nekako i može oprostiti, jer u žaru borbe za skidanjem one tri stotinke iz prošlog kruga, malo ko će imati vremena da se maltretira sa relativnim sitnicama. Međutim, ono što nije sitnica su minute i minute koje ćete izgubiti čekajući da se utrke učitaju, što ponekad traje zaista previše dugo i što usporava inače dobar tempo igre. Jer, realno, niko ne bi želio da provodi vrijeme čekajući da sjedne za volan ljubimca za kojeg ste sad istresli 300.000 kredita bilo koje valute ili vrste. Ipak, svi već znaju da Gran Turismo uvijek “instalira” segmente igre kako kroz nju prolazite, što bi trebalo ubrzati učitavanje. Ipak, moje skromno mišljenje je da je u pitanju čisti placebo efekat, jer sam poprilično siguran da je učitavanje brže tek za nekih 0,00018 milisekundi, što je razlika koju ja zaista ne mogu osjetiti.

Parkiranje pod ručnom

Međutim, ono što mogu osjetiti jeste da sam se zaista sjajno zabavio, te da će se dobar osjećaj igranja Gran Turisma 6 nastaviti. Pored toga, trebao bih spomenuti i Seasonal Events koji će vam donijeti masu love i smanjiti grind, BMW M4 Coupe koji se prvo pojavio u GT6, a tek će vidjeti svjetlo dana nekad na proljeće, te GT Vision konceptualne automobile koje ćete vidjeti kao besplatne DLC-ove u mjesecima koji dolaze, a koji su djelo različitih dizajnerskih studija, pojedinaca i velikih marki poput Air Jordana. Uz te DLC-ove će stići i B-Spec mod, čiji izostanak za sada odobravam, jer singleplayer mod nudi i više nego dovoljno zabave. Zbog svega rečenog, čak ću se suzdržati i od diskusije o gluposti koju je Polyphony Digital napravio uvođenjem mikrotransakcija, koje su, srećom, koliko-toliko ostale van glavnog dijela igre.

Zbog toga, prihvatite se svojih DualShock 3 kontrolera ili Logitech volana ako imate neki, i spremite se da dugu zimu provedete cijepajući gume u jednom od najcjenjenijih serijala u svijetu videoigara. Gran Turismo 6 možda nije savršena autosimulacija, ali je savršen ispraćaj za PS3 konzolu i to je sasvim OK. Međutim, ono što neće biti OK je ako GT7 opet bude poluproizvod koji prevelike ambicije sakriva “vječitom nadogradnjom”, jer to se više neće moći, ali ni smjeti tolerisati. U međuvremenu, ja vozim Teslu S na Nürburgring Nordschleife, pa me potražite na Adenauer Forst krivini.

http://www.gran-turismo.com

 

 

 

Pogled iz drugog ugla - Dženan

Mogao bih ja sad trubiti (pun intended!) o zvučnoj kulisi i slabašnom zvuku motora, bizarnoj muzici na soundtracku i mikrotransakcijama, koje u biti i nisu problem (u igri ćete ih vidjeti samo ako ih budete tražili, dok je ekonomija ostala na nivou one iz GT5), ali zašto bih? Pitam, jer Gran Turismo 6 ponovo briljira u onome u čemu je vjerovatno i najbolji – samom voznom modelu i osjećaju prilikom vožnje bilo kojeg od hiljadu dvije stotine i kusur četverotočkaša. Drugim riječima, bilo da sjedite za volanom kakvog Ferrarija, bilo da uživate u tišini dok sa Teslom jurite niz jedan od dužih pravaca na predivnom Bathurstu, dok u retrovizoru uživate u posljednjim zrakama sunca tog virtuelnog dana, u novom Gran Turismu ćete uživati. Čak i ukoliko nikada u životu niste sjeli za volan pravog automobila. A pogotovo kada vidite Mercedesov Vision GT i teaser artworkove nadolazećih Vision Gran Turismo konceptualnih automobila, od kojih neke potpisuju čak i Nike i Air Jordan dizajneri... 

Ovdje ne smijem zaboraviti ni puno bolje menije u odnosu na one iz GT5, kao ni znatno brža učitavanja staza i brojnih podmenija, a moram pohvaliti i sve one singleplayer izazove koji su u novom Gran Turismu razbili monotoniju klasične kampanje. Biće tako tu raznoraznih zabavnih Coffee Break Challengea, misija na Mjesecu, prestrašnih Goodwood time-trial izazova, kao i uvijek dobrodošlih začina u vidu izmjene dana i noći, varijabilnih vremenskih uslova i odličnih novih staza.
Ukoliko iole uživate u vožnji virtualnih automobila, zaigrajte Gran Turismo 6 i uživajte, a ja se odoh vratiti svom dragom Photo Modu. Novi BMW M4 Coupe 2014 se neće uslikati sam od sebe, hvala na pitanju.

 

Ocjena: 4

PLUS
1,200 automobila, bolja karijera, vozni model, Gran Turismo osjećaj

MINUS
Nema oštećenja, loš zvuk, slab AI,

SPECIFIKACIJE:
Auto trka; Polyphony Digital; Igrano na: PlayStation 3