Ukoliko iole redovno pratite Terminal 26, velike su šanse da ste u jednoj od nedavno emitovanih epizoda primjetili dvije prilično neobične PlayStation ekskluzive. Obje predstavljaju manje indie-like naslove i obje su na PlayStation Storeu dostupne kao Cross Buy igre, što će reći da ih je dovoljno kupiti jednom kako bi ih zaigrali na bilo kojoj od Sonyjevih aktuelnih konzola – PlayStationu 3, PlayStationu 4, ali i na PlayStation Viti.

A prva od tih igara je Hohokum, naslov kakav se ne viđa svaki dan – i pri tome zaista mislim naslov kakav se ne viđa svaki dan. Naime, u Hohokumu upravljate... pa, neobičnim stvorenjem nalik na zmiju, sa kojim se krećete šarenim i tripoznim nivoima, usput rješavajući neke prilično opskurne zagonetke.

Zapravo, kad malo bolje razmislim, reći da su zagonetke u Hohokumu "prilično opskurne" bi bilo potcjenjivanje – ako zanemarimo osnove kontrola, igra vam neće reći apsolutno ništa, tako da ćete se na svakom nivou morati sami snaći kako bi oslobodili što više stvorenja sličnih sebi, koja će potom završiti na svojevrsnom "glavnom nivou" igre.

Zvuči zbunjujuće? Sačekajte tek da vidite neke od "nivoa" u igri – na jednom ćete tako nastojati osloboditi što više bića koja podsjećaju na pčele, samo kako bi oni... uradili već nešto. Šta? E to me već nemojte pitati, obzirom da je to jedan od nivoa koje još uvijek nisam dešifrovao. Ali sam zato skontao onaj na kojem je trebalo riješiti nekoliko zagonetki kako bi se dočepao svih dijelova za obližnji rollercoaster, baš kao i onaj na kojem je trebalo "obnoviti" neku vrstu vinove loze... Kao što rekoh – prilično tripozno. Ali i opuštajuće – mumljanje stvorenja koja srećete na nivoima, lagana muzika koja vas prati non-stop, kao i vizuali koji u sjećanje prizivaju Loco Roco će vas garantovano opustiti i oraspoložiti. Pa, ukoliko na svom PlayStationu želite zaigrati nešto sasvim drugačije, Hohokum je igra za vas.

1/1

Sa druge strane, CounterSpy je nešto tradicionalnija igra – tu su klasični nivoi i misije, protivnici i gomila načina da ih se riješite, kao i dobri stari game over ekran. No, baš kao i Hohokum, CounterSpy odiše stilom na svakom koraku – art-dizajn je odličan i vuče na Team Fortress 2 i Evil Genius, a muzika je još i bolja, pogotovo kada vas sa svojim jazzy tonovima podsjeti na 60. godine prošlog stoljeća i filmove o Jamesu Bondu.

A osim muzike, na Bonda će vas podsjetiti i prilično otkačena priča – u CounterSpyu preuzimate ulogu špijuna koji za cilj ima sprječavanje eskalacije hladnoratovskih sukoba, tokom kojih američke, ali i sovjetske snage planiraju lansirati nuklearnu bombu na Mjesec (što je, na moje ogromno iznenađenje, inspirisano istinitim događajima).

Žanrovski, CounterSpy je najlakše smjestiti u okvire stealth sidescrollera, obzirom da je riječ o igri koja kombinuje sidescrolling perspektivu sa šunjanjem, ali i povremenim izletima u 3D napucavanje sa protivnicima dok ste sakriveni iza obližnjeg zaklona. Sam gameplay će se pri tome svoditi na infiltracije u američke i sovjetske baze, gdje ćete na randomiziranim nivoima nastojati hakirati kompjutere i tako doći do vitalnih informacija o atomskim bombama. Naravno, u toj namjeri će vas pokušati spriječiti brojni protivnici, kojih se uglavnom možete riješiti i bez dizanja puno buke, iako vam igra pored onih sa prigušivačima nudi i relativno bogat arsenal klasičnih oružja.

A sva ta oružja će vam biti prilično korisna kada naiđete na cijele garnizone protivnika, što će vam se u CounterSpyu dešavati prilično često, obzirom na randomizirane levele koji će većinu korisnih predmeta i bonusa sakriti u strogo čuvane prostorije prepune protivnika. Također, od koristi će vam biti i dobro poznata eksplozivna burad, ali i prilično mlaka umjetna inteligencija – stražari će nerijetko biti slijepi na vaše očigledne napade na njihove kolege, da bi se par sekundi kasnije i sami našli u istoj poziciji i tako vam omogućili da još jednom odradite i više nego efikasni corner takedown.
No, moram priznati kako mi (blago rečeno) upitna inteligencija protivnika i nije toliko smetala prilikom igranja, baš kao ni činjenica da je neke od randomiziranih nivoa nemoguće preći bez dizanja buke i aktiviranja alarma (naime, neki stražari će iz ko zna kojeg razloga uvijek gledati u smjeru igrača) – umjesto na te i slične mane, fokusirao sam se na meni prilično zabavan moment-to-moment gameplay i kombinaciju stealtha, napucavanja i istraživanja nivoa.

Isto tako, moram priznati kako sam uživao i u konstantnoj napetosti izazvanoj Defcon alarmom, koji je prisutan na svakom nivou – ukoliko neuspješnim šunjanjem uspijete aktivirati alarm nekoliko puta, protivnici će početi sa odbrojavanjem, nakon čega imate 60 sekundi da dođete do kraja nivoa i deaktivirate lansiranje atomske bombe. I što je još bolje- nivo Defcon uzbune se i na američkoj i na sovjetskoj strani prenosi sa nivoa na nivo, tako da ćete konstantno morati biti na oprezu, te planirati u čiju bazu se ušunjati kako bi pokušali smanjili nivo uzbune (što ćete postići zarobljivanjem protivničkih oficira).

No, da ne dužim – uprkos problemima sa umjetnom inteligencijom, za stealth ponekad preteškim randomiziranim nivoima, te povremeno nezgrapnim kontrolama, CounterSpy mi se prilično svidio. A koliko će se svidjeti vama, ovisi od vašeg praga tolerancije na spomenute probleme, koji navodno postaju još izraženiji na većim težinama (što vam ne bih mogao potvrditi, jer sam igru odigrao samo jednom na defaultnoj težini). Stoga, nemojte reći da vas nisam upozorio, ali isto tako nemojte ni preskočiti CounterSpy bez da mu barem date šansu – pogotovo ukoliko vam se igra opuštena i maksimalno stilizovana šunjalica.

Hohokum official site

CounterSpy official site

SPECIFIKACIJE:
Hohokum
Žanr: umm... ne znam?
Razvojni tim: Honeyslug
Izdavač: SCE
Platforme: PS3, PS4 (testirano), PS Vita

Counterspy
Žanr: stealth sidescroller
Razvojni tim: Dynamighty
Izdavač: SCE
Platforme: PS3, PS4 (testirano), PS Vita, iOS, Android