Originalni Plants vs. Zombies je jedna od onih igara koje su sa svojim šarmom i zabavnim tower defense gameplayom uspjele privući čak i ljude koji se inače ne igraju. Nekoliko godina kasnije, uslijedio je i relativno zanimljiv nastavak, kojem su igrači najviše zamjerili napadan F2P model monetizacije, zbog čega je i priča o igri ubrzo utihnula. No, interesovanje za serijal je ponovo skočilo kada je EA na svojoj E3 konferenciji prošle godine predstavio Garden Warfare, najnoviji nastavak Plants vs. Zombies sage.

Naime, za razliku od prve dvije igre i njihovog više-manje klasičnog tower defense gameplaya, Garden Warfare je naše najdraže biljke i njihove vječite nemrtve rivale preselio u žanr multiplayer pucačina iz trećeg lica. No, budite bez brige i ostavite cinizam po strani – iako iza igre stoji EA i uprkos činjenici da je riječ o još jednoj multiplayer pucačini na tržištu krcatom žanrovski sličnim igrama, Garden Warfare je itekako vrijedan vaše pažnje.

I to će vam biti jasno već na prvi pogled – dobro poznati Plants vs. Zombies šarm je i dalje tu i na najbolji mogući način je iz 2D-a prenesen u 3D. Zombiji se teturaju baš onako kako bi to od njih i očekivali, biljke veselo poskakuju okolo, a Frostbite 3 engine nikada nije stajao iza šarenije igre. Naravno, tu su i standardno vesela muzika i neizbježna Plants vs. Zombies tema, dok audio podlogu upotpunjuju pozitivno bizarni zvukovi počevši od simpatičnog glasanja suncokreta i ostalih biljki, pa do mumljanja zombija i njihovog lidera koji im na početku mečeva izdaje naređenja.

No, stil i atmosfera ne čine igru, bar ne dok ih ne iskombinujete sa adekvatnim gameplayom. A gameplay u Garden Warfareu je vraški zabavan, iako vas odmah moram upozoriti na to da je riječ o always online naslovu bez ijednog jedinog singleplayer moda.

Iako je riječ o multiplayer pucačini, svoje protivnike u PvP modovima u Garden Warfareu nećete ubijati, već "nokautirati". A nakon što vas nokautiraju, moći ćete vidjeti svog lika kako leži na tlu i dahće čekajući respawn, što je samo još jedan od bezbroj simpatičnih detalja u igri.

Od kompetitivnih modova, tu su standardni team deathmatch koji ovdje nosi naziv Team Vanquish, kao i njegova alternativna varijanta Vanquish Confirmed, u kojoj nakon što sredite protivnika trebate pokupiti i energetsku kuglu koja ostaje iza njega i koja vam donosi bodove neophodne za pobjedu, a tu je i mogućnost kupljenja kugli koje iza sebe ostave vaši suborci, kako bi protivnike zakinuli za koji bod.

I dok su Team Vanquish i Vanquish Confirmed prilično zabavni, srž Garden Warfare multiplayera svakako čini Gardens & Graveyards mod, u kojem ćete sa još 23 igrača proživljavati klasično Plants vs. Zombies iskustvo – zombijima će cilj biti osvojiti sve bašte na mapi, koje biljke sa druge strane moraju odbraniti. Pri tome, tu je i nekoliko dodatnih gameplay elemenata, dobro poznatih svima koji su ikada zaigrali Plants vs. Zombies – biljke će na svojoj strani imati i NPC biljke koje mogu posaditi u saksije koje pronađu na mapi, dok zombiji na određenim lokacijama mogu pozvati dodatne NPC zombije kao pojačanje. I što je najbolje od svega, sve te biljke i zombiji će vam garantovano izmamiti osmijeh na lice ukoliko ste ikada igrali originalni Plants vs. Zombies, bilo da ste upravo naišli na zombija koji "čita novine", bilo da ste se sjetili svih onih ludih gljiva koje ste ranije mogli saditi isključivo po noći.

1/1

No, to nije sve – nakon izlaska igre na Xbox konzolama i PC-u, PopCap Games i EA su igračima ponudili i nekoliko besplatnih DLC-ova sa novim mapama i multiplayer modovima. Prvi od njih je Gnome Bomb, izuzetno zabavni mod u kojem se sa svojim timom pokušavate domoći vrtnog patuljka-bombe, te ga postaviti na nekoliko protivničkih lokacija na mapi. Prvi tim koji raznese tri protivničke lokacije pobjeđuje. Drugi novi mod nosi naziv Suburbination i predstavljen je nekoliko dana uoči izlaska igre na PlayStation platformama, tako da ga nažalost nisam stigao isprobati, obzirom da još uvijek nije dostupan na PlayStationu 4.

Na kraju, tu je i Garden Ops, kooperativni mod u kojem sa još tri igrača možete zaigrati klasični Plants vs. Zombies tower defense, gdje morate odbraniti svoju baštu od desetak talasa kompjuterskih protivnika, prošaranih ponekim simpatičnim bossom (Disco Zombie anyone?).

NPC biljke i zombiji koje možete posaditi i prizvati u Gardens & Graveyards modu ne predstavljaju neku opasnost po protivnike – više je riječ o smetnji od koje ćete vrlo rijetko nastradati. Ali da su korisni kao smetnja – to svakako.

I sa pričom o modovima iza nas, bio bi red dotaći se i samog gameplaya – kontrole i napucavanje su na više nego solidnom nivou, neovisno od klase koju odaberete. A njih u igri ima osam – po četiri na obje strane, s tim da je svaka osjetno drugačija od one prethodne. Naravno, obje strane imaju vlastitu klasu zaduženu za liječenje suboraca, a na obje ćete pronaći i po jednu klasu koja među svojim skillovima nudi i svojevrsnu bespilotnu letjelicu. Kod zombija tako Engineer ima leteću električnu lobanju, dok Cactus kod biljki ima leteći luk, koji umjesto raketa za zračne napade koristi ni više ni manje nego kukuruze (rezultat eksplozije su – sasvim logično – kokice).

Ni ostale klase nisu ništa manje maštovite ni zabavne za igrati, tako da ćete u igri sasvim sigurno pronaći barem jednu po svom ukusu. Također, iako je timski rad relativno bitan i neophodan, pogotovo u Gardens & Graveyards i Gnome Bomb modovima, igra je prilično haotična i uvijek je preporučljivo kretati se u grupama od nekoliko igrača, kako vas brojniji protivnici ne bi nokautirali u rekordnom roku.

Isto kao što Plants vs. Zombies ne bi bio Plants vs. Zombies bez Garden Ops moda i odbrane dvorišta od invazije zombija, tako ni moderna multiplayer pucačina ne bi bila to što jeste bez nekog vida levelovanja likova i otključavanja novih skillova i raznoraznih kozmetičkih dodataka za njih. A Garden Warfare je tom problemu doskočio na prilično zabavan i zanimljiv način – umjesto skupljanjem iskustvenih poena, klase ćete ovdje levelovati obavljanjem raznoraznih izazova, koji će varirati od jednostavne upotrebe osnovnih skillova, pa do nešto komplikovanijih, poput uništavanja određenog broja teleportera ili stacionarnih turreta koje zombiji grade u Gardens & Graveyards modu.

Za ljubitelje lokalnog multiplayera, imam jednu dobru i jednu lošu vijest – dobra je ta da Garden Warfare nudi split screen mod za dva igrača, dok je loša ta da je split screen ograničen samo na survival mod.

Osim levelovanja likova, Garden Warfare nudi i gomilu kozmetičkih dodataka za svaku od klasa, kao i po nekoliko alternativnih verzija svake od njih. I sve to ćete otključavati kupovinom virtuelnih "paketića sličica", koji izgledaju odlično i čije "otpakivanje" je svaki put jednako interesantno i zabavno. Ovdje vrijedi spomenuti i postojanje mikrotransakcija, sa kojima ćete do novih paketića dolaziti znatno brže nego plaćanjem in-game novcem, ali koje u mom iskustvu i ne predstavljaju neki problem, obzirom da ćete in-game lovu zarađivati konstantno i da ćete uvijek na raspolaganju imati dovoljno da kupite barem nekoliko paketića sličica. Ili ćete, u najgorem slučaju, morati štediti lovu iz 2-3 meča kako bi kupili neki od skupljih paketića koji donose nove igrive likove.

Ok, ako mikrotransakcije nisu neki problem, šta jeste, pitate se? Pa, meni su najviše smetali izuzetno kratki mečevi u Team Vanquish i Vanquish Confirmed modovima, koji će rijetko kada potrajati duže od 4-5 minuta. Osim toga, tu i tamo ćete imati i problema sa nišanjenjem – naime, obzirom da je riječ o pucačini iz trećeg lica, nemogućnost promjene ramena sa kojeg nišanite i pucate je svakako minus, baš kao i činjenica da će vam prilikom nišanjenja ponekad smetati i sam lik kojim upravljate (kada vam njegova glava zakloni bitan dio ekrana, shvatit ćete na šta mislim).

I to bi otprilike bilo to, pa ukoliko su vam sve one ozbiljne igre dosadile i ako tražite šarmantnu, šarenu i opuštenu multiplayer pucačinu koja se ne zove Team Fortress 2, ne tražite dalje od Garden Warfarea.

PvZ šarm je i dalje tu, vraški zabavan gameplay, multiplayer modovi i igrive klase, audio-vizuelna prezentacija;

Team Vanquish mečevi traju prekratko, povremeni problemi sa nišanjenjem, split-screen podržava samo Survival mod, postojanje mikrotransakcija;

Žanr: multiplayer TPS;