Rally igre su danas jako rijetka zvjerka, s obzirom da danas većinski dolaze iz jednog studija, a to je Codemasters. Naravno, postoje i drugi, alternativni pokušaji da se prikažu ljepota i unikatnost rally igara, ali barem za sada, čini se da pravih izazivača nema. Jer, u pitanju je sport sa individualnim pristupom i fokusom na preciznost upravljanja, tehničku izvedbu vožnje i sulude momente u kojim vam tri točka vise nad provalijom. Istina, Codemasters i dalje sadržavaju te neke elemente koji nude taj fantastični osjećaj da vam svaka krivina može biti posljednja, ali sa različitim multiplayer cross utrkama i sličnim amerikaniziranim momentima u svom DIRT serijalu, rally duh se izgubio. Ipak, prvi solidan PC izazivač je tu, a u pitanju je WRC 4, već četvrta oficijelna igra FIA rally takmičenja.

Studio koji je razvijao igru je talijanski Milestone Studios, inače najpoznatiji po tome što je sada pod okriljem stvaralaca jedne od zanimljivijih PS3 igara, Motorstorma. Pored toga, Milestone je prošle godine uradio poprilično dobar posao sa Moto GP igrom, te su se sada odlučili pozabaviti i rally šampionatom – a rezultati su, barem ako pitate nas, poprilično zanimljivi. Jer, u pitanju je prva igra u jako dugo vremena koja nas vraća u vrijeme Colin McRae rally igara, te čistog rally iskustva fokusiranog na kratke (ili jako duge!) point-to-point dionice u kojoj se svaki kamen čini kao potencijalni završetak utrke i gubitak iluzija o osvajanju rally prvenstva.

Naravno, ne treba ni spominjati da prvo moramo krenuti od Career moda, jer ćete većinu svog vremena provesti upravo tu. Biti će vam ponuđena i opcija gledanja tutorial videa, što nije loše za sve one koji se po prvi put susreću ili sa simulacijama utrka ili sa rally tehnikama vožnje generalno. Ipak, ono što vam mogu sa sigurnošću reći je ovo: zaboravite video, prihvatite se džojstika ili volana i idite na stazu. Tek tu ćete osjetiti sve što WRC 4 ima za ponuditi, bez obzira na sve svoje mane. Career mode je fokus čitave igre, te je napravljen na pomalo standardni način gdje ćete se morati iz juniorske lige probijati do samog WRC Championshipa, gdje će vam za vratom sjediti niko drugi do Hirvonnen, Latvalla i Njegovo Kotrljajuće Visočanstvo, Sebastian Loeb.

Glavni meni karijere donekle podsjeća na Grid serijale, sa “radnom sobom” unutar koje dolazite do različitih elemenata poput fotografija, laptopa, kalendara, itd, a sa ciljem korištenja istih tih opcija unutar karijere. Naravno, tu je i dalje neizostavno korištenje managera koji će vam pokušavati naći bolje ugovore, ali ako ne budete vozili na vrhunskom nivou, sve to će vam biti – džaba. Jer, ova igra zahtijeva vrhunsku vožnju i maksimalan trud i koncentraciju, pa vam je bolje da itekako pripremite svoje driving skillove. AI će biti poprilično mlitav na početku, ali kako napredujete dalje u karijeri, težina postaje značajno veća. Pri tome, baš kao i u svakom rallyu, sami ste sebi najveći neprijatelj, što znači da se opasnom ili bezobzirnom vožnjom možete vrlo lako eliminisati iz utrke, a onda... avaj.

Na samom početku ćete vrlo vjerovatno biti pomalo frustrirani, ali to je rezultat realizma kojeg igra pokušava vjerno replicirati. Naime, prve junior Ford Fieste koje ćete voziti nisu ni blizu toliko agilne, impresivne i jake kao vozila koja ste možda prije karijere vozili u nekom free drive rallyu ili one-edition šampionatu. Ipak, kroz korištenje ovih tek pomalo unaprijeđenih cestovnih automobila osjetićete svu ljepotu blagih izmjena vašeg automobila, te možete uživati u činjenici da su dizajneri vrlo realistično i dosljedno prenijeli ponašanje različitih automobila. Jer, kada se opet uhvatite prilike da vozite neku vrhunsku rally mašinu poput Citroena DS3 ili čak neke Impreze, biće vam jasno koliko su rally automobili daleko od bilo kakvog cestovnog automobila, pa makar on koštao i nekoliko stotina hiljada eura.

S obzirom da je u pitanju oficijelna igra WRC šampionata, tu je čitava flotila različitih vozilica koje se kreću od Junior klasa, preko testne 2000 klase, a zatim i najjače WRC klase koja nudi ono najimpresivnije što rally svijet ima za ponuditi. Kao što sam već spomenuo, ponašanje automobila je zaista sjajno: osjećaju se težina prenosa, agilnost ili nedostatak iste, te postoji značajna razlika kako se automobil ponaša u odnosu na podlogu po kojoj ga vozite. Kada je u pitanju sama fizika automobila, tu se zaista ima malo toga za prigovoriti.

Ipak, najveći problem nastaje u interakciji automobila sa okolinom, a što je neminovna stvar, pogotovo kada u stilu Zlatana Kurte prolijećete po finskim uskim šumama sa najmanje 130 km/h, bez ikakvog obzira za sigurnost vašeg suvozača. Naime, automobil se pri sudaru sa ostalim elementima u igri ponaša malo “gumeno”, te je primjetan nedostatak nekog većeg osjećaja težine udarca. Rezultat sudara ćete itekako osjetiti u činjenici da je automobil značajno promijenio dinamiku svojih mogućnosti, te da sada više “vuče lijevo”, da mu je slabiji okretni moment ili da ste u potpunosti izgubili brzinu, što je noćna mora za bilo kojeg vozača. Ipak, tako napredan fizički model oštećenja je poprilično oslabljen činjenicom da se sudar, kao integralni dio svake igre, ovdje ne ispoljava jednako dobro kao svi ostali elementi.

1/1

A kada već pričam o zamjerkama, pomalo je nemoguće ne spomenuti dosta slabe teksture okoline, pogotovo ceste koja promiče ispod vaših točkova koji čupaju asfalt za sobom. Naime, realizam je odradio svoje, te ćete itekako znati da li se vozite po asfaltu, šljunku, zemlji ili ledu. Točkovi se ponašaju – odnosno, NE ponašaju! – baš onako biste to očekivali i na pravoj cesti, te je neophodno zaista filigransko upravljanje automobilom i minijaturno korištenje gasa kako biste imali tačno dovoljno trakcije da biste uhvatili krivinu kako treba i nastavili svoj put na cesti, a ne na dnu provalije. Ipak, ako koristite dash kameru, poprilično će vam ići na živce slaba tekstura ceste, koja izgleda kao da je tu “pozajmljena” iz igre od prije nekih 5 ili 6 godina. Okolina je isto pomalo sterilna i ne previše detaljna, ali na to se nekako i može zatvoriti jedno oko, jer ipak je fokus na automobilima.

Vozila su naprosto sjajno modelirana i maksimalno izdetaljisana, te je sve vezano za njih naprosto fenomenalno. Za razliku od okoline, koja je poprilično sterilna i kojom niko od nas trojice testnih vozača nije bio oduševljen, automobili su zaista prelijepi za gledati. Pored toga, za hardcore vozače u vama je tu i opcija vožnje iz kokpita, pa ako se možete odvojiti od ugodnog osjećaja vožnje sa kamerom iza automobila, vjerujte nam na riječ, sjedenje iza digitalnog volana je sasvim druga  percepcija vožnje. Jedina stvar koja eventualno kvari dojam simulacije je činjenica da se ni WRC 4 nije mogao oteti DIRT elementima, te tako i ovdje imamo opciju Rewinda i gomile asistencija koje značajno smanjuju težinu kontrolisanja vaših do spojlera u blato zamrljanih automobila. Ipak, početnici će ovu opciju voljeti.

Ono što svakako treba spomenuti je i multiplayer, koji dolazi u standardnoj LAN opciji ali i u hot seat verziji, gdje će se dva vozača takmičiti jedan za drugim. Ghost koji možete vidjeti ispred vas uslijed svoje boje može biti dosta poguban za koncentraciju, pa ako želite postići maksimalne rezultate, svakako ga isključite. S druge strane, online multiplayer nudi lobby opcije sa ranking i unranked utrkama, te se možete odlučiti da li želite čistu, clean-cut borbu svojstvenu vrhunskim vozačima ili jednostavnu zabavu i malo razonode u obliku igranja protiv ljudskih protivnika.

Konačan zaključak je vrlo jednostavan – WRC 4 je vrlo solidan gaming naslov i dobra simulacija relija, ali se generalno ne ističe po nečemu što bi joj priskrbilo titulu naslova kojeg biste apsolutno morali odigrati. Moja privrženost reliju značajno utiče na moju ličnu percepciju igre, te smatram da je neće htjeti igrati veliki broj ljudi, pogotovo jer je vrlo individualna – ali količina umijeća neophodna za vrhunske rezultate na najvećim nivoima je itekako velik izazov. Pored toga, ne smijem zaboraviti ni riječi glavnog urednika, koji je sa velikom dozom oduševljenja pohvalio menije u igri. Ako mislite da je to besmisleno, samo se sjetite koliko je zapravo dosadno, smarativno i ponekada dugo doći do utrke u Dirtu ili GRID-u. Zbog toga, igra koja vam u tri koraka nudi solidnu simulaciju najatraktivnijeg auto sporta na planeti (jer je F1 odavno postala dosadna!), svakako zaslužuje da je makar probate.

Sjajan fizički model, oštećenja, osjećaj podloge, rally dionice!

Slaba fizika okoline, slabe teksture, prosječan izgled

Rally Simulacija;