Dodatna slika

Neki će možda reći kako se historija ponavlja. I uglavnom će biti upravu. Ali, na našu sreću, historija u kojoj je Sony prikazao Killzone 2 kao jedan od bombastičnih naslova nevjerovatne grafike za svoj tek najavljeni PlayStation 3 – i to sa prerenderisanim videom – se ovaj put nije ponovila. Sony je tako početkom prošle godine, ubrzo nakon predstavljanja novog PlayStationa, prikazao i novi Killzone, podnaslova Shadow Fall, koji je svojim grafičkim prikazom sve ostavio bez daha. A onda su uslijedili i novi gameplay traileri, kao i live demonstracije nakon kojih su se ljudi uvjerili da Sony i Guerilla Games ovaj put ne pretjeruju, već da nam zaista donose next-gen slatkiš za oči, koji pri tome obećava i prilično zanimljiv gameplay.

30 Years Later

Trideset godina nakon dešavanja iz Killzonea 3, Helghan je uništen, a Helghasti novo utočište nalaze na rodnoj planeti ISA snaga, Vekti. No, kako situacija ne bi bila idealna – a i kako bi nakon višedecenijskog sukoba – dva naroda koji se ne vole jednostavno ne mogu živjeti normalno na jednoj planeti. Stoga je Vekta pretvorena u svojevrsnu verziju hladnoratovskog Berlina i oko cijele planete je podignut ogroman zid koji predstavlja granicu između područja koja kontrolišu snage ISA i Helghasti.

I tu negdje počinje priča Shadow Falla, novog Killzonea u kojem igrači preuzimaju ulogu Lucasa Kellana, pripadnika specijalnih ISA snaga, koji će... pa, u početku igre malo trčkarati okolo u priči koja će isprva djelovati nepovezano, da bi se osnovne niti radnje počele naslućivati i primjećivati tek nakon nekoliko misija. Srećom, priča će tada postati i nešto zanimljivija, pogotovo kada upoznate Echo, pripadnicu specijalnih snaga Helghasta, koja će zajedno sa vama pokušati održati mir na Vekti.

No, uprkos donekle solidnoj premisi i nekim elementima priče, Shadow Fall se sa svojim temama terorizma i sukobljenih strana koje su prisiljene živjeti zajedno ipak nije uspio približiti odličnoj i opresivnoj ratnoj atmosferi Killzonea 2, koji je, ako mene pitate, još uvijek najbolji nastavak franšize. I džaba Sonyju i Guerilla Gamesu angažovanje poznatih faca koje će tumačiti neke od glavnih likova – vašeg nadređenog ovdje glumi David Harewood, koji bi vam mogao biti poznatiji po svojoj ulozi Davida Estesa iz serije Homeland. Štaviše, tokom igranja kampanje i gledanja animacija u kojima bi Harewood nešto trabunjao, stekao sam dojam da ga Guerilla Games paradira u svakoj mogućoj animaciji samo zbog toga što je riječ o poznatom glumcu. Ali, kao što već rekoh, priča će u drugoj polovici igre postati nešto zanimljivija, zbog čega je preko nekih nedostataka nešto lakše preći.

Killzone meets Far Cry 3 meets Crysis?

Sa pričom o priči iza nas, vrijeme je da se posvetimo onom najbitnijem – samom gameplayu. A on je u novom Killzoneu doživio nekoliko prilično zanimljivih izmjena. Prije svega, kroz singleplayer kampanju ćete naići na nekoliko nivoa smještenih na većim i relativno otvorenim mapama, na kojima ćete imati po nekoliko ciljeva misije kojima ponekad možete pristupiti na više načina.

Tome još dodajte i nove stealth elemente u vidu tihih takedown poteza koji bi vas mogli podsjetiti na Far Cry 3 (skočite sa visine na jednog protivnika za instant kill, a potom još jednom pritisnite tipku za melee napad kako bi drugog obližnjeg protivnika pogodili nožem), kao i svojevrsni skener koji vam omogućava da zapazite protivnike i kroz zidove, a tu su i alarmi koje možete hakirati prije nego se upustite u otvoreni sukob, kako bi sebi olakšali situaciju i protivnicima onemogućili da pozovu pojačanje.

Osim toga, Shadow Fall u Killzone formulu uvodi i OWL letećeg robota, koji će vam pomagati u borbi tako što će ulijetati u sukobe sa protivnicima, dezorijentisati ih svojevrsnim električnim šokovima, reanimirati vas nakon što zaginete, a sposoban je aktivirati i energetski štit, kao i poslužiti vam kao zipline za pristup teže dostupnim dijelovima mape.

OWL se pokazao kao izuzetno zabavan gadget koji unosi novu dimenziju u klasično napucavanje

I, kako se svi ti novi elementi ponašaju u praksi? Pa, ako ćemo iskreno – sasvim dobro. Pogotovo što je igra daleko od modernih stealth naslova i neće vam ni na koji način dati do znanja kada su vas protivnici primijetili (osim buke koju će dići i alarma koje će upaliti), pa će šunjanje na onim nivoima koji ga omogućavaju tražiti nešto više pažnje. Također, OWL se pokazao kao izuzetno zabavan gadget koji unosi novu dimenziju u klasično napucavanje, jer ćete konstantno morati paziti i planirati da li da ga pošaljete da se napucava sa protivnicima ili ćete ga sačuvati za situacije kada vas protivnici obore i kada vam zatreba brzinski revive. Još kada se nađete u situacijama u kojima je OWL potrebno braniti od protivničkih napada, dok on hakira neka vrata ili kompjutere...

1/1

No, neće svi nivoi u kampanji biti otvoreni i nuditi više različitih pristupa – biće tu i nešto klasičnijih linearnih misija, koje su zahvaljujući solidnom napucavanju sa protivnicima prilično zabavne. Sa druge strane, protivnici će rijetko kada dolaziti u nekim raznolikim kombinacijama – najčešće ćete se boriti protiv klasičnih jurišnika, tu i tamo sa pokojim snajperistom, a još rjeđe sa nekim od Helghast robota i automatizovanih letjelica.

Multiplayer ahoy!

I dok je singleplayer novog Killzonea, uprkos solidnim i zabavnim novitetima, na kraju ipak ostavio “samo” dobar dojam, multiplayer nas je ponovo uspio oduševiti i na kraju podići i konačnu ocjenu koju smo dali igri. Što zapravo i ne čudi, jer su i Killzone 2 i Killzone 3, a i nedavni Killzone: Mercenary za PS Vitu, imali i više nego dobre multiplayer komponente.

Na deset odličnih i vizuelno predivnih mapa tako će se igrati uvijek zabavni Warzone (kombinacija nekoliko različitih modova u jednom meču: prvo ćete malo igrati CTF, zatim Search and Destroy, zatim Team Deathmatch i sl.) i nešto manje interesantan, ali iz nekog razloga popularniji obični Team Deathmatch, dok je broj igrivih klasa sa 5 spao na 3. Što zapravo i nije problem kada u obzir uzmete činjenicu da Shadow Fall odbacuje danas standardni XP sistem i sporo otključavanje novih oružja i skillova.

Svako će moći prilagoditi svaku klasu svom ukusu, a jedini element koji će zahtijevati nešto duže igranje i otključavanje su raznorazni dodaci za oružja

Naime, već pri prvom pokretanju multiplayera, na raspolaganju ćete imati po 5 loadout slotova za svaku od 3 igrive klase, a odmah vam je dostupno svo oružje, kao i svi za klase specifični skillovi: postavljanje stacionarnih turreta, oživljavanje palih suboraca, skeniranje mape u potrazi za protivnicima, nevidljivost i sl. Zahvaljujući tome, svako će moći prilagoditi svaku klasu svom ukusu, a jedini element koji će zahtijevati nešto duže igranje su raznorazni dodaci za oružja (novi nišani, prigušivači i sl.), zaključani iza brojnih challengea, koji se uglavnom svode na ubijanje određenog broja protivnika na određeni način.

Na kraju vrijedi istaći i to kako su Sony i Guerilla Games najavili da će svi budući DLC-ovi sa multiplayer mapama za Shadow Fall biti besplatni, a prvi par novih mapa bi igračima trebao biti dostupan u bližoj budućnosti, što je za svaku pohvalu.

Welcome to the next-gen battlefield

Kada se sve sabere i oduzme, novi Killzone se pokazao kao prilično dobar launch naslov i igra koju mogu mirne duše preporučiti svim vlasnicima PlayStationa 4 kao najbolji tehnički showcase novog hardvera. Solidna singleplayer kampanja, vrhunski next-gen vizuali, odličan multiplayer i zabavan FPS gameplay koji se proteže kroz sve modove igre bi vam trebali biti dovoljni razlozi da Shadow Fall zaigrate i na njegov multiplayer ostavite barem nekoliko dana, ako već ne i sedmica svog slobodnog vremena.

fenomenalna next-gen grafika, zabavan multiplayer sa svim otključanim oružjima i skillovima, solidna kampanja, Owl Drone je jako zabavan gadget;

priča i kampanja još uvijek nisu tako dobri kao u Killzoneu 2;

FPS;