Šta dobijete kada kombinujete Planescape: Torment i indijske sapunice? Čovječanstvo se generalno nije baš trudilo da odgovori na to pitanje, ali su hrabri ljudi iz Pyrodactyl Gamesa svejedno odlučili napraviti upravo takvu igru. Iako se autori na zvaničnom sajtu razbacuju tvrdnjom da je Unrest RPG, to je daleko od istine – riječ je, naime, o avanturi u izometrijskoj perspektivi, koja, istina, LIČI na old-school RPG-ove, ali je zapravo gotovo u potpunosti oslonjena na dijalog, a nimalo na razvoj likova i njihovu specijalizaciju. Ono po čemu se Unrest razlikuje od ogromne većine drugih, pogotovo modernih avantura je to što nije ubitačno linearan. Svi tragovi dosade su iz igre eliminisani razgranatim dijalogom, nelinearnim questovima i apsolutno dinamitnim sistemom moralnih dilema i njihovih posljedica nakon kojeg Mass Effectov dijalog djeluje kompleksno otprilike kao prepucavanje učesnika kečerskog meča.

Prvo, setting. Ako mislite da su vam Fallout, Stronghold i The Witcher uspješno dočarali poganu ljudsku egzistenciju u sirotinjskim predgrađima, čekajte da vidite ovo... i budite spremni na otvaranje očiju. Unrest je vjerovatno prva ili barem jedan od prvih igara koja se ne libi prikazati ekstremno siromaštvo i totalno beznađe kakvo s vremena na vrijeme gledamo u reportažama iz nefunkcionalnih država. Nalazite se u dijelu antičke Indije pogođenom velikom sušom i siromaštvom, kada se korumpirano plemstvo svim silama trudi sačuvati od bijesa gladne rulje okupljene u slamovima oko kraljevskog grada i potlačenih zemljoradnika sa sela kojima klasno društveno uređenje u Indiji ne dozvoljava da se izdignu iznad statusa pukih robova predodređenim da umru u siromaštvu na sasušenoj suhoj njivi koju obrađuju za bogatu elitu.

Zanimljiv detalj kojeg ovdje Unrest uvodi je veliki zaokret ka čistoj fantaziji – Naga je narod gušterolikih inteligentnih bića kojih se ljudi boje. Obje strane su rasisti koji se od sukoba suzdržavaju zarad trgovine, a razlike su naročito podebljane činjenicom da Nage imaju besklasno društvo te progresivne i prosperitetne gradove koje Indijcima izazivaju komplekse. Ludnica, zar ne? Poseban dragulj – uslovno rečeno "dragulj" – je prikaz sirotinjskog geta pored kraljevske prijestonice, sa djecom i starcima koji u blatu skapavaju od gladi, bez krova nad glavom. Leševi i kriminal se nalaze na sve strane, glad ljude tjera da se odriču vlastite familije, a jedna od rijetkih poslovnih "prilika" je prošnja za gazdu koji otvoreno priznaje da će vam davati hljeba tek toliko da ne umrete od gladi do narednog dana.

Drugo, priča. Unrest je pripovijeda kroz perspektivu nekoliko likova – princeze okružene tipičnim trovačima iz indijskih sapunica, ambasadora Naga carstva koji mora iskoristiti očaj kraljevske porodice da dogovori trgovinski sporazum povoljan za Nage, lojalnog svećenika, 15-godišnjakinje kojoj je ugovoren brak s lokalnim manijakom i vođe plaćenika. Poginuti u ovoj igri je lakše i brže nego podrignuti poslije mineralne vode. Stalno morate paziti na to šta ćete reći i uraditi, pošto likovi imaju različite nivoe raspoloženja prema vama, od prijateljskog i zadivljenog, pa do želje da vas zadave na ulici. A, što se tiče moralnih dilema, posljedice poteza jednog lika će se odraziti na sudbinu drugog u narednom poglavlju. Takav je život, naročito kad lišće pada i kada Iča donira svoje srce Tapasji.

Prve dvije scene koje uključuju trgovinske pregovore između kraljevske porodice i ambasadora Naga predstavljaju svojevrstan uvod u razgranatije dijaloge u kojima ćete kasnije uživati. Naprimjer, kada na red dođe priča o 15-godišnjakinji s ugovorenim brakom, stvar možete završiti za par minuta i odmah dogovoriti udaju ili pak, ako želite istražiti koje su vam opcije, prihvatiti različite questove koji će vas dovesti do različitih opcija za manje ili više pouzdan bijeg iz takve situacije. Igra je suptilna i priču osim kroz razgovore s drugima priča i kroz predmete u inventoriju. Tako, naprimjer, stvarne namjere ambasadora možete skontati njegovom opaskom da mu ne pada na pamet da carski pečat kojeg nosi sa sobom stavi na bilo kakav zvanični ugovor s ljudima.

Jedna od najpamtljivijih stvari u Unrestu je muzika – ritmovi i melodije inspirisane tradicionalnom indijskom muzikom atmosferičniji su čak i od soundtrackova u indijskim sapunicama. Kompozicija koja se vrti u poglavlju sa svećenikom toliko je dobra, da sam morao isključiti ton kako bih se mogao skoncentrisati na igru!

Jedini problem je to što je sve ovo prekratko, budući da će vam za igru u najboljem slučaju trebati jedno čitavo poslijepodne. Nadam se nastavku masnijeg budžeta, a u međuvremenu ću da Unrest prođem po drugi put. Pyrodactyl Gamesu svaka čast.

1/1

Cijena: 12 eura

Priča, likovi, dijalog, dizajn, replay value