Malo me je koja igra uspjela iznervirati kao Gods Will Be Watching – posljednja je rečenica sa kojom sam želio započeti svoj osvrt na najnoviji naslov španskog indie studija Deconstructeam. Ali, nažalost, upravo ta rečenica najbolje sumira moje trosatno iskustvo sa ovom neobičnom avanturom.

***

Gods Will Be Watching je – barem na prvi pogled – naučno-fantastična point'n'click avantura sa survival elementima, u kojoj ćete konstantno morati donositi teške odluke o kojima će ovisiti životi članova vaše posade. No, na drugi pogled ćete shvatiti kako Gods Will Be Watching zapravo i nije point'n'click avantura u klasičnom smislu, već resource management igra na poteze, zamaskirana u point'n'click avanturu. Naime, tokom svakog poglavlja igre, na raspolaganju ćete imati nekoliko mogućih akcija – one obilježene zelenom bojom u kontekstualnom meniju su "besplatne"  i svode se na dijaloge koji će vas upoznati sa likovima i objasniti vam osnovne mehanike igre, dok one obilježene crvenom bojom oduzimaju vrijeme/troše jedan potez i, u slučaju da ih ima u tom poglavlju, izazivaju reakciju protivnika.

Sama poglavlja se međusobno znatno razlikuju – u prvom ćete se naći u situaciji gdje držite taoce i pokušavate hakirati server protivničke frakcije, u drugom ćete se naći u ulozi zarobljenika koje protivnici muče i ispituju, a kasnije u igri ćete, između ostalog, istraživati različite lijekove i lutati pustinjom bez hrane i vode.

Pri tome, u svakom poglavlju ćete morati paziti na gomilu sitnica i detalja – prilikom spomenute talačke krize ćete tako npr. morati istovremeno držati taoce pod kontrolom, hakirati server, te paziti na specijalce koji pokušavaju osloboditi taoce. I ne samo to – taoce možete i morate prepasti kako se ne bi pokušali pobuniti, ali ih ne smijete prepasti previše, inače će se istraumirati i pokušati pobjeći.
Isto tako, nadmudrivanje sa specijalcima koji pokušavaju osloboditi taoce će zahtijevati taktiziranje – trebaće pametno procijeniti kada zapucati na njih kako bi se povukli par metara nazad, a kada pokušati pregovarati sa njima i usporiti njihov napredak. Uz sve to, morate paziti i na proces hakiranja, povremeno puneći i aktivirajući izvjesni hack boost.

I, kao što sam već rekao, svaka od navedenih akcija će se odigravati u potezima – udarili ste taoca? Protivnici će reagovati napredujući par koraka u vašem smjeru, a hakiranje će napredovati za par procenata. Naredili ste svom suborcu da zapuca na specijalce kako bi se vratili par koraka unazad? Hakiranje će i dalje napredovati, specijalci će ustuknuti, ali bi onaj talac kojeg ste maloprije udarili mogao pokušati pobjeći, što vam ostavlja dvije opcije – pustiti ga da ode, ili ga ubiti i poslati jasnu poruku ostalim taocima.

1/1

Ali, iako je sve to u teoriji stvarno super i zanimljivo, u praksi Gods Will Be Watching pokazuje nekoliko - barem ako mene pitate - kritičnih mana. Za početak, igra će od vas zahtijevati da sami skontate gomilu sitnica koje vam je možda i sama mogla objasniti. Da se razumijemo – volim ja igre koje igrača ne vuku za ruku i ne objašnjavaju mu svaku sitnicu kao da je upravo pao sa Marsa, ali Gods Will Be Watching je otišao u potpuno drugu krajnost. Tako sam tek nakon čitanja recenzije na PC Gameru shvatio da manja udaljenost specijalaca od prostorije u kojoj ste se zabarikadirali zapravo rezultuje njihovim bacanjem dimne bombe, što mi se do tog trenutka činilo kao totalno randomizirana akcija protivnika.

I dok je to možda i bila moja greška, čisto sumnjam da sam propustio primjetiti nešto bitno u situacijama kada bi taoci totalno poludili i počeli bježati jedan za drugim, iako prije toga nisu djelovali previše istraumirano, što je za sobom povuklo i reakciju specijalaca, što je opet značilo – game over ekran.

A game over ekran u ovoj igri sam zamrzio kao malo koji drugi. Naime, svaki put kada "propadnete", Gods Will Be Watching će vas vratiti na početak prokletog poglavlja, neovisno od toga koliko ste bili blizu njegovog kraja.

I neovisno od nivoa težine za koji se odlučite, igra će vas konstantno ubijati u pojam sa tim svojim pokušaj-pogreška gameplayom, zbog kojeg ispašta kompletna atmosfera igre. Tako ćete, umjesto da marite za likove sa kojima upravo izigravate teroriste i pucate taocima u koljena, nakon desetak neuspješnih pokušaja jednostavno prestati obraćati pažnju na dijaloge, likove i moral, a igru ćete zaigrati potpuno mehanički, isključivo se pokušavajući dočepati kraja prokletog nivoa.

***

Kada sam konačno, nakon par sati patnje, uspio završiti prvo poglavlje, nisam bio siguran šta sam ovaj put uradio kako treba – pobio sam čak 3 od 4 taoca, a i specijalci su mi bili relativno blizu, iako ovaj put iz ko zna kojeg razloga nisu bacili dimnu bombu...

I tu dolazim do drugog poglavlja, u kojem sam čak i skontao fazon u relativno kratkom roku – trebalo je pustiti protivnike da muče jednog od mojih likova dok se onaj drugi oporavlja i tako naizmjenično. A onda me je Gods Will Be Watching počastio sa gameplay sekcijom u kojoj protivnici sa mojim likovima igraju ni više ni manje nego – ruski rulet. Yep, igra u kojoj ćete se konstantno pitati da li se nešto upravo desilo po random principu ili ste propustili vidjeti nešto bitno ima gameplay sekciju sa ruskim ruletom, koji će vas u najboljoj maniri ruskog ruleta tu i tamo ubiti i vratiti na početak poglavlja.

A nakon tri pokušaja u kojima sam uspio doći do te sekcije sa ruskim ruletom (i nekoliko pokušaja između njih, u kojima sam propao prije ruskog ruleta), samo kako bi mi protivnik nakon par pitanja prosvirao glavu, odlučio sam odustati od daljeg igranja, jer stvarno nemam namjeru trošiti vrijeme na igru koja će me po random metodi iznova i iznova vraćati na početak poglavlja.

***

Moram priznati da mi je stvarno žao što mi se igra nije svidjela koliko sam želio da mi se svidi. I to pogotovo što mi se pojedini gameplay elementi koje nudi Gods Will Be Watching i dalje prilično sviđaju – atmosfera je odlična zahvaljujući super muzici i vrhunskoj pixel-art grafici prepunoj detalja, a situacije u koje vas igra stavlja i stvari na koje vas primorava su vraški zanimljive. No, za razliku od dobro dizajniranih teških igara, Gods Will Be Watching će vas iritirati i frustrirati gameplayom koji se previše fokusira na pokušaje i pogreške, te vas konstantno tjerati da se zapitate da li ste vi propustili vidjeti/čuti nešto bitno, ili je igra jednostavno randomizirana do zla boga.

Što se mene tiče – ostajem pri odluci da se više ne patim sa igrom, jer mi ne pada na pamet da se i dalje nerviram samo kako bih napisao recenziju. Ali, ako ste mazohistički raspoloženi i ako volite SF, preteške izazove u igrama prošarane random momentima koji vas vraćaju na početak nivoa i ukoliko vam demo bude djelovao zanimljivo, ko zna, možda se baš vama Gods Will Be Watching nekim čudom i svidi.

http://www.deconstructeam.com/games/gods-will-be-watching/

SPECIFIKACIJE:
Žanr: resource management igra;
Razvojni tim: Deconstructeam;
Izdavač: Devolver Digital;
Platforme: PC