Ljubitelj ste old school RPG igara? Zaklinjete se u izometrijsku perspektivu i upravljanje grupama likova? Gameplay sistemi su vam draži od epskih priča, ali ipak niste spremni žrtvovati kvalitet napisanih dijaloga i priče kako bi uživali u gameplayu? Volite kada je borba u vašim RPG-evima spora i promišljena? Ukoliko ste potvrdno odgovorili na bilo koje od prethodnih pitanja, Divinity: Original Sin je igra za vas.

No, prije nego se bacim na milion i jedan detalj sakriven u novoj novoj igri belgijskog Larian Studiosa, nekoliko disclaimera – kao prvo, moram priznati kako nisam igrao neke od klasika žanra, uključujući tu i Baldur's Gate (Ultima serijal da i ne spominjem), tako da Original Sin niti želim, niti mogu porediti sa njima. Kao drugo, nisam ni neki poznavatelj prethodnih igara u Divinity serijalu, ali sudeći po komentarima drugih igrača, to ionako nije neophodno za uživanje u novom nastavku. I, kao treće, tekst koji je pred vama ne treba posmatrati kao finalni osvrt na Original Sin, jer je riječ je o ogromnom RPG-u u kojem u skoro 20 sati, koliko sam do sada proveo u igri, još uvijek nisam stigao završiti ni prvo poglavlje.

Stoga, umjesto da još nekoliko dana sedmica čekate na klasičnu recenziju, u nastavku pročitajte šta me je impresioniralo u tih 20ak sati igre i saznajte zašto je novi Divinity toliko dobar i zašto bi ga definitivno trebali zaigrati dok čekate da Pillars of Eternity i Wasteland 2 ugledaju svjetlo dana.

Prvo što ćete primjetiti u igri je muzika – dok se budete poigravali sa grafičkim postavkama i kreirali glavne likove (kojih je ovdje dvoje), kroz menije će vas pratiti predivne orkestracije i na tome ćete igri biti itekako zahvalni. I to ne samo zbog njihove ljepote, već i zbog toga što bi se kreiranje likova moglo pokazati kao prilično dugotrajan proces, pogotovo ako ste neodlučni poput mene i ukoliko morate pročitati svaki mogući detalj o cijeloj gomili statistika, traitova i talenata za koje se možete opredijeliti... samo kako bi nakon iščitavanja opisa pola specijalnih skillova odustali i drugu polovicu ostavili za iduće odigravanje igre.

Iako priča igre u biti i nije neki poseban ep, likovi koje ćete sretati tokom svoje avanture i istraživanja ubistva, kao i preokreti koji će vas čekati iza svakog ugla su odlično napisani i, u kombinaciji sa gameplayom, konstantno će vas tjerati da igrate dalje

Ali, dozvolite mi da vas poštedim barem malo muke prilikom kreiranja likova – Pet Pal je talenat koji jednostavno ne smijete zaobići. Naime, riječ je o vještini koja vam omogućava da komunicirate sa životinjama, što se savršeno uklapa sa opuštenom atmosferom igre, ali i savršeno dočarava slobodu koju imate u gameplayu. Tako vam neće dugo trebati da shvatite kako Original Sin ne namjerava da vas davi sa preozbiljnim pričama i mračnom tematikom – humora u igri ima napretek, a svi likovi sa kojima možete pričati (uključujući i životinje, poput bikova Billa i Bulla, koji vole pričati o horoskopu) će se znati našaliti sa vama, uprkos činjenici da im grad napadaju undeadovi, orci i kojekakve misteriozne sekte koje operiraju unutar samog grada.

U cijeloj toj priči, vaši likovi će glumiti neku vrstu čarobnjačkih detektiva – u spomenuti grad su poslani kako bi istražili ubistvo izvjesnog kancelara Jakea, što je savršen primjer maštovitih questova i slobode pristupa gameplayu koju nudi Original Sin – do podataka o ubici možete doći komunicirajući sa drugim stanovnicima grada, ispitivanjem mrtvozornika, istraživanjem mjesta zločina i groblja, ali i ispitivanjem najboljeg prijatelja ubijenog – njegovog psa (ukoliko ste se, kao što sam vam i preporučio, opredijelili za Pet Pal talenat prilikom kreiranja lika).

Ni ostali/sporedni questovi nisu ništa manje zanimljivi, a variraće od nekih standardnih (ali i dalje zabavnih), pa do nešto luđih, poput onog sa zaljubljenim mačkama, u kojem ćete pokušati riješiti ljubavne nesuglasice između gradonačelnikove mačke i njenog udvarača iz lokalne krčme.

1/1

I tu se vraćam na ranije spomenutu slobodu koju nudi gameplay – skoro svaki problem na koji naiđete u igri će imati nekoliko mogućih solucija, što će vam reći i sama igra još tokom tutoriala, kada naiđete na ogromna zaključana vrata u prvom dungeonu – svaka vrata u igri je moguće otvoriti, bilo da imate ključ, bilo da imate dovoljno visok lockpicking skill i prateći lockpick alat, bilo da ih želite razvaliti silom. Ili, ukoliko želite biti elegantniji, jednostavno potražite sakrivenu polugu koja će ih otvoriti, što me dovodi do još nekoliko genijalnih elemenata igre.

Naime, dotična poluga bi mogla biti sakrivena iza obližnjih sanduka, koje sa druge strane možete pomjeriti, baš kao i skoro svaki drugi dio scenografije, ukoliko imate dovoljno visok strength ili recimo korištenjem Teleport skilla. Isto tako, pomjeranjem prostirki u nekim prostorijama možete otkriti i sakrivene podrume, a pomjeranje objekata će vam biti od koristi i u borbi, koja je ovdje izvedena na poteze, ali itekako napeta i izazovna.

Original Sin je punkorvna PC igra – interfejs je maksimalno prilagođen tastaturi i mišu, a tu je i gomila grafičkih opcija sa kojima se možete poigrati. I što je još bolje, igra nije prezahtjevna – Core 2 Duo 3GHz, GeForce GTX 560 Ti i 4GB RAM memorije su dovoljni za maksimalne detalje i igriv framerate, uz napomenu kako je tu i opcija za zaključavanje frameratea na proizvoljnu cifru (za sve one koji preferiraju što manje varijacija u broju sličica u sekundi)

No, za razliku od brojnih drugih igara na poteze, borba u Original Sinu se neće odvijati na terenu podijeljenom na gridove, već na 3D terenu kojim se krećete u real-time segmentima igre, što vam daje znatno više slobode i ne gnjavi vas sa vještačkim ograničenjima. Naravno, svaki pokret i svaki napad ili korištenje specijalnih skillova će vas koštati određenu količinu akcionih poena, koje možete i sačuvati za idući potez (pri tome ne mareći za manu, koju je ovdje zamijenio cooldown sistem).

I što je najbolje u svemu tome – Larian Studios je u igri iskombinovao bezbroj sistema koje možete koristiti u borbi. Tako se npr. protivnicima možete prišunjati u real timeu, bez da aktivirate borbu na poteze, te im usput postaviti i raznorazne zamke u vidu buradi sa vodom/otrovom/katranom. A tu burad kasnije možete uništiti i tako sebi olakšati nastavak borbe – voda iz buradi (ili ona koju sami prizovete korištenjem Rain magije) će stvarati lokve, koje možete pogoditi munjom i tako ošamutiti protivnike koji stoje u njima na nekoliko poteza. Ili ih možete pogoditi nekom ledenom magijom i zalediti kako bi se protivnici okliznuli i ostali na zemlji tokom idućeg poteza.

Hoćete još luđi primjer detalja koji krase Original Sin borbu? Kombinacija vatrenih i vodenih elemenata će stvoriti oblake pare, koje možete koristiti za blokiranje pogleda protivnicima (i sebi), ali ih i pogoditi drugim magijama i tako stvoriti recimo oblake sa elektricitetom. Ili, još bolje – krv koja ostane iza ranjenih/ubijenih protivnika vam može poslužiti kao provodnik za vaše električne napade! Ili, još još bolje – uzmite prazan kovčeg, u njega natrpajte što više što težih predmeta, zatim ga stavite sa još jednom gomilom teških predmeta u drugi kovčeg kako bi dobili "chestception", koji ćete potom, korištenjem Teleporta, baciti na glavu protivnicima i tako ih se riješiti bez puno muke!

Međutim, nije sve baš tako idealno – uzmimo za primjer kompanjone koje možete regrutovati u svoju družinu, a kojih je u igri trenutno samo dvoje (pri tome je riječ o Wizard i Warrior klasama, zbog čega bi poželjno bilo da vam to ne budu i klase glavnih likova), ili recimo interfejs, koji bi vas ponekad mogao zbuniti i blago iznervirati. Naime, za prikaz predmeta koje možete pokupiti potrebno je biti blizu njih i još  držati pritisnutu tipku Alt, što će tu i tamo rezultirati i sitnim grafičkim bugovima i treperenjem prikazanih imena predmeta. Osim toga, svaki lik ima zaseban inventar, što i nije problem, koliko je problem sljedećih nekoliko sitnica:

1. Svaki lik sa sobom nosi vlastito zlato sa kojim plaćate trgovcima za kupljenu opremu, ali i popravke oštećenog oružja i armora, zbog čega ćete se ponekad zateći kako sa sporednim članovima družine ne možete platiti popravku oštećene opreme u tom trenutku, jer ste svo zlato ostavili u inventaru svojih glavnih likova. Drugim riječima – bilo bi lijepo kada bi svi likovi koristili zlato iz istog "budžeta".

2. Iako inventar nudi nekoliko opcija sortiranja predmeta (najskuplji > najjeftiniji, najnoviji > najstariji), kao i nekoliko tabova sa tipovima opreme (crafting materijali, oružja i armor,magični itemi i sl.), igra nikada neće zapamtiti odabranu opciju sortiranja, već ćete je uvijek morati iznova aktivirati kako bi recimo u vrhu popunjenog inventara mogli pristupiti posljednjim predmetima koje ste pokupili.

3. Ukoliko otvorite inventar jednog lika, klik na portret drugog lika u interfejsu neće rezultirati otvaranjem njegovog inventara, iz ko zna kojeg razloga. Umjesto toga, moraćete u vrhu samog inventara kliknuti na strelicu lijevo/desno dok ne dođete do inventara željenog lika.

I ne, ne varate se – sve su to sitnice, baš kao i činjenica da se dijalozi nekada ponavljaju kod više različitih likova (posljedica ogromne količine dijaloga i mogućnosti pričanja sa skoro svakim od NPC-ova o skoro svakoj bitnoj temi), ili npr.  izostanak većeg broja AI ličnosti za vaše glavne likove (posljedica ograničenog budžeta za igru i vremena za njen razvoj). I upravo zbog toga što nije riječ o nekim velikim problemima, igri je vrlo lako progledati kroz prste i jednostavno uživati u RPG iskustvu koje nudi.

I mogao bih ja tako do sutra – detalja u igri ima koliko vam duša želi, a još nisam ni spomenuo co-op multiplayer za dva igrača(!) – ali, treba nešto ostaviti i za recenziju... iako će i ona po svemu sudeći biti krcata hvalospjevima, jer osim gore navedenih minusa i potencijalno slabije kvalitete kasnijih poglavlja, sumnjam da ću igri naći nekih većih zamjerki. Stoga, umjesto da se pitate kako sebi olakšati iščekivanje Wastelanda 2 i novog Obsidianovog RPG-a Pillars of Eternity, kupite Divinity: Original Sin i uživajte u old school feelingu, izometrijskoj kameri, ogromnim inventarima, bezbroj dijaloga, fenomenalnim gameplay sistemima, vrhunskoj borbi na poteze, opuštenoj atmosferi i humoru i svemu ostalom što je Larian Studios uspio utrpati u svoj ogromni, ali zaista ogromni - i nadasve odlični novi RPG.

http://www.divinityoriginalsin.com/

SPECIFIKACIJE:
Žanr: RPG;
Razvojni tim/izdavač: Larian Studios;
Platforme: PC;