Prvi i najbitniji novitet u Sniper Eliteu 3 je mnogo kvalitetniji dizajn nivoa nego u dosadašnjim dijelovima serijala, zasnovan na ogromnim polusandbox mapama. Igra je sada smještena u Sjevernu Afriku, što je blagotvorno djelovalo na inspiraciju njenih dizajnera, tako da se sada možemo vrzmati po egzotičnim lokacijama poput antičkih ruševina i živopisnih planinskih afričkih sela. Te mape su prošarane nacistima i njihovim italijanskim okupatorskim kolegama koji rade svašta zanimljivo – šetaju, pričaju, drijemaju naslonjeni na zidove, galame, šutaju generatore, skaču preko zidova i generalno vam na sve moguće načine otežavaju prolazak misije.

U takvom veselom okruženju, okupanom jakim afričkim suncem, autori su vam dali brojne igračke: dinamit, protivpješadijske i antioklopne mine, diverzantsko paljenje vatre (nažalost, nije moguće zasjesti u hlad i ispeći kobasice na njoj) i ostalu opremu kojom možete sabotirati protivnike ili se mesarski probijati kroz njih po uzoru na Dolpha Lundgrena. Glasni agregati, poluispravni motori i eksplozije će maskirati snajperske pucnjeve ukoliko se nalazite blizu izvora buke, a zakomplikujete li situaciju, valja vam se prebaciti na drugu lokaciju, baš kao snajperisti i u stvarnosti. Naime, Sniper Elite 3 sada ima nezgodniji AI koji će vas brže okružiti ukoliko uprati vaše pucnjeve i zasuti vas bombama i paljbom. Da biste uredno obavili misiju bez stvaranja svinjca na mapi, potrebno je da često mijenjate snajperske pozicije, barem u slučaju da niste blizu izvora kakvog klepetanja koje će vam omogućiti da relativno neometano zbrišete s lica zemlje sve što hoda u krugu od nekoliko stotina metara.

Ovo čudo možete igrati vlastitim tempom, što je među današnjima akcijskim igrama rijetko kao goveđa pljeskavica u Indiji.

Šunjanje u igri je također začuđujuće dobro urađeno, do te mjere da ovo možemo preporučiti ljubiteljima istinskog stealtha! Tama i skrivanje u visokoj travi će, recimo, smanjiti vidljivost krkana kojeg vodite, protivnike možete instantno priklati ukoliko im se tiho prišunjate iza leđa, a ukoliko vam smetaju indikatori uznemirenosti iznad njihovih glava, možete ih isključiti pri podešavanju težine prije svake misije. Osim što ćete time očistiti ekran od smeća i moći se fokusirati na ono što je bitno – dizajn, oružje i nesretne protivnike – na taj način ćete ostati i bez pokazatelja putanje metka (indikator pada i skretanja metka u zavisnosti od udaljenosti od mete se po defaultu pojavljuje kada zadržite dah pri gledanju kroz optički nišan). Tada neizvjesnost zbog mogućnosti fulanja i vjerovatnoća nastajanja haosa na mapama višestruko rastu, a sa njima i igrivost, budući da ćete morati biti oprezniji pri bauljanju po kozijim stazama i raznim kanalima. Paranoju ćete ublažiti postavljanjem mina oko sebe, ali u tom slučaju ostajete bez korisnog sredstva za zaustavljanje vozila, pa odvagajte šta vam je bitnije.

1/1

Posebno je zanimljiv način na koji se zadaci nadovezuju jedan na drugi i evoluiraju tokom igranja, tako da stvaraju kompleksne misije koje će vas potaknuti na istraživanje svih dijelova lokacije na kojoj se trenutno nalazite. Priča je, koliko god da je besmisleno spominjati u jednoj akcijskoj igri o Drugom svjetskom ratu, zanimljivo ispričana kroz cutscene i naraciju koja me na momente podsjećala na Thief. Ako izuzmemo početnih pola sata krkanluka koje valjda služi za privlačenje Call of Duty mase igri te naporne snajperske kamere koju sam isključio pet minuta po pokretanju, suptilni gameplay u kasnijim misijama rezultira izuzetnom atmosferom. Bilo da se šunjate kroz alternativne rute na polulinearnim nivoima ili pokušavate preživjeti napad nacista nameračenih na to da vas skrate za glavu, Sniper Elite 3 ostavlja utisak vrlo profesionalno složene igre koja se ne vrti samo oko ideje snajperisanja, nego i oko istraživanja lokacija. Ukratko, ovo čudo možete igrati vlastitim tempom, što je među današnjima akcijskim igrama rijetko kao goveđa pljeskavica u Indiji.

E, sad, nije sve tako savršeno, odnosno princ ipak nema sve zube na broju. Iako bolja, vještačka inteligencija je daleko od napredne, budući da protivnici očigledno uopšte nemaju periferni vid, niti su u stanju čuti kotrljanje leša svog kolege dva metra od sebe. Također, hice će vam ponekad blokirati nevidljiva granica oko zaklona – ovo je stari problem u igrama i čovjek bi rekao da će do sada biti riješen (kad se samo sjetim koliko sam puta poginuo u Bloodu nakon što mi je dinamit udario u nevidljivu proširenu ivicu zida pred nosom). Uprkos tome, Sniper Elite 3 uspijeva biti vrlo zabavan – što i jeste najvažnija stvar – a bogme je nakrcan i sadržajem. Pored singleplayer kampanje i multiplayera koji će se neizbježno vremenom sasušiti kako igrači budu prelazili na novi CoD ili nešto treće, tu je i vječno zabavni Solo Survival, gdje se branite od valova protivnika u old-school stilu – kampiranjem u kakvom ćošku.

I za kraj, nevjerovatno je dobro optimizovan. Možete misliti, oštre teksture i napredno osvjetljenje bez monstruoznih zahtjeva. Dobra igra, kompletan paket. Mucho yes.

Grafika, dizajn nivoa, gameplay, naracija, jako zarazno i zabavno

Nevidljiva barijera tu i tamo, AI-u treba još poliranja