Kada je Sony na svojoj nedavno održanoj E3 konferenciji najavio Entwined, malo je ko bio iznenađen – ime igre je bilo poznato već nekoliko sedmica zahvaljujući registrovanom trademarku, znali smo i za novi studio koji radi na tada još uvijek nenajavljenoj igri, a svoj put do mreže svih mreža je stigla pronaći i lista PSN trofeja iz igre. Međutim, sumnjam da je iko mogao i pretpostaviti kako će Sony Entwined pustiti u prodaju tokom same konferencije.

Iza ove iznenada objavljene igre stoji Pixelopus, najnoviji član Sonyjeve SCE Worldwide Studios porodice razvojnih timova i studio čiju postavu čine donedavni studenti game dizajna kojima je ovo prva zajednička igra. I to igra koja je i više nego očigledno svoje uzore pronašla u thatgamecompany naslovima – prvenstveno Floweru, a donekle i Journeyu. Ali, kada inspiraciju pronađete u dvije tako predivne igre i onda je još istaknete u prvi plan kao što je to uradio Pixelopus, bolje bi vam bilo da je i vaša igra na zavidnom nivou. A Entwined baš i nije na nekom zavidnom nivou. Nažalost.

Gameplay igre je bazičan, ali i koliko-toliko zabavan: u Entwinedu istovremeno upravljate plavom pticom i narandžastom ribom koje se kreću kroz beskrajni okrugli "tunel". Pri tome, cilj vam je provlačiti ih kroz svojevrsne "kapije" na koje ćete konstantno nailaziti u tunelu, usput skupljajući plave i narandžaste orbove – i sve to kako bi napunili posebne skale prikazane u vrhu ekrana, a koje će vam na kraju omogućiti da ribu i pticu "spojite" u predivnog zelenog zmaja.

Ako ništa, igra barem izgleda lijepo i na momente u sjećanje priziva Flower zahvaljujući art-dizajnu koji obiluje divnim pejzažima i oku ugodnim kombinacijama boja. A ni muzika nije za odbaciti.

Naravno, nije sve ni tako jednostavno. Za početak, kretanje vaših likova je ograničeno: riba će se kretati isključivo lijevom stranom tunela i kontrolisat ćete je koristeći lijevi analogni stick, dok su desna strana tunela i desni stick rezervisani za pticu. Dalje, kapije kroz koje ih morate navoditi će biti različitih boja, pa tako sa pticom uvijek morate proći kroz plavu, a sa ribom kroz narandžastu kapiju, dok ćete ih kroz zelene kapije morati provući zajedno.

Osim toga, oblik i pozicija samih kapija će se razlikovati od nivoa do nivoa – u jednom će biti riječ o statičnim trokutima, u drugom ćete morati prolaziti kroz "oblačiće" koji se nadovezuju jedan na drugi, a u trećem ćete morati pripaziti i na tajming, jer kapije na lijevoj i desnoj strani neće biti sinhronizirane kao na ostalim nivoima. Tako će na nekim nivoima biti dovoljno istovremeno pozicionirati pticu na jednu, a ribu na drugu stranu kruga, dok ćete na drugim nivoima prvo morati sa pticom napraviti polukružni pokret, te se odmah potom sa ribom nadovezati na taj pokret na drugoj strani ekrana.

1/1

No, uprkos tome, igra nikada neće pokazati zube niti pred vas staviti neki prevelik izazov. Štaviše, čak i ukoliko se zateknete u situaciji da nikako ne možete uskladiti pokrete i ispravno pozicionirati likove na ekranu, Entwined će vas počastiti sa nekoliko lakših kapija kako bi vam vratio osjećaj za tajming.

A kada ih provučete kroz dovoljno kapija i napunite spomenute skale do kraja, između ribe i ptice ćete primjetiti i posebnu nit koja označava da ste pri kraju nivoa, nakon čega ćete ih morati uz što manje grešaka provući kroz nekoliko finalnih kapija. Ukoliko uspijete u tome, čestitamo – došli ste do kraja nivoa i izvolite upravljati zmajem koji za razliku od ribe i ptice može slobodno letjeti u 3D prostoru (pri čemu su kontrole prilično... meh), skupljajući nekoliko finalnih orbova prije nego pređete na idući nivo. Ali, ukoliko ne uspijete efikasno proći kroz finalnih nekoliko kapija, nit će nestati, igra će na sekundu-dvije zaštekati iz ko zna kojeg razloga, a skale se malčice isprazniti. Drugim riječima, u igri je nemoguće propasti, a neuspješni prolasci kroz kapije će rezultirati tek dužim trajanjem nivoa.

Uprkos nastojanjima da u igraču probudi emocije sa tematikom igre o ptici i ribi koje se vole, ali ne mogu biti zajedno, Entwined jednostavno ne uspijeva da postigne ono što je pošlo od ruke thatgamecompany igrama.

I to je to što se tiče gameplaya – ako vam se čini kao bazično, to je zato što i jeste takvo, zbog čega su se u Pixelopusu vjerovatno i nadali da će kod igrača izazvati i neke posebne emocije sa cijelom pričom o ribi i ptici koje se vole, a nikako ne mogu biti zajedno. Međutim... ništa od toga. Uprkos ambiciozno nazvanim trofejima koje osvajate napredovanjem kroz igru, kao i nivoima koji su ovdje nazvani "Lifetimes", Entwined u meni nije uspio probuditi nikakve emocije, niti me natjerati da se nešto puno zapitam o međuljudskim vezama.

Stoga, sve što mi ostaje od Entwineda je onaj jednostavni gameplay, koji je, ako ništa, koliko-toliko zabavan u prvom prolasku igre i koji će vam oduzeti između jednog i dva sata slobodnog vremena. Nakon toga, teško da ćete pronaći razlog da se igri vratite. Istina, tu je Challenge mod, ali ja i nisam bio nešto posebno zainteresovan za isti – jedno odigravanje kampanje mi je bilo i više nego dovoljno, pa ću se radije vratiti meditativnim ljepotama jednog Flowera ili, još bolje, Journeya. I usput se nadati da će iduća igra sa potpisom Pixelopusa biti nešto bolja.

Entwined @ UK PlayStation Store (igra je Cross Buy - kupite je na jednoj i imaćete je na sve tri Sonyjeve platforme)

6,5 GBP

izgleda lijepo, gameplay je koliko-toliko zabavan tokom prvog prolaska igre;