Bildanje. Nakon igranja ove igre, prva stvar koja mi pada na pamet je bildanje, jer se nakon pokušaja da pronađem prohodnu rutu za prevoz drveta kroz kaljužu, mulj i šumu osjećam kao da sam proveo pola dana u zagušljivoj teretani. Probijanje kroz gomile blata koje bi samo pijani kopač kanala nazvao putevima zahtijeva izuzetan mentalno-fizički napor, skoro kao gledanje utakmice Kostarika – Grčka.

Spintires je simulacija vožnje teretnih kamiona i generalnog istraživanja gotovo neprohodnog terena koji nas svakom svojom sekundom podsjeća da trebamo cijeniti civilizacijska dostignuća poput asfalta, uličnog osvjetljenja i bagera. Pazite, nije riječ o bilo kakvim kamionima, nego sovjetskim mrcinama predviđenim za vukljanje tereta kroz sve vremenske uslove. Da bude interesantnije, igru je napravio britanski razvojni tim.



Glavna karakteristika Spintiresa je odlična simulacija deformacije terena i propadanja ionako katastrofalnih blatnjavih puteva kada preko njih par puta pređete kamionima. Blato se lijepi za točkove, rupe na putevima ostaju tokom cijele partije, a kaljuža pršće na sve strane dok se vaš cijenjeni kamion gega kroz nju kao veseli prljavi nosorog. Gameplay se zasniva na kooperaciji sa samim sobom: manjim vozilom sposobnim za vožnju među drvećem, džipom, istražujete okruženje i otključavate zamračene dijelove mape kako biste otkrili sve potencijalne rute za preuzimanje tereta i njegovo dostavljanje na odredišta uglavnom smještena u najpoganijim dijelovima šume. Ukoliko zapadnete u blato, možete se izvući sajlom pomoću drugog vozila ili obližnjeg drveta, a posebno su šarmantne situacije kada usred misije ostanete bez goriva, pa vam valja dovlačiti cisternu s gorivom sa drugog kraja mape.

Zabavno samo po sebi, ovo se pretvara u čisto adrenalinsko divljanje u multiplayer modu, kada vam se u misiji bauljanja po užasima ruske prirode pridruži još nekoliko kolega, pa svi zajedno upadaju u blato i izvlače se sajlama kao u Camel Trophyju 1989. godine. Samo što nema komaraca od pet centimetara.

Kretanje preko mape je sporo kao probavljanje kvrguše.

Pri započinjanju nove igre nudi vam se izbor između Casual i Hardcore modova igranja na različitim mapama, s tim da ovdje ono "casual" treba uslovno shvatiti. Naime, ako skontate šta ima "casual" u tome što sam već u prvoj minuti igranja zaglavio u blatu do koljena i bio prisiljen restartovati poziciju iz najbliže garaže, javite mi.

Hardcore će vas, s druge strane, ubiti u pojam bržom potrošnjom goriva, nemogućnošću restartovanja pozicije iz garaža i ručnim mijenjanjem brzina pri izvlačenju iz mulja, pa je sve zajedno opuštajuće kao svojevrstan Dark Souls za ljubitelje simulatora. Čitavo iskustvo postaje još paklenije sa spuštanjem mraka, budući da engine podržava izmjenu dana i noći, tako da se potraga za opskurnim prečicama i putevima uz svjetlost farova pretvara u horor radi kojeg ćete zamrziti drvnu industriju čak i ako niste zaposleni u njoj. Na raspolaganju imate pet različitih mapa na kojima ćete sigurno provesti sedmice i mjesece u pokušaju da otključate sva vozila i nadogradnje za lakše obavljanje zadataka.

Nevjerovatno je do koje mjere su autori išli sa simulacijom najsitnijih detalja – fizički model će se, recimo, pobrinuti za lomljenje tanjeg drveća kada sa teškim vozilom naletite na njega, vegetacija se povija oko kamiona, motor će vam krepati ako pokušate preći rijeku na predubokom mjestu ili ako previše zatreskate vozilo kakvim manjim skokom, imate mogućnost uključivanja pogona na sve točkove (što zahtijeva i više goriva) za pokušaj izvlačenja iz dubokog blata, a kamion će se stropoštati nizbrdo ukoliko zastanete bez povlačenja ručne kočnice. Kretanje preko mape je sporo kao probavljanje kvrguše, baš kako i treba kada su teretni zadaci u pitanju. U upravljanje kamionima preko neravnog terena se ne razumijem i ne znam da li ogavni uslovi u igri odgovaraju izvlačenju debala iz šume u stvarnosti, ali čini mi se da Spintires vrlo dobro simulira čitav proces.

1/1

Lijepa vijest je to što je sve ovo veoma igrivo i na starijim računarskim konfiguracijama budući da su dizajneri impresivne specijalne efekte implementirali pomoću DirectX-a 9. Jedini problemčić su sitniji grafički bugovi poput vrlo rijetkih prozirnih tekstura u blatnim rupčagama i clippinga debala kroz kamionsku prikolicu ukoliko se ona žešće zaljulja.

Kako god okrenem, ovo je jedna od najboljih igara ove godine do sada. Odlično dočarava borbu čovjeka protiv prirode, a još bolje izaziva čežnju za helikopterima.

http://spintires.com/

Ocjena: 5

PLUS
Grafika, simulacija, detalji, igrivost

MINUS
Par grafičkih bugova

SPECIFIKACIJE:
Žanr: Off-road simulacija
Razvojni tim/izdavač: Oovee Game Studios/Oovee Game Studios
Minimalno: Pentium Dual Core 2.0GHz, 2GB RAM, GeForce 9600 GT, Windows XP
Preporučeno: Core 2 Duo 2.5GHz, 4GB RAM, GeForce GTX 470
Igrano na: Athlon64 X2 5600+, 4GB RAM, Radeon HD 7790