Biću iskren – Destiny mi ni u jednom trenutku nije djelovao kao nešto posebno zanimljivo. Iz trailera u trailer, iz gameplay videa u gameplay video, sve što sam vidio u novoj igri ekipe iz Bungiea je bila samo još jedna multiplayer pucačina, koju iz mase ostalih izdvaja tek oku ugodan art-dizajn i hype potpaljen sa 500 miliona dolara koje je Activision ulupao u razvoj igre i njen marketing. Isto tako, moram priznati i kako nikada nisam bio ljubitelj Haloa, s tim da je Reach jedini nastavak popularne Microsoftove sage koji sam odigrao, a koji me pri tome nije impresionirao ničim posebno. Ali, kada sam konačno zaigrao Destiny, skoro sav moj pesimizam je nestao u sekundi.

Ukoliko niste pratili najave igre i bezbroj trailera koje je Activision do sada objavio, Destiny ću vam najlakše opisati kao kombinaciju nekoliko dobro poznatih elemenata – tu su napucavanje iz Haloa, bezbroj primjeraka oružja koja se razlikuju po svojim statistikama i bonusima poput onih u Borderlandsu, skupljanje opreme i armora poznato iz Diabla i njemu sličnih igara, tri igrive klase sa specifičnim skillovima, te velike i otvorene mape po kojima ćete tamaniti raznorazne kompjuterski vođene protivnike, usput rješavajući razne questove.

Ali, to nije sve – na spomenutim otvorenim mapama ćete sretati i druge igrače, sa čime igra donekle zalazi i u domenu MMO naslova, da bi MMO feeling bio dodatno naglašen svojevrsnim FPS varijantama instanci i raidova nazvanim Strike(s), te raznoraznim questovima koji kao da su ispali iz kakvog 'MMORPG Quests for Dummies' vodiča. Pri tome, vrijedi dodatno naglasiti to "for dummies", jer su questovi u igri – barem oni koje sam stigao zaigrati u alphi – zaista jednostavni i često bezlični: "skupi 10 primjeraka tog-i-tog čuda" ili "istrijebi toliko-i-toliko protivnika određenog tipa".

MMO feeling će biti još i veći kada stignete na Tower, posebnu lokaciju na kojoj ćete pronaći brojne trgovce kod kojih ćete kupovati novu opremu, druge igrače koji skaču i plešu na sve strane, ali i lokaciju na kojoj ćete preuzimati nove questove/bountyje – i to sve iz trećeg lica

Srećom, tu su i povremeni random eventi koji će razbiti eventualnu monotoniju – kada se nebo smrači, a iznad vas stvori nekoliko ogromnih svemirskih brodova prepunih elitnih protivnika, veselju neće biti kraja. Još ako u međuvremenu sretnete i par drugih igrača koji će se pridružiti u tamanjenju novopridošlih protivnika, koji će zauzvrat postati nešto brojniji i opasniji, neće vam dugo trebati da shvatite kako je Destiny zapravo odlična pucačina.

A to me dovodi i do priče o samoj srži igre – napucavanju, kontrolama i skupljanju uvijek nove i uvijek bolje opreme, što su sve elementi koje je Bungie zaista ispolirao do maksimuma. Napucavanje je, najjednostavnije rečeno, jako zabavno i nudi odličan feedback, neovisno od odabranog oružja. A iako nisam igrao ni Halo ni Borderlands dovoljno dugo kako bih sa sigurnošću mogao reći gdje se na skali između njih dvije smjestio Destiny, čini mi se kako su skoro svi drugi igrači itekako zadovoljni, dok mnogi tvrde kako je Destiny miljama ispred Borderlandsa.

Također, neka vas ne brine činjenica što Destiny za razliku od Haloa nudi i ADS, odnosno aiming-down-the-sight mehaniku nišanjenja, jer korištenje iste nije neophodno – skoro svaki tip oružja sam bez puno muke koristio sa klasičnim old-school FPS nišanjenjem "sa kuka".

1/1

Sa druge strane, health sistem je daleko od old-school pucačina – Destiny koristi sistem regenerišućeg zdravlja i štitova, što i nije neki problem, pogotovo kada je isti iskombinovan sa načinom kretanja i kontrolama koje srećemo ovdje. Naime, iako kretanje nije brzo kao u Titanfallu, svaka od tri igrive klase u Destinyju ima neku varijantu duplog skoka, zbog čega je kretanje po mapama vraški zabavno, pogotovo u kompetitivnom multiplayeru. Ček, ček, kompetitivni multiplayer?

Protivnici u ranim fazama igre i nisu nešto posebno pametni, iako će vas ponekad iznenaditi svojim kretanjem i korištenjem zaklona

Yep, dobro ste pročitali – pored svojih MMO-like sadržaja za igrače koji vole tamaniti NPC protivnike sami ili u društvu, Destiny nudi i kompetitivni multiplayer za 12 igrača. A isti ćete igrati na zasebnim mapama, odvojenim od ostatka svijeta igre – Bungie je u alphi ponudio dvije mape i jedan PVP mod u kojem se dva tima moraju boriti za dominaciju na tri kontrolne tačke, što je meni bio i najbolji element igre.

Mape su odlično dizajnirane, a svakoj od kontrolnih tački je bilo moguće prići na nekoliko načina, koji su često uključivali i korištenje već spomenutih duplih skokova. Tome još dodajte i tri igrive klase sa svim njihovim specifičnim skillovima (istog lika ćete koristiti i u kooperativnom i u kompetitivnom multiplayeru, kao i u svojim "solo" avanturama), vozila koja su dostupna na nekim mapama (u dvije varijante – u obje je moguće srediti pilota preciznim hicima), činjenicu da je municiju za sekundarno i teško oružje potrebno pokupiti na samoj mapi u old-school maniri, kao i činjenicu da u svakom trenutku možete otvoriti svoj inventar i promijeniti oružja koje koristite u pojedinačnim slotovima i pred vama je, usudio bih se reći, fantastičan kompetitivni multiplayer.

Sama oružja nisu ništa revolucionarno – tu su tek standardne varijacije klasičnog arsenala uz poneku SF-ičnu lasersku pušku kojoj treba par sekundi kako bi ispalila svoj ultra-jaki projektil (koji često "vaporizira" sve što mu se nađe na putu)

Na kraju, moram posebno pohvaliti izgled igre i njen art-dizajn – Bungie je kreirao neke zaista predivne SF pejzaže, a iako je alpha ponudila tek dvije lokacije (Zemlju i Mjesec; druge planete Sunčevog sistema bi trebale biti dostupne u finalnoj verziji ako se ne varam), često sam se znao zateći kako samo buljim u nebo, prelijepe oblake ili ostatke ruskog kosmodroma u daljini. A da i ne spominjem mapu smještenu na Mjesec, sa koje je moguće posmatrati Zemlju kako se okreće na nebu...

Nasuprot tome, priča igre, dijalozi i glasovna gluma vašeg kompanjona Ghosta, kojem glas posuđuje Peter Dinklage (taj Peter Dinklage, a.k.a. Tyrion Lannister iz Game of Thronesa), kao i vanzemaljski protivnici sa kojima ćete se boriti za sada ne djeluju nešto posebno.

Ok, priznajem da alpha nije ni ponudila nešto puno uvida u priču, a čini mi se kako je i Peterova gluma u novom traileru nešto bolja nego ono što se moglo čuti u alphi, ako ništa, onda barem zbog robotskog filtera preko njegovog glasa.

Bungie je posvetio posebnu pažnju sitnim detaljima – ukoliko recimo propustite pokupiti neki od primjeraka rijetke opreme koje su ubijeni protivnici ostavili iza sebe, isti ćete pronaći u svom in-game inboxu na Toweru

Sve u svemu, nakon što sam u alphu (koja  je zapravo beta, ali 'ajde) ušao prilično pesimističan, očekujući dosadnu kopiju Borderlandsa začinjenu sa nekoliko MMO elemenata, moram priznati da julski beta test i septembarski izlazak finalne verzije sada očekujem sa velikim nestrpljenjem. Pa čak i ukoliko se priča igre pokaže kao nezanimljiva, a questovi kao najdosadniji MMO grind, ne sumnjam kako će me osnova igre i dalje prilično zabaviti, bilo da trčkaram ogromnim mapama sam u potrazi za novom i boljom opremom, bilo da igram neku od kooperativnih misija, pokušavajući dohakati ogromnim bossovima sa drugim igračima, bilo da se napucavam u odličnom kompetitivnom multiplayeru. Nego, kad će više taj 9. septembar?

http://www.destinythegame.com/

SPECIFIKACIJE:
Žanr: online FPS;
Razvojni tim: Bungie;
Izdavač: Activision;
Platforme: PlayStation 4 (testirano), Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360;
Datum izlaska: 9. septembar 2014.