Wow, kako čudna igra! A Story About My Uncle sam probao onako, usput, bez ikakvih očekivanja, ali sam zaključio da je zaslužio da se napiše nešto više o njemu. Radi se o jednom od naslova novog vala nenasilnih igara u kojem smo dobili niz kontemplirajućih "narativnih iskustava" a la Dear Esther i Journey. Za razliku od takvih, međutim, A Story ima likove. I priču. I gameplay.

Glavni lik kreće u potragu za ujakom, koja počinje lansiranjem iz njegove laboratorije u čudni svijet u kojem gravitacija funkcioniše na neobičan način – velike stijene i komadi zemljane površine lebde u zraku, dok ispod njih zjapi ambis. Prije nego što 50 puta trepnete, vaš junak će na sebe navući specijalno odijelo koje mu omogućava skakanje dvadesetak metara u vis i vješanje o okolne objekte pomoću energetske zrake. Nešto kao Spiderman, samo bez maloumnog kostima. Gameplay se vrti oko brzog prolaženja kroz haotično posložene lebdeće platforme, te zahvaljujući dobrom osjećaju kretanja u Unreal Engineu imate utisak kao da stvarno jurite kroz zrak prema narednoj platformi kao vrabac kad namiriše burek (ozbiljno, probajte dati vrapcima jufke – ja nisam u životu vidio da neka ptica brže zgrabi hranu i odleti sa njom).

Autori su pojedine dionice lukavo zakomplikovali pokretnim elementima, od kojih je najteža vjerovatno ona u zadnjem poglavlju igre, kada morate preći provaliju vješajući se od nekakve padajuće kocke – mislim da sam dotičnu restartovao jedno 15 puta dok je nisam završio, a najbolja je stvar što se ni u jednom momentu nisam osjetio ubijeno u pojam, nego sam zaista uživao pokušavajući pronaći što brži put kroz labirint leteće arhitekture. A, kada pronađete dobar put kroz neku dionicu, nećete ni sami moći vjerovati kako brz i tečan gameplay ova igra može imati! Skoro kao nenasilni Quake 3.

Kao što već rekoh, za razliku od većine drugih filozofskih nenasilnih igara, ovdje niste usamljeni kao jež u mesnici i susrest ćete se sa – pazite sad – humanoidnim žabama, tj. čitavim njihovim naseljima. Naime, vaš vrijedni ujak proizveo je čitavu civilizaciju inteligentnih žaba izlažući njihova jajašca zračenju. Ova tripozna premisa će kroz igru dobiti dublje značenje, vezano za činjenicu da ljudi-žabe u jednom selu žive od ljudskog smeća i primitivnim životom, dok u drugom prosperiraju jer proučavaju svoje okruženje i razvijaju nauku. Svoju banalnu egistenciju bića mogu izdići na novi nivo odlaskom iz mahale isto kao što će to uraditi i čovječanstvo istraživanjem svemira. Čitavu stvar možete posmatrati i kroz religijske tonove ako uzmete u obzir da je vaš ujak stvaralac žablje civilizacije; radnja, prema tome, nije patetična (Child of Light, gledamo u tebe) i predstavlja zgodan bonus zaraznom jurcanju po platformama.

Razvojni tim se također iskazao i pokazao po pitanju upotrebe naprednih svjetlosnih efekata za postizanje odgovarajuće vesele ili turobne atmosfere, zavisno od toga na kojoj ste lokaciji – smrznute pećine zadnjeg poglavlja krasi kompleksan filmoliki vizuelni stil, dok Star Haven veselim bojama i polulinearno poredanim platformama poziva na ponovne prolaske. Štaviše, po završetku A Storyja možete se takmičiti sa samim sobom ili s nekim drugim u Time Trial modu, gdje vam igra mjeri koliko brzo možete ispreskakati određeni nivo. Šta reći, osim – zabavno! Što više puta pokušate srušiti developerske rekorde, to će čitava stvar biti zabavnija, jer ćete sve brže prolijetati kroz nivoe.

Nažalost, A Story About My Uncle nije duga igra i moguće ga je završiti za 2-5 sati, zavisno od toga koliko ćete biti snalažljivi po prvom prolasku. Također, tu i tamo ćete zaglaviti u arhitekturi ukoliko odlučite skakutati po mjestima koja dizajneri nisu namijenili vašim virtuelnim stopalima, pa ćete tada morati učitati zadnji checkpoint. Umjereno iritantno, ali sve zajedno je dovoljno brzo da se nećete stići iznervirati.

Uprkos tome što je relativno kratak, A Story About My Uncle se isplati proći iz sličnih razloga radi kojih se isplati proći i Portal. Najbitnija stvar je to što se IMATE čemu vratiti ovdje kroz godinu-dvije, recimo da pokušate neki speedrun ili nešto slično. Ideja je dovoljno dobra za nastavak – i to ne bilo kakav nastavak, nego onaj sa razrađenijim i nelinearnijim svijetom, zajedno sa multiplayerom. Neku kombinaciju Capture the Flaga sa ovakvim gameplayom rado bih probao.

Igru bismo toplo preporučili, ali je pretoplo za to – zbog toga ćemo je hladno preporučiti.

1/1

Brzina gameplaya, priča, dizajn, Time Trial