Iako su svi u redakciji bili skeptični, desile su se dvije stvari. Prva, Assassins Creed IV: Black Flag je sasvim solidna igra koja je više od tek običnog “skina” za AC III. Drugo, na opšte iznenađenje urednika, ja sam napisao fantomsku recenziju igre koju igram protekla dva mjeseca. Nije lako postati kraljem Kariba!

Postoji više razloga što mi je trebalo toliko vremena da napišem recenziju Assassins Creed IV: Black Flag. Prvi je taj što sam s njom malo odugovlačio jer sam iščekivao odgovor od Colina Woodarda, historijskog savjetnika na igri, koji je svim fiktivnim elementima u igri dao dašak historijske preciznosti i svježine. Nažalost, usljed činjenice da je Colin prezauzet bivajući konsultantom na NBC-evoj seriji Crossbones, naš intervju sa njim ćete morati pročitati u idućem broju. Drugi razlog je bio mnogo drugačije prirode, a u pitanju je činjenica da sam ja completionist whore kada je Assassins Creed u pitanju i moram da ispitam, ispipam i otkrijem svaku prokletu stvar u igri - a u Black Flagu zaista ima mnogo toga da se radi.

Ipak, prije svega toga, uhvatimo se malo i priče, koja je ovdje vrlo zanimljivo predstavljena. Naime, Black Flag je prequel AC III, te tako ovdje pratimo dešavanja iz života Edwarda Kenwaya, velikog piratskog kapetana i Connorovog djeda, a koji je na vrlo zanimljiv način postao članom reda Assassina. Da ne bih otkrivao pojedinosti i spoilao priču, koja je sasvim solidno predstavljena, samo ću reći da je pohvalno što je Ubisoft opet uspio dati malo dubine glavnom liku, te prikazati njegov rast kroz igru i dati mu smisao u širem spektru dešavanja vječite borbe između Assassina i Templara. S druge strane, priča u sadašnjem dijelu je dovoljno zanimljiva, te je pomalo meta prirode, s obzirom da prati rad jednog od developera u gaming sekciji Abstergo Industries, a koji vrše “igranje” u prošlosti i putem čije interakcije zapravo i pratite čitavu priču Edwarda Kenwaya.

Fish in the Sea

Međutim, priča nije vrhunac onoga što nudi Black Flag. Naglasak je na piratima, otvorenom moru, zanimljivim misijama i vrlo šarenom multiplayeru, ali svaki od ovih elemenata treba uzeti sa šakom morske soli, jer je u svakome od njih vrlo lako pronaći mane, dok je samo jedan element apsolutno fenomenalan. Tako je mapa ovaj put zaista fascinantno velika, te možete posjetiti desetine različitih lokacija, uključujući solidan broj karipskih otoka i gradova poput Kingstona, Nassaua i Havane. Svaki od ovih velikih gradova odiše životom, te gomila misija i collectables elemenata će učiniti da igra potraje i mnogo duže nego što biste to željeli. Šta ćete, svi ti kovčezi za novcem se nekako moraju skupiti. Međutim, veliki broj misija u ovim gradovima se skoro uvijek svodi na praćenje odnosno špijuniranje, te su eavesdropping misije apsolutno ubile dinamiku i tečnost igre. Dosadni i repetativni motivi prisluškivanja će vas dotući, uprkos činjenici što su dizajneri sada obogatili tehniku šunjanja i sakrivanja, te je sada konačno moguće koristiti svu prednost vegetacije koja vas okružuje i sakrivati se u strateški raspoređeno grmlje, šiblje, itd. Vegetacija igra zaista važnu ulogu u vašem uspješnom izvršavanju misija bez masovnog ubijanja, te je za stealth pristup neizmjerno važno iskoristiti svaki komad trstike koje se nađe okolo. Dakle, dosadne misije morate pretrpjeti zbog glavne priče, ali vjerujte mi na riječ, isplati se.

S druge strane, ono što apsolutno fascinira je otvoreni svijet i sloboda kretanja na moru. Ubisoft je ispunio moju želju iz prošle recenzije, te su napravili igru zasnovanu na Naval misijama iz AC III. Zbog toga, moja oduševljenost ne poznaje granice i čitava igra dobiva sasvim novu dimenziju igranja. Fokus se sa misija na kopnu prebacio na misije na brodu i otvorenom moru, što je u potpunosti promijenilo način igranja serijala kakav je Assassins Creed, te vrhunski unaprijedilo serijal u cjelini.

Captain Kidd

Na samom početku, Edward će se morati dobro potruditi da bi se domogao svog prvog broda imena Jackdaw, ali prvi put kada stanete za kormilo ove drvene galije, zaista nećete imati želju da je napustite. Iako je solidan dio glavne priče vezan za misije koje izvršavate sa Jackdawom, garantujem vam da ćete se više baviti side-questovima, dodatnim misijama i svim ostalim što dolazi uz komandovanje ovim brodom i eksploraciju ogromne mape. Prvi momenat kada se prebacite u full sail mod, HUD nestane i vaši pirati zapjevaju “what shall we do with a drunken sailor”... ma fenomenalno! Tako ćete do dalekih i novih lokacija dolaziti sa vašim brodom – fast travel opcija postoji, ali prvi put ćete svugdje morati doći sa vjetrom u leđa. Pored toga, misije poput traženja blaga su nemoguće za ispuniti bez da se krećete okolo, upoznajete sa svijetom i testirate svoje sposobnosti fotografskog pamćenja, kao i čitanja mapa sa blagom u nadi da ćete se lako domoći slave koju je npr. bezuspješno tražio Juan Ponce de Leon.

1/1

Da biste uspješno preživjeli sve što vam donosi život jednog morskog vuka, neophodno je da Jackdaw unaprijedite što je bolje i brže moguće. Ipak, to neće biti toliko jednostavno, jer vam pored novca, kojeg u igri i nema toliko mnogo izuzev ako ne šaljete karavane, za upgrade trebaju i metal, drvo te platno, dok šećer i ulje možete mijenjati za novac. Da biste posjedovali karavan, odnosnu flotu, neophodno je da napadate i osvajate druge brodove, te da ih upošljavate da putuju na daleke lokacije i trguju za resurse. Međutim, napad i osvajanje nije nimalo lako, ali su developeri Ubisofta smislili zaista sjajan sistem kako da bitke na moru učine jednostavnim, atraktivnim i zabavnim.

Naime, gledanjem sa vašeg broda u određenom smjeru i pritiskom na dugme za ciljanje se aktivira tačno određeno oružje. Ako gledate naprijed i držite dugme za ciljanje, Jackdaw će ispaljivati chainball kugle koje lome protivničke jarbole i cijepaju jedra, te usporavaju brod, dok gledanjem sa desne ili lijeve strane sa ciljanjem ispaljujete round shot, standardnu đulad opšte namjene koja izaziva solidan damage. Ipak, pucajte bez ciljanja i Jackdaw će ispaljivati heavy shot, zapaljenu đulad koja se koristi samo u bliskim susretima, a koja nanosi ogromnu štetu i koja kasnije može jednim talasom onesposobiti i veće brodove. Ipak, tu je još i opcija korištenja sporog ali jakog mortar topa, koji može gađati daleke mete i nanositi veliku štetu sve dok se meta ne kreće. Što se tiče defanzive, i tu su stvari jednostavne ali efikasne, s obzirom da možete ostavljati zapaljene bačve sa eksplozivom, tako ih aktivirati vašim ručnim topovima i oštetiti brodove koji vas prate, ali i narediti saginjanje čitavoj palubi kad ste pod paljbom, što smanjuje štetu nastalu primanjem teškog željeza po vašem drvenom oklopu.

Drunken Sailor

Ipak, jednom kada dovoljno onesposobite protivnički brod, imate nekoliko opcija: možete uzeti njegove resurse i rastaviti brod da biste popravili Jackdaw ili prebaciti novostečeni brod u Kenway’s Fleet i tako osigurati nove trgovačke rute i više novca. Naravno, veći i jači brodovi zahtijevaju i više snage, bolje oružje i nude veći izazov za osvajanje, ali zato daju više cargo prostora za trgovinu, kao i bolje šanse za opstanak na dalekim trgovačkim rutama. Ipak, da ne biste pucali naslijepo, Edward ima durbin kojim može provjeriti status drugih brodova, kao i teret kojeg prevoze, jer neki su brodovi prepuni šećera i ulja koje se samo može prodati, dok tek najjači brodovi nude velike količine metala ili drveta neophodnog za one najvažnije nadogradnje. Pored toga, najveći stepen nadogradnje svakog elementa zahtijeva i pronalazak plana za njegovu izgradnju, a koji je jako često rezultat uspješne potrage za nekim blagom. Sve je povezano, nema šta.

Pored toga, tu je još gomila inovacija – sada možete i plivati, te istraživati podvodne olupine i blaga, zahvaljujući metalnom zvonu koje vam nudi zalihu kisika i dozvoljava zaranjanje sa Jackdawom. Mirno more se randomly zna pretvoriti u oluju, pa treba izbjegavati divlje talase, morske pijavice i slične nemani. Osvajanje utvrđenja koji smanjuju prisustvo Templara je sada fokusirano na njihovo uništavanje brodom, a tek potom fizičko osvajanje uz pomoć vaših gusara koje možete dobivati kroz kupovanje različitih birtija širom Kariba, ili kao pojedince koje spašavate kao brodolomce na otvorenom moru. Tu je i povratak hunting i crafting sistema iz Trojke, koji je ovdje ipak više ispoliran, nešto pojednostavljen i nudi puno više zadovoljstva uz mnogo manje nerviranja. Kada su u pitanju misije u današnjem svijetu, one sadrže piratstvo svoje vrste: hackiranje računara i krađu podataka iz Abstergo Entertainment divizije, te i dalje morate rješavati zanimljive zagonetke i skupljati hintove šta se desilo sa ekipom nakon što je Desmond odradio svoju ulogu u prethodnim dijelovima serijala. Hint: it’s all connected.

Lowlands Away

Ipak, nije sve tako bajno. Već sam spomenuo dosadne aspekte kopnenih misija, te repetitivnost dijelova fokusiranih na špijuniranje. Pored toga, poslovično dobar multiplayer je u potpunosti morao izostaviti sve morske elemente, te se čitav dešava na kopnu, pa ako ste se nadali velikim pomorskim bitkama, to ćemo možda dobiti u petom nastavku. Kretanje je postalo već standardna boljka serijala, te je neophodno da Ubisoft izvrši masivan overhaul čitavog sistema kretanja, jer se Edward, baš kao i svi njegovi prethodnici, obožava hvatati za minijaturne ivice pri trčanju, te skakati i padati baš onda kad ne treba. Konačno, Ubisoft je kao engine koristio AnvilNext, novi engine koji je dovoljno modifikovan da se vrti na starim konzolama ali i na next-gen verzijama. Rezultati su zadovoljavajući, pogotovo u aspektu minimalnih učitavanja, ali su ona duga čekanja kada možete trčati sa vašim likom u digitaliziranom prostoru postala toliko “smarativna” da na najgori mogući način ubijaju inače solidnu dinamiku čitave igre.

Ipak, najveći problem i dalje ostaje činjenica da je Assassins Creed postao godišnji serijal. Već sada je jasno da će iduća igra ili ponuditi potpuni povratak na staze slave drugog dijela ili će čitav serijal i oficijelno postati brod koji tone, a sa kojeg Ubisoft neće moći izbaciti svu vodu jer istu vadi kanticom za pijesak. Međutim, prokleti assassinski fanboy kakav jesam, odigrat ću ja i taj idući dio, u nadi da će nastaviti solidan dojam kojeg je ostavio AC IV Black Flag – jer biti pravim piratom zaista nikad nije bilo toliko urnebesno zabavno. Iako su se mnogi pitali da li će Black Flag biti samo skin za AC III, istina je sasvim obratna. Ubisoft je napravio fenomenalnu piratsku igru, smještenu u vrlo zanimljiv historijski setting, a koju je zamaskirao u Assassins Creed svijet – a ja i moja posada ne vidimo ništa loše u tome. Ahoy!

Vrhunski otvoreni svijet, Jackdaw, upravljanje i borbe na moru, istraživanje

Kopno je dosadno, prisluškivanje

Akciona avantura