Iskreno se nadam da ste prvu sezonu Walking Deada do sada već odigrali. Ili, ako ne odigrali, onda barem isprobali i vidjeli oko čega se diže toliko galame, jer vas odmah mogu poštedjeti muke i reći da li je druga sezona vrijedna vaše pažnje – ako ste uživali u prvoj uprkos manjku klasičnog gameplaya i mogućnosti prevelikog utjecaja na ishod(e) priče, ni prva epizoda druge, All That Remains, vas neće razočarati. No, ukoliko vam se priča, likovi, dijalozi i manjak gameplaya iz prve sezone nisu dopali, sumnjam da će vas nova epizoda uspjeti preobratiti u ljubitelja Telltalea i njihovih igara.

Isto tako, ukoliko vam se već svidjela, nadam se da ste prvu sezonu odigrali do kraja – u suprotnom vam svakako preporučujem se tome posvetite prije nego što nastavite sa čitanjem teksta koji je pred vama, jer će fokus istog biti upravo na priči koja se nastavlja na dešavanja iz prve sezone. Dakle, još jednom – spoiler alert – za sve one koji nisu odigrali prvu sezonu.

All That Remains zatiče Clementine u društvu Christe i Omida, starih znanaca iz prve sezone, u njihovim nastojanjima da prežive još jedan dan i dovuku se do ko zna kojeg grada prema kojem su se ovaj put zaputili. No, po dobrom starom Walking Dead običaju, situaciji neće dugo trebati da krene po zlu, a ubrzo nakon početka epizode Clementine će se naći potpuno sama u nepoznatom području. I tu Telltale ponovo kreće da se igra sa našim očekivanjima i emocijama – da li ćete za potpalu vatre iskoristiti posljednju sliku koju vam je ostavio Lee? Kome od novih likova ćete vjerovati, a kome ne? Podijeliti ono malo hrane koju nađete sa drugima ili ne? Da li je lik kojeg ste upravo ostavili iza sebe, zombijima u naručju, zapravo uopšte bio ugrižen ili vam se to samo učinilo?

Ubrzo nakon početka epizode Clementine će se naći potpuno sama u nepoznatom području - i tu Telltale ponovo kreće da se igra sa našim očekivanjima i emocijama

Sve to popraćeno je kvalitetno napisanim dijalozima, zanimljivim i uvjerljivim likovima, kao i sa nekoliko scena koje bi vas mogle prilično iznenaditi upravo u trenucima kada (pogrešno) pretpostavite da bi se uskoro moglo dogoditi nešto “predvidljivo”. Također, obzirom da sada igramo kao Clementine, kompletan role-playing aspekt igre je još i zanimljiviji. Jer, iako je riječ o djevojčici koju je zombi apokalipsa itekako očvrsnula, još uvijek je riječ o djetetu, zbog čega bi se i sami mogli zateći kako na momente u konverzacijama birate one lakovjernije odgovore. A možda i ne, u čemu zapravo i leži dobar dio ljepote nove epizode – iako će se Clementine u početku zateći sama u američkoj divljini, što je dočarano prilično dobro, All That Remains će je upoznati i sa novom grupicom preživjelih. A na njoj – tj. vama – je da se prema njima postavite kako želite: kao samostalni i nepovjerljivi ili prijateljski, ali sa pametnom dozom opreza.

1/1

No, kao što već rekoh, Clementine više nije bespomoćna djevojčica kakva je bila kada smo je upoznali na početku prve sezone, pa će tako kompletna nova epizoda, a vjerujem i cijela druga sezona, obilovati upravo momentima u kojima ćemo sa njom proživjeti kojekakve strahote, biti prisiljeni sami se snalaziti u neprijateljskom svijetu i na kraju dodatno očvrsnuti njen lik. Koji je već sada postao jedan od zanimljivijih igrivih likova na vrloj nam gaming sceni, a baš kao što je to slučaj i sa likovima iz bonus epizode prve sezone, 400 Days (detaljnije u pratećem okviru), to što nas je Telltale stavio u ulogu za mainstream igre nesvakidašnjeg lika može biti samo za pohvalu. Pogotovo kada su taj lik, ali i svi ostali, napisani ovako dobro.

Clementine više nije bespomoćna djevojčica kakva je bila kada smo je upoznali na početku prve sezone

I za kraj, ostaje mi samo da se dotaknem i noviteta u samom gameplayu – kao što se moglo i očekivati, većih izmjena nije bilo, pa su jedini primjetni noviteti par novih tipova quick-time sekvenci. Prvi bi vas mogao podsjetiti na momente iz Cageovog Beyond: Two Soulsa, kada je u trku potrebno pomjeriti analogni stick (ili pritisnuti tipku na tastaturi) u pravom momentu, kako bi izbjegli zombija koji vam stoji na putu dok bježite od ko zna već čega, dok drugi kombinuje pritiskanje jedne tipke i pomjeranje analognog sticka u suprotnim smjerovima dok recimo ne izvadite ekser iz daske ili ne provučete konac kroz iglu. Dijalozi su izvedeni na isti način kao i do sada – igra će vam ponuditi nekoliko različitih izbora od kojih ovisi nastavak dijaloga, dok je tišina još uvijek jedan od validnih odgovora.

I koliko god Walking Dead gameplay bio bazičan, ne mogu poreći da je u novoj epizodi imao i nekoliko jako napetih trenutaka u kojima mi nije bilo nimalo svejedno da li ću uspjeti u izvođenju quick time sekvenci ili ne, dok sam panično pritiskao desni trigger na gamepadu, istovremeno pokušavajući pronaći bilo šta što bi Clem mogla iskoristiti kao oružje koje će joj pomoći da izvuče živu glavu iz situacije u kojoj se našla. Još samo da je dočekati i nove epizode i vidjeti da li će nam Telltale ponuditi nešto više mogućnosti grananja priče... iako mi, da budem iskren, ne bi puno smetalo ni da izbori i posljedice ostanu na nivou onih iz prve sezone. Dok god su priča, likovi i dijalozi zanimljivi i kvalitetno odrađeni, nemam se puno razloga buniti. Ali ako budu kasnili sa izbacivanjem novih epizoda...

Bonus recenzija: 400 Days

Prije nego su nam konačno ponudili drugu sezonu Walking Deada krajem prošle godine, iz Telltalea su nas nekoliko mjeseci ranije počastili i sa bonus epizodom za prvu sezonu svoje najuspješnije igre. 400 Days DLC nas je tako upoznao sa pet potpuno novih likova koji bi se mogli pojaviti i u drugoj sezoni, a svakog od njih – naravno – prati i neka tragična priča. Sama epizoda pokriva dešavanja iz perioda od 400 dana od početka zombi apokalipse i to upravo događaje koji su spomenutu petorku oblikovali u likove kakvi su danas.

I što je još bolje, likovi su toliko raznoliki da je nemoguće ne uživati u igrama ekipe iz Telltalea sa našim očekivanjima – dovoljno će biti da uskočite u čizme Bonnie, donedavno studentice i bivše ovisnice o heroinu, koju ova epizoda zatiče u flertu sa likom koji joj je pomogao da se skine sa droge. No, taman kada se krenete opuštati i počnete razmišljati da od ponuđenih odgovora u konverzacijama izaberete one malo emotivnije, pridružit će vam se i njegova supruga, što će situaciju povesti u nekom sasvim drugom smjeru.

Uz sada već standardno kvalitetno napisane dijaloge i neobične likove i situacije sa kojima ćete se sretati, 400 Days se pokazao kao odličan uvod u drugu sezonu igre. I pri tome dodatno naglasio koliko igre mogu postati ako ne bolje, onda barem zanimljivije kada nam omoguće da proživimo živote nešto drugačijih likova – starije sestre koja pokušava zaštititi mlađu, nepovjerljivog srednjoškolca, bivše ovisnice koja se našla u ljubavnom trouglu ili osuđenika kojeg apokalipsa zatiče na putu ka zatvoru.

Clementine je i dalje jako zanimljiv lik, atmosfera i napetost, kvalitet dijaloga, priča djeluje obećavajuće

Animacije kretanja su i dalje pomalo krute

Avantura;