Kako god da je okrenete, NieR: Automata je čudna igra. Ako je posmatrate iz poslovne perspektive, iznenadićete se što uopšte postoji, obzirom da niko od Square Enixa nije očekivao da finansira nastavak originalnog NieRa, a još manje da njegov razvoj prepusti Platinum Gamesu.

Isto tako, ukoliko niste odigrali NieR, mogao bi vas začuditi podatak kako se priča igre nastavlja na tajni četvrti kraj svog prethodnika, a onda, kada je zaigrate, ćete vjerovatno ostati iznenađeni i njenim žanrom. Ili, tačnije rečeno, žanrovima.

Naime, NieR: Automata će, barem u početku, konstantno skakati iz jednog žanra u drugi. Igra će tako početi kao top-down bullet-hell shooter, da bi se nekoliko minuta kasnije pretvorila u akcioni RPG iz trećeg lica, a potom u sidescrolling platformer. I što je najbolje od svega, u svakom od tih žanrova će biti zabavna i igriva, a pogotovo kada se pretvori u akciju iz trećeg lica, što je najčešći slučaj - i što je bilo za očekivati od nove Platinum Games igre.

Samu akciju je najlakše opisati kao balet destrukcije. ‘Balet’ jer je svaki pokret i svaki kombo potez naše heroine - inače androida nazvanog 2B - vrhunski animiran i elegantan, a ‘destrukcije’ jer je 2B itekako opasna, bilo da koristi kombinacije ogromnih mačeva i sjekira, bilo da preferirate koplja i ogromne metalne šake.

Ovdje vrijedi istaći i to da ćete u NieR: Automati, obzirom da je ipak u pitanju RPG, redovno pronalaziti i nabavljati nova oružja, što me dovodi do priče o nekoliko gameplay sistema kakvi se ne viđaju svaki dan.

Vaši kombo potezi će tako ovisiti od trenutno opremljenog oružja i slota u koji ste ga ubacili - ako npr. u slotu za lake napade imate mač, a u slotu za teške sjekiru, imaćete na raspolaganju jedan set kombo poteza, dok ćete opremanjem drugih oružja, ili recimo mijenjanjem pozicija već opremljenih, na raspolaganje dobiti potpuno novi set kombo poteza. Uz to, svoj ofanzivni repertoar možete obogatiti i dalekometnim napadima, za koje ćete koristiti minijaturnog Pod robota, kojeg je moguće opremati novim tipovima napada i drugim specijalnim skillovima - od raznih štitova, pa do vatrenih oružja poput navodećih raketa ili mitraljeza.

1/1

Pored akcije, u Automati me je posebno impresionirao i način na koji je moguće unaprijediti 2B, što je direktno vezano za jedan od najboljih aspekata igre - način na koji su njene gameplay mehanike i sistemi isprepleteni sa ludom pričom.

Premisa je sljedeća - Zemlju su jednog dana napali vanzemaljci sa svojim robotima, pri tome dovodeći ljudsku rasu na rub istrebljenja. Ono malo preživjelih ljudi je potom pobjeglo na Mjesec, odakle su na Zemlju poslali svoje androide - među kojima i 2B - sa ciljem da očiste planetu od vanzemaljskih robota i tako sebi omoguće povratak kući. No, nedugo nakon početka igre, 2B će primjetiti kako situacija na prvim linijama fronte i nije baš kristalno jasna, te kako neki roboti nisu neprijateljski nastrojeni, iako su joj ih njeni nadređeni predstavili kao obične mašine za ubijanje...

Više od toga vam ne planiram otkriti, jer niti bih to želio, niti sam daleko dogurao u igri, koju prema riječima fanova ionako trebam odigrati 3-4 puta kako bih pohvatao sve konce njene priče i kako bih istu u potpunosti shvatio.

Ono što vam pak planiram otkriti je način na koji je 2B kao android pretvorena u igrivog lika - kao što bi čovjek i očekivao, androidima su potrebni softver i hardver da bi funkcionisali, pa ćete tako tokom igre dobiti priliku da nadogradite memoriju naše heroine, što će vam zauzvrat omogućiti da opremite više različitih čipova koji vam donose bonuse poput recimo automatskog korištenja health packova u situacijama kada se nađete na samrti.

Čipove koje budete pronalazili tokom igre je moguće i kombinovati - ukoliko su istog tipa, naravno - kako bi dobili njihove još bolje varijante, a možete ih grupirati i u setove, od kojih u svakom trenutku možete imati aktivan tek jedan. Drugim riječima, preporučljivo je da razmislite o pripremanju više različitih setova koji će vam odgovarati u različitim situacijama - tokom istraživanja svijeta npr. aktivirajte set koji vam ubrzava kretanje, a tokom borbe onaj koji vam povećava health i štetu koju nanosite.

I tu situacija postaje čudnija - među čipovima koje možete aktivirati su i oni koji vam prikazuju određene elemente HUD-a, poput health bara i mini-mape, a čini mi se i da se u igri možete ubiti tako što ćete prodati svoj OS (ovo još nisam probao, ali svakako hoću jednog od ovih dana).

By the way, čak i sa pričom o svim ovim detaljima, imam dojam da sam vam opisao samo sićušni vrh ledenog brijega koji viri iznad površine mora, dok se ispod krije ogromna santa koju tek trebam otkriti.

Ako bih igri nešto morao zamjeriti, onda bi to prije svega bile performanse, koje na regularnom PlayStationu 4, sa framerateom koji relativno često zna opasti ispod ciljanih 60fps, nisu baš idealne. No, čak i kada bi igra usporila tokom borbe, nikada joj to nisam uzeo za zlo - što ne znači da će joj ovaj propust oprostiti igrači koji su osjetljiviji na varijabilni framerate (ne znam kakva je situacija na PlayStationu 4 Pro niti na PC-u, ali vjerujem da je koliko-toliko bolja).

Također, moram napomenuti i to kako su sporedni questovi razbacani po cijeloj mapi i kako ćete često morati značajno skrenuti sa puta kako bi ih obavili, te kako bi sama mapa možda mogla biti za nijansu preglednija i intuitivnija. Ali, sve ove zamjerke su, ako mene pitate, čisto cjepidlačenje, baš kao što bi cjepidlačenje bilo kritikovati vizuale i momente u kojima igra izgleda kao da je na PS4 zalutala sa prošle generacije konzola.

OK, sada bi bilo krajnje vrijeme da tekst privedem kraju i da se vratim igri, koju vam jednostavno moram preporučiti. A kako i ne bih, kada je u pitanju akcija sa potpisom Platinuma i naslov u kojem vas ništa ne treba iznenaditi - ni melanholični roboti-filozofi, ni cenzurisana imena određenih likova u dijalozima, a ni činjenica da za in-game novac možete kupovati i prodavati elemente igrinog interfejsa.

Najkraće rečeno, gdje god da se okrenete u NieR: Automati, dočekaće vas nešto novo, neočekivano i, više od svega, bizarno.

http://www.niergame.com/

PLUS
vrhunska akcija, zanimljiva i bizarna priča, fantastičan soundtrack, načini na koji su povezani priča i gameplay mehanike;

MINUS
performanse u PS4 verziji bi mogle biti bolje;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: Platinum-akcioni RPG
Razvojni tim: Platinum Games
Izdavač: Square Enix
Platforme: PlayStation 4 (testirano), PC