Koliki god to bio kliše, neke igre je najlakše opisati kao kombinacije nekoliko drugih igara. Još kada takve opise ohrabre i sami developeri ponosno ističući svoje izvore inspiracije, ne preostaje nam ništa drugo nego da ih i sami prihvatimo. A jedna od takvih igara je i Nioh, koji je najlakše opisati kao kombinaciju Dark Soulsa i Diabla, uz dašak Ninja Gaidena.

Naime, nova igra japanskog studija Team Ninja kombinuje elemente akcionih RPG-ova u kakvima smo uživali u Soulsborne igrama sa loot sistemom kojeg se ne bi postidio ni jedan Diablo. Tu su tako izazovni protivnici i bossovi, veliki nivoi sa isprepletenim putevima i opasnim zamkama, kao i mogućnost da nakon pogibije izgubite prikupljene XP poene, koji se ovdje ne zovu ‘souls’, već ‘Amrita’. Pored toga, Nioh nudi i gomilu oružja i setova armora koje će ubijeni protivnici ostavljati iza sebe, kao i poseban crafting sistem, skill stabla, specijalne napade tokom kojih ste neranjivi, ali i priču prezentovanu u klasičnim cut-scenama u kojima ćete uživati između misija.

No, kao cjelina, Nioh je puno više od proste sume svojih dijelova.

Priča igre prati Williama, plavokosog Irca koji početkom 17. stoljeća spletom okolnosti završi u Japanu, gdje će se okušati u ulozi samuraja i pri tome pokušati stati u kraj misterioznim silama koje se žele dokopati magičnog Amrita dragog kamenja, što će pak doprinijeti narušavanju balansa između sila dobra i zla. A obzirom da je spomenuti balans u Zemlji izlazećeg Sunca već donekle narušen, Williama će na obalama Japana dočekati ne samo međusobni sukobi šoguna, već i raznorazni demoni.

Zahvaljujući takvom settingu, bogatom interesantnim lokacijama razbacanim diljem feudalnog Japana i praćenom repertoarom protivnika koji čine kojekakve ninje, samuraji i demoni inspirisani japanskim folklorom, istraživanje svijeta u igri je čisti užitak. Pogotovo zato što Nioh, baš kao i Soulsborne igre, od igrača zahtijeva strpljenje i volju da savladaju kompleksne sisteme i gameplay mehanike.

Sporedne misije u igri su prilično raznolike - u jednoj ćete lutati velikim nivoom, u drugoj ćete trebati eliminisati grupu protivnika u manjoj areni, a u nekoj sasvim desetoj ćete se se boriti jedan na jedan sa opasnim samurajem koji vas je izazvao na prijateljski duel.

Osnovu igre tako čini akcioni RPG u kojem ćete lutati velikim nivoima, usput polako otključavajući kratice i pronalazeći nove oltare koji će vam služiti kao checkpointi kraj kojih možete predahnuti, sigurni od protivničkih napada. Naravno, nakon što aktivirate checkpoint - odnosno nakon što se pomolite ispred oltara - osvježićete svoj health i zalihe health eliksira, ali ćete istovremeno oživjeti sve ubijene protivnike (osim bossova i određenih demona). A ukoliko zaginete negdje na pola puta između dva oltara, na mjestu pogibije ćete ostaviti sve prikupljene XP poene, kojih se možete ponovo dokopati samo ako stignete do njih bez da ponovo zaginete.

No, za razliku od Soulsborne igara, Nioh krasi svijet sa nešto drugačijom strukturom - umjesto na povezanim nivoima, misije će se odvijati na potpuno odvojenim lokacijama, koje ćete birati na posebnoj mapi, sa koje možete pristupiti kako novim misijama, tako i onim koje ste već završili. A osim glavnih, Nioh nudi i sporedne misije, koje će se obično odvijati na nivoima koje ste već posjetili, ali uz drugačije protivnike i često uz drugačije vremenske uvjete i u drugo doba dana.

1/1

Dok budete lutali tim nivoima, konstantno ćete nailaziti na različite protivnike, koji će varirati od običnih bandita, preko opasnih ninji i samuraja, pa do ogromnih Yokai demona. I svaki od tih protivnika vas može eliminisati bez puno muke ako ste nepažljivi - jedan kombo napad je uglavnom i više nego dovoljan da vas pošalje nazad do posljednjeg oltara.

Neke od težih protivnika možete u potpunosti zaobići - dovoljno je da obratite pažnju prilikom istraživanja nivoa i vrlo lako biste mogli ugledati kratice koje će vam olakšati napredovanje.

Još opasniji od regularnih protivnika su bossovi (ko bi rekao), koji bi vam često mogli djelovati nepobjedivo - bar dok ne usporite i razmotrite sve opcije koje imate na raspolaganju. Ako vas npr. jedan od bossova konstantno iz daljine pogađa napadima koji vas paraliziraju, možda bi bilo krajnje vrijeme da opremite onaj armor sa bonusom na odbranu od paralize. A ukoliko mu usput i priđete, natjeraćete ga da se okrene svojim melee potezima, ostavljajući paralizirajuće dalekometne napade po strani…

I tu dolazimo do nekoliko gameplay mehanika po kojima se Nioh razlikuje od konkurencije - prije svega, u toku borbe se možete po želji prebacivati između tri stava: niskog, srednjeg i visokog. Napadi u niskom stavu troše malo stamine i omogućavaju vam da se brzo izmičete protivničkim napadima, srednji stav je dobar za one koji podjednako vole ofanzivni i defanzivni pristup, dok visoki stav omogućava spore i jake napade, koji pri tome troše velike količine stamine.

Sa svakim tipom oružja - od katana, pa do ogromnih sjekira - ćete imati po tri različita seta poteza, ovisno od trenutno odabranog borbenog stava. A tu je i opcija da se borite goloruki, ili da npr. katanu vratite u korice i potom protivnika napadnete njenim brzim izvlačenjem.

A upravo se u sistemu regeneracije stamine krije jedna od najboljih mehanika u igri. Naime, svaki vaš napad troši određenu količnu stamine, koju možete instantno regenerisati ako pritisnete tipku R1 u tačno onom trenutku kada se skala za staminu napuni do tačke sa koje ste je krenuli trošiti u prethodnom kombo napadu.

I što je najbolje od svega, uz taj sistem je vezano i nekoliko drugih, koje ćete sami morati otkriti (čisto kako ova recenzija ne bi postala duža za još par hiljada riječi), dok ću vam ja napomenuti još samo to kako ćete uz različite katane, sjekire i koplja, redovno koristiti i dalekometna oružja. Konkretno, na raspolaganju ćete imati luk i strijelu, kao i razne puške, što su itekako korisni alati za eliminaciju manjih protivnika, koje često možete srediti preciznim pogotkom u njihovu slabu tačku. A onda su tu i skill stabla za svaki tip oružja, specijalni ninja skillovi, kojekakve magije, ali i Williamovi duhovi čuvari, koji mu donose dodatne bonuse i omogućavaju da privremeno postane neranjiv, istovremeno nanoseći još više štete protivnicima...

Prije nego je izašao, Nioh su tokom nekoliko alpha i beta testova isprobali brojni igrači, koji su igru - barem nakon prvog alpha testa - mogli potpuno opravdano otpisati iz više razloga. No, ako mene pitate, sve upitne dizajnerske odluke iz alpha verzije su u finalnoj igri postale stvar prošlosti, pa tako igrajući Nioh možete zaboraviti na oružja i armor sa kratkim rokom trajanja (čitaj: durability sistem je u potpunosti izbačen), a nećete se nervirati ni zbog nelogičnog lock-on sistema, koji sada funkcioniše upravo onako kako biste od njega to i očekivali.

U biti, jedina zamjerka koje se nakon dvadesetak sati druženja sa igrom mogu sjetiti je izostanak autosavea koji bi poziciju spašavao konstantno, pošto Nioh trenutno spašava vašu poziciju samo onda kada počnete ili završite određeni nivo, te onda kada se pomolite ispred oltara. Drugim riječima, igru ne možete pauzirati izlaskom u glavni meni, kao što ste to mogli u Dark Soulsu, obzirom da će vas Nioh nakon učitavanja pozicije uvijek vratiti na posljednji posjećeni oltar.

Pametnim kombinovanjem elemenata i mehanika u čiji kvalitet smo se mogli uvjeriti u igrama drugih studija - a pogotovo u naslovima From Softwarea - Team Ninja je kreirao igru koja je, istina, krenula stopama Dark Soulsa, ali koja je u međuvremenu pronašla vlastiti put. I igru koju jednostavno morate zaigrati ako imalo volite izazovnu akciju i ukoliko vam je japanska mitologija iole zanimljiva i privlačna.

https://www.playstation.com/en-us/games/nioh-ps4/

PLUS
zanimljiva priča, dizajn nivoa, japanski setting, Yokai demoni, kompleksan sistem borbe;

MINUS
nedostatak konstantnog autosavea;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: soulslike
Razvojni tim: Team Ninja
Izdavač: SIE
Platforme: PlayStation 4